Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ceckes | 2008-10-26 17:35 | |
![]() | Jag retar mig på saker som när jag sitter på ett tåg/buss o är på väg nånstans, trött eller bara läser en bok... o det kommer in ungdomar i vagnen/bussen... De skrikpratar o spelar upp mobilsignaler från deras mobil, eller låtar de laddat ned på hög volym, eller när en mobil ringer o mottagaren bara stirrar på displayen medan flera signaler fortsätter passera o de inte svarar förrän det gått ett visst antal signaler ytterligare... Dvs oönskat oljud som dessutom är hänsynslöst oljud. Sen finns det ju oljud som inte är hänsynslöst men som måste finnas.. Vilket också är rätt upprörande...Typ på morronen när man vaknar av en sopbil som brummar utanför o det skriker i ekipaget när det kör omkring där ute...Retar mig på grannar som råkar vara ovänner o skriker som fan...Retar mig på grannar som renoverar sin lägenhet tidiga helgdagar... Nåt som jag tycker är äckligt men som jag också retar mig på är efterlämnat avföringsspår på alla former av toaletter, offentliga, min, andras toalett, så detta är det första man ser när man går in på toa o ska sätta sig.. Det är vidrigt. Varför skrubbar man inte av sina avföringsspår efter sig om det kletar fast sådär? Det är dels därför vi har en toaborste och därför även offentliga toaletter har en toaborste placerad bredvid toastolen. | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-26 17:36 | |
![]() | Att min tråd togs bort. Jag hade funderat på den hela dagen. :( | |
Fluffig ost - Ej medlem längre | 2008-10-26 17:47 | |
![]() | Jag retar mig på ointelligenta människor. Betas forum kryllar av idioter. Irritation är en slags kittling av livsnerven. Irritation får en att känna sig levande. Irritation är nånting bra. Beta är bra för själen. | |
Ceckes | 2008-10-26 17:52 | |
![]() | Men för den skull får du hålla med om att (du=fluffig ost) man inte upphör att reta sig på saker och dom kan man ju med all rätt få skriva ned nu när ändå tråden finns. Jag retar mig faktiskt också på människor som bryr sig mer om andras utseende än deras egna.. Precis som de är så jättefina o jättebäst själva o uttryckligen säger nåt nedlåtande till en person vars utseende/vikt/längd de inte gillar. Det är så onödigt och så dumt att kommentera sådant, och varför bry sig? Varför bryr man sig om att nån e platt som en planka eller ser ut som en anorektiker om inte personen i sig faktiskt är sjuk, om man vet att den personen faktiskt ser ut så och det alltid varit så att den personen har det problemet att man inte går upp i vikt... Eller inte har anlag till c-kupa.. eller vad det nu må vara. | |
Ceckes | 2008-10-26 17:55 | |
![]() | Irretation är ingenting bra om man alltid konstant känner irretation för då kallas det stress, och stress är farligt. | |
Miss_jk | 2008-10-26 17:56 | |
![]() | Irritation | |
DinJävel | 2008-10-26 17:59 | |
![]() | Det retar mig att jag är sugen på gorgonzolasås.. det retar mig att jag ska jobba 14 dygn nu.. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:04 | |
![]() | hu | |
Ceckes | 2008-10-26 18:06 | |
![]() | jag retar mig på ordmärkare | |
Ceckes | 2008-10-26 18:07 | |
![]() | Men samtidigt tackar jag för upplysningen för jag har alltid varit oviss med hur irritation stavas sen jag var på ett jobb, där coatchen tydligt talade om för mig att irritation inte stavas just irritation utan irretation o sen dess har jag känt ovisshet utan att få ändan ur vagnen för att kolla upp det själv i lexicon.. så nu kommer jag efter denna ordmärkelse i allafall veta hur det ordet stavas, o det är jag tacksam för. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:09 | |
![]() | haha LEXIKON | |
Ceckes | 2008-10-26 18:09 | |
![]() | Jag retar mig på att snuspriset stiger för varje årsskifte och att jag har för dålig karaktär o motivation till att sluta snusa | |
Ceckes | 2008-10-26 18:10 | |
![]() | lexicon kan det också stavas | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:11 | |
![]() | ja om man talar engelska :) | |
Ceckes | 2008-10-26 18:13 | |
![]() | lexicon är engelska visserligen men det gör ju inget för då borde alla begripa | |
Ceckes | 2008-10-26 18:13 | |
![]() | Ok tackar för upplysningen då, om det ska va så noga hehe | |
Ceckes | 2008-10-26 18:14 | |
![]() | ordmärkare...suck... | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:15 | |
![]() | självklart men tex i en arbetsansökan, kan det vara bra att stava riktigt. Vi har till och med en stavningskontroll när vi skriver i forumet men visst, språket blir lätt förvanskat på internet, men det kan lätt se "obildat" ut om man inte VET hur ett ord egentligen stavas. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:16 | |
![]() | hehe | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 18:17 | |
![]() | Ceckes, tack för din fina irritationslista. Jag håller med på alla punkter. Ordmärkare - sjukt irriterande. Snus - en ständig indikator på min usla karaktär. Att man aldrig kan vara måttlig. Varför? Martin:"Kittling av livsnerven" var fint uttryckt. Kom igen då, stena mig. | |