Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-13 12:45 | |
![]() | Nej fy. Att kristna människor tar sig friheten att be för folk som inte vill det är fel. Låt bli!! | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 12:47 | |
![]() | Då kan jag säga dig Rultatultan, att din gud kommer att göra dig rejält besviken. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:54 | |
![]() | @Gunilla Det tror jag inte :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:55 | |
![]() | @Sote Så det är lika fel om en icke-troende människa tänker goda tankar och sänder bra energi till människor som inte vill det också? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:58 | |
![]() | Att be är en rättighet jag har, liksom yttrandefrihet. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-13 13:01 | |
![]() | Jag vill följa guds vilja. Inte människors vilja. Ha en fin dag önskar jag er. | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 13:03 | |
![]() | Rultatultan; "Så det är lika fel om en icke-troende människa tänker goda tankar och sänder bra energi till människor som inte vill det också?" - då bör du vänligen säga det till mig direkt - inte till en tredje part. En tredjepart som jag dessutom inte tror på vilket gör din vänlighet totalt värdelös i mina ögon. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:07 | |
![]() | @Gunilla Om det inte finns någon tredje part involverad då? Som i att "tänka goda tankar och sända positiva energier" till en annan mska? Man ber inte för någon för att vara vänlig eller för att visa omtanke. Det kan man göra på hundra andra sätt! | |
| temperance | 2013-07-13 13:07 | |
![]() | Att vara vänlig mot andra är fint, att be för andra som inte bett om det är bara sjukt självgott och ett övertramp. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:08 | |
![]() | @temperance Självgott? Hur då? | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 13:10 | |
![]() | Ja givetvis är det så, likaså att försöka överlasta eländet och lidandet på ett personligt plan och låtsas inte förstå att grunden är religionen.Det finns inte ett endaste spår av gudomlighet i vår verklighet och således är det allti,ALLTID, människan som ligger bakom och då givetvis även gud.Sen återigen, om folök vill tro på¨nåt ofattbart, så låt dom göra det,DET ÄR NÄR ANDRA DRABBAS,SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA? Ja, enär det blir kinkigt att försvara nåt så ofattbart som en gudomlighet.Hopps, jag svarade åt er, kanske bäst så.Man kan aldrig föringa religionens påverkan som grund för illdåd.Dessutom kan ingen säga vad som är rätt tolkning etc. Det är och förblir eländigt för människor som tvingas underordna sig denna illära. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:11 | |
![]() | @stuvelsberg Va? | |
| temperance | 2013-07-13 13:15 | |
![]() | Om man propsar på att tro sig veta vad människor behöver - oavsett deras önskan - är man otroligt självgod. Att be för någon som inte vill är att mena att man vet bättre själv. Självgott, jao! "Jag ber för er vilsna människor så ni kan hitta rätt väg." Brrrrr | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 13:28 | |
![]() | Ja rultan ,vad undrar du? | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:29 | |
![]() | @temperance Jo, det är sant. Men det är inte riktigt så bön fungerar: att man klurar ut vad man tror människor vill ha och behöver och sedan ber om det. Jag tror du missuppfattat vad "förbön" är för något. Det är ingen som menar att man vet bättre än någon annan. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:30 | |
![]() | @stuvelsberg Vad i hela fridens namn du pratar om? Förstod inte alls vad ditt inlägg handlade om. Spec. detta fick mig att blinka flera gånger: ".Det finns inte ett endaste spår av gudomlighet i vår verklighet och således är det allti,ALLTID, människan som ligger bakom och då givetvis även gud" Va? Det finns inget gudomligt i tillvaron, men ändå är det människan och Gud som ligger bakom...vaddå? | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 13:35 | |
![]() | Jag menade att det alltid är människan som ligger bakom, således även att gud finns, det är människans skapelse och inget annat.Så gud ligger inte bakom nåt utan det är människan som i sin naiva gudstro utför både goda och onda handlingar. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 13:46 | |
![]() | @stuvelsberg Ah...så Gud ligger bakom för att människan uppfunnt honom. Då hänger jag med. Sorry. Mer kaffe behövs uppenbarligen här. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 13:49 | |
![]() | Rultantultan: Tack för det du skrev <3 Du verkar vara en fin människa för övrigt. Jag slås över att jag faktiskt gillar de flesta som skriver här, även fast jag inte håller med i allt de skriver. | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 13:56 | |
![]() | Det mollee håller jag med om, mycket tråkigare med folk som inte har någon åsikt om nåt. Men det gäller betydligt värre saker än så, spåren av religionen är hemska och förskräckliga och då går det inte att bortse från det faktum att denna konstruktion av människan måste uteslutande bli helt privat och ska ej i något som helst avseende inbegripa andra människor. | |