Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 19 792 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
upa - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:58 | |
![]() | Ja, jag får börja med bulkmedel jag med, fast tvärtom :) | |
panna-anna | 2008-05-12 01:08 | |
![]() | har ej läst hela tråden, men le-lou, att du tappar i vikt för att du ej äter efter 18:00 beror inte på att 18:00 är någon magiskt tidpunkt utan för att du kanske är en sån som äter mest på kvällen. och om du nu inte får äta på kvällen, så hamnar du förmodligen på ett underskott och då går ner i vikt. det beror alltså inte på tidpunkten utan "bara" att din åtgärd resulterar i att du äter mindre kalorier per dygn. Men du hade lika gärna kunnat dra in på dom när som helst under dygnet. | |
farin | 2008-05-12 01:24 | |
![]() | Dieter hit och bantning dit... Själv så spinnar jag 4 ggr i veckan, promenerar minst en timme varje dag och äter bra mat (inte så mycket kolhydrater). Godis på lördag... Ibland! Kan rekommendera den dieten - funkar nog finfint för de flesta! :) | |
le-lou | 2008-05-12 02:10 | |
![]() | panna-anna Jag tror det handlar mer om att jag äter bättre på dagen så och framförallt frukost när jag skippar kvällen, vilket i sin tur gör att jag står mig bättre och slipper småätandet kanske. . . Och får upp förbränningen genom att jag äter bättre och oftare. Sen är det så att kroppen går ner i varv under kvällen/natten. Att trycka i sig mat innan man ska sova? 18 00 är inget magiskt tal, och jag är inte en sån som äter mest på kvällen heller. Jag äter helt enkelt dåligt dygnet runt. Men tipset att droppa sena kvällsmål är inget knas- råd, oavsett VARFÖR man går ner i vikt på det, så ger det resultat. Iaf på mig. | |
panna-anna | 2008-05-12 02:28 | |
![]() | Ok. Nej, det kan säkert funka bra för många i praktiken. Man intar helt enkelt inga kalorier efter 18:00 och då ligger det nära till hands att man faktiskt hamnar på minus( särskilt som jag tror att det är många som småäter (onyttigheter) just på kvällarna ). Men jag tror inte ett dugg på att det har med tidpunkten i sig att göra. | |
Ballerina | 2008-05-12 13:34 | |
![]() | om jag inte äter efter kl. 18.00 så kan jag inte sova och det är ju inte så bra =) | |
Ceckes | 2008-05-12 14:58 | |
![]() | Det räcker med att ta en banan så sover du, är du hungrig i allafall så ta ett glas youghurt, sen ser du till att somna inom loppet av en timme så du inte blir hungrig igen. Dessutom finns det ett ämne i banan som lugnar, så banan är bra vid läggdags. Man ska ju inte vräka i sig en massa mackor med pålägg o grejer... Bröd= Kolhydrater=socker=fett!! Fett= Tjock! | |
_astrud_ - Ej medlem längre | 2008-05-12 15:02 | |
![]() | Är det någon som har testat den sk "bantarsoppan"? låter lite långtråkigt att äta samma soppa dag efter dag, men det är ju iallafall mat. + att man ska äta en massa grönsaker och frukt, är en typ av kolhydratdiet. | |
Ceckes | 2008-05-12 15:03 | |
![]() | Jag tänkte på det du skriver där le-lou om att du äter dåligt dygnet runt. Det gör jag med. O det är så faktiskt att äter man dåligt dygnet runt så är det ju inte konstigt att man är jäkligt smal, eller hur? Och sedan blir det ju så att man krymper magsäcken när man äter dåligt o det är jättesvårt att börja äta för suget försvinner liksom efter mat när man väl krympt magsäcken. Jag kan ju gå omkring o få akut hunger för att jag har glömt äta.. Det blir ju så att man vänjer sig vid att äta lite o då inte heller känner sug efter varken det ena eller det andra. O då är ju inte mat det första man prioriterar heller... Vilket gör att du håller dig smal o smärt. Men jag tycker det låter som du är fin när du beskriver dig som smal, jag tror inte det ser illa ut o de som klagar på dig, vilka är det? Lite fetare tjejer än du kanske? Ta inte åt dig. De kanske e avis! | |
Ceckes | 2008-05-12 15:05 | |
![]() | Ja bantarsoppan åt jag när jag var tjock. Den blev oätlig redan efter nåra dar för den var ju av pulver som man blandade ut i vatten o helt slät o samma smak fick man: sparris o parprika o broccoli. Till slut blir man äcklad av att äta samma smak o det blev jag ganska snart för den smakade skumt också. Den skulle ersätta en måltid men mätt blev jag inte o magen tjöt bara 10 minuter efteråt, trots att påsarna intygade att det gav mättnadskänsla. | |
emsut | 2008-05-12 15:07 | |
![]() | jag tränar 3-4 gånger i veckan. cyklar eller går överallt. och äter enligt tallriksmodellen, eller en nutrilett om jag inte orkar laga mat. jag har nu gått ner trettio kilo. det går om man vill. :) | |
Ceckes | 2008-05-12 15:11 | |
![]() | Heja emsut! Jag blir lite avis att jag inte orkar motionera längre. Jag vill för det är ju nyttigt oavsett om man vill ned i vikt eller upp... Kroppen är ju till för att röra på sig, vi är byggda att röra på oss. Men så är det ju det här med tid o motivation! Jag tycker det låter som du hittat en bra livsstil! Så där vill jag med orka vara, som du! | |
_astrud_ - Ej medlem längre | 2008-05-12 15:11 | |
![]() | jag menade inte en sådan soppa på pulver utan en man kokar själv med kål och en massa annat. | |
Ceckes | 2008-05-12 15:12 | |
![]() | Aha, ja det låter ju bättre med sådan soppa. Testa den vetja! | |
emsut | 2008-05-12 15:32 | |
![]() | Ceckes - motion är alltid bra, oavsett, precis som du skriver. jag har tjugo kilo till att gå ner. och har gett mej fasen på att det ska fungera, och det får det minsann göra.. för jag tänker inte ge upp :) | |
Caligatia | 2008-05-12 15:34 | |
![]() | Nackdelen med dieter/bantningskurer, där man går ner mycket och snabbt, är väl att kroppen tolkar detta som en svältperiod. För att rusta sig inför nästa svältperiod bygger kroppen på sina reserver när dieten (svältperioden) tar slut, och därmed går man upp igen. Som flera andra sagt, tror ingenting funkar i längden än att helt enkelt lägga om sina vanor. Samtidigt gör ju alla som de vill, och det låter ju inte helt ovettigt med en "kickstart" för att få upp motivationen... Personligen har jag en gräns för när det är tillåtet för mig att banta. När jag är så fet att jag fastnar med armen i en chipspåse, då är det dags... :) | |
emsut | 2008-05-12 15:38 | |
![]() | men alltså. det är inte hela världen att bära runt på extra kilon. samma sak som att det inte är hela världen om man väger några kilo för lite.. huvudsaken är väl att man inte blir sjuk av det? | |
Caligatia | 2008-05-12 15:47 | |
![]() | Så resonerar jag med. Mår jag bra så gör jag. Och om man tittar idag på vikthetsen, samtidigt som tidningarna har stora reportage om den hemska anorexin, så höjs ribban hela tiden för vad som egentligen är sunt. När hela ens lediga tid är fylld av kalorijakt, och ångest över sockersug, när brösten skrumpnat ihop till ett par passionsfrukter, och låren får en vanlig glasspinne att känna sig mullig, är man då sund?! Det smala idealet härstammar från homosexuella modeskapares ideal, och där var det den unga manskroppen som var fulländad. Det är alltså det vi egentligen försöker efterlikna... 14-åriga pojkar... | |
emsut | 2008-05-12 15:48 | |
![]() | det är vackert att vara som man är.. faktiskt. det vackraste är människor som är nöjda som dem är, och det märks... | |
bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-12 15:48 | |
![]() | Men jag har väl rekordet i jojobantning eller? Ställde mej på vågen idag, och det var samma vikt som för ett år sedan.. Började med GI då, för ett år sedan och gick ner ca 13-14 kilo till julen, och nu har jag gått upp dessa igen!!!! Kan inte fatta hur detta fenomen uppstår varje gång som jag får för mej att gå ner??? Och ja, jag behöver gå ner ca 20 kilo, men jag vet inte hur jag ska bete mej för att behålla den mindre vikten? Som ni ser så kan jag gå ner, det är inga problem, men sen då?? Tröttnar på alla dieter, och är alldeles för glad i glass, något gott att dricka ( öl, vin) smågodis m.m Är inte sjuk av min vikt, men kan ju bli :Tex högt blodtryck, diabetes m.m | |