Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| OneW | 2008-07-01 21:58 | |
![]() | le-lou, jag jobbar själv inom kundsevice men på ett helt annat område men jag kan tipsa om att ju trevligare man desto mer får man in kompensation, Tyvärr! Okej innan någon hackar på mig så har vi inte så hos oss, vi är ico ceritfierat företag som har en strickt policy men jag vet av egen erfarenhet från andra ärende när jag själv velat klaga och hur jag själv känner när någon ringer. du har all rätt att få en bra kompensation och hade det gällt där jag jobbade så är det dubbel ersättning rakt av en i alla fall, dokumentera, notera namn tidpunkter, löften, lägg fram bevis i ett mail men faktan samlad så har dom bara att betala dig. OM dom skulle tjafsa emot så rekommenderar jag dig att skicka samma brev till allmäna reklamationsnämnden. Men hota INTE! det kommer man tyvörr ingenstans med! | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-07-01 22:12 | |
![]() | Okunniga säljare har jag också råkat ut för. Comhem ringde och erbjöd mig fast telefoni till bra pris. Är redan bredbandskund hos Comhem. Jag blev lovad dyrt och heligt att jag absolut inte behövde göra något alls (som att koppla in nytt modem osv.) utan kunde fortsätta att ringa och surfa som förut. Men det visade sig att jag behövde koppla in nytt modem plus ha en kabel liggandes tvärs genom hela lägenheten (från telefonjack till modem) som de tyckte att jag kunde spika upp lite snyggt på listerna. Då sa jag att jag inte var intresserad utan ville ha tillbaka allt som förut. Tyvärr hade de redan lyckats ta över min fasta telefoni och det skulle ta tre veckor att få tillbaka Tele2 som jag hade förut. Dessutom fick jag göra nytt avtal på bredbandet. Detta innebar att under tre veckor var jag utan fast telefoni plus att min comhem-mail försvann och jag var utan uppkoppling i fyra dagar. Jag kan lova att jag har ringt sjuttioelvatusen gånger till Comhem...och gapat och skrikit och varit riktigt otrevlig. Och faktiskt så har jag nu fått ersättning för alla kostnader jag skickat in sammanställning på. Milersättning för körning till och från posten (hämta och skicka tillbaka modem), förlorad arbetslön då jag fick köra hem och öppna för deras tekniker och fakturan från Tele2 (kostade 950 spänn att koppla tillbaka till dom). Vad jag däremot inte lyckats med är att få namn och telefonnummer till säljaren. Det retar gallfeber på mig att hon inte får veta vilket helvete hon orsakade. | |
| iPusher | 2008-07-01 22:47 | |
![]() | Typiskt skitorganisation ett sådant företag har. Ju mer man säljer desto bättre är man, och så får man givetvist mer i lön. De borde satsa på att utbilda människor för fast anställning och fast lön utan att pränta in stackars anställda att sälja sälja sälja. Det bara läcker ondska i telefonlinjen... | |
| Bitte - Administratör | 2008-07-01 22:52 | |
![]() | Fantasi regn , det kan dom få fram , de kan se vem som la orden på ditt lelefonnr/persomnr,, så ta en kontakt till med dom Bitte | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-07-01 23:00 | |
![]() | Bitte: Ja det vet jag att de kan. Problemet är att de inte vill lämna ut uppgifterna till mig. Har försökt mer än en gång :) Nu kan det kvitta när jag fått ersättning och allt funkar som det ska. Förhoppningsvis får den där säljaren sig en tillsägelse av Comhem. | |
| jeehunmoon | 2008-07-01 23:07 | |
![]() | Jag kanske är yrkesskadad, alltid när en pokerspelare blivit orättvist behandlad rekommenderar andra spelare att hota med att gå ut i pressen. Och många orättvisa fall har just gått ut i pressen med rätt lyckade resultat vad jag fått för mig. I många fall har då kompensationen ökat först efter att den dåliga publiciteten kommit ut, för att företaget sedan har kunnat förklara sig och ställt allt till rätta. | |
| le-lou | 2008-07-02 11:53 | |
![]() | nu ringde han och erbjöd 700 kronor i ersättning. Men detta skulle dras av på min kommande abbonemangsfaktura såklart, så jag kunde kanske räkna med att få ca 400 tankat på ett kontantkort. Han frågade mig tom om jag inte ville ha ett abbonemang hos dem ......(!) Annars skulle jag få "ta det vidare". Antar att jag får reklamera skriftligen, vilket jag sa att jag gärna gör så man får se på papper hur mkt tid det här faktiskt har tagit. Med tanke på telefonkostnader, bensinpengar, bortfallen arbetstid när telefonhelvetet inte fungerar, sittande i köer, massa ståhej rent allmänt plus rent bedrägeri då både jag och sambon helt plötligt blir abbonemangskunder hos Tele2 (den ena utan att ens pratat med dem) så anser jag iaf att det inte är en generös kompensation. Detta är något jag som kund är helt oskyldig till dessutom. Det som retar mig mest är just det, att de SJÄLVA inte erbjuder en kompensation, och en dräglig sådan - utan helt sonika väntar på att kunden ska få fråga om en, och erbjuder en pissig sådan i första skedet. Jag ser det som att får de extra jobb med mig så kan de gott ha det. Oavsett om det slutar med att jag bara får den här kompensationen, skit samma. Jag ska jobba mig, det är mitt veckomål :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:01 | |
![]() | Ja, det är tragiskt. De vet att många inte begär ersättning (för de är vi väl som svenskar inte så bra på, om man skall generalisera), så de avvaktar. Det är ju ett tecken på att de själva inte har ett system för att ersätta kunder, utan att det blir godtyckligt och beroende på hur mycket kunden orkar tjata. Jag tycker du skall ta pengarna, sedan lämna dem. Risken är att du bara lägger ner en massa tid, och att det sedan skall gå genom deras byråkrati och du blir mer frustrerad över tid. Säg att du vill ha ersättningen och att du sedan önskar att de säger upp dina abonnemang. Annars går du till ARN! | |
| bobo flux | 2008-07-02 12:37 | |
![]() | bra le-lou! Visa de små sötvattenspiraterna att de plankade in sig på fel disko den här gången! :) | |
| le-lou | 2008-07-02 12:48 | |
![]() | dude - det lät på honom som att det inte var nåt de ville alls...att jag skulle gå vidare. Han lät inte morsk direkt, men sa att han iaf inte hade befogenhet till mer, men "det klart att vi kan diskutera det i så fall", speciellt när jag berättade att familjens företag också var kopplade till Tele2. Vad gäller hans befogenheter så sa han i går också att han inte hade befogenhet till mer än då 400. Idag var det 700 plötsligt. Svenskar är bra på att tacka för allt. Vi är ovana vid att företag bjuder på saker, och vi nöjer oss med väldigt lite rent generellt, även om vi klagar. Så klart att företagen utnyttjar vår mentalitet, de vet vilken gräns de kan lägga sig på utan att det kostar dem för mycket. Det värsta av allt är att jag inte fått någon ursäkt för vad som hänt, mer "ja det var illa skött..."vårt callcenter är ju annars bra" osv. | |