Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 663

Forumkategorier

Användare Inlägg  
imnotokay2008-07-18 15:28
Antal inlägg: 16

elPatron: Jag lade min tillit till honom och därav tvärtom. Så varför inte? Alla tycker somsagt olika, många har nog svårt med att inte fantisera om andra, men det är ju deras "problem". Jag tycker inte att man ska behöva titta efter andra, tänka på andra etc om man är i ett förhållande som känns tryggt och bra. Det händer nog att man gör det om det börjar knaka, att man kanske letar efter andra "altvernativ" eller tänker: "hon/han kanske skulle kunna ge mig det min partner inte kan". Det tycker jag kan vara förståerligt om det inte går till överdrift, det vill säga handling :)

andraideal: Men.. varför ska man ha ett förhållande om man håller på med andra också? Jag menar. tex: en kompis till mig pojkvän var otrogen, hon blev djupt sårad men ingen runtom henne tyckte att det var konstigt eller taskigt.

CrazyQ2008-07-18 15:30
Antal inlägg: 602

ElPatron: Sedan är det nog så att det händer mer ofta att swingers hittar nya partners på sina träffar. men det tror jag också att de är medvetna om när dom ger sig in i dessa lekar att riskerna finns. Men för dem handlar det mycket om att få kickar av att se sina resp. partners med andra, med risk för att det blir "konflikter" också.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-07-18 15:30
Antal inlägg: 3298

imnotokey, det har ju helt med vad man har för relationsramar. Det du INTE tycker är okej kanske andra tycker är okej, så då får man ju hoppas att du lever med en sådan människa som har samma referensramar som du. Alla är olika och har olika referenser. Det som är otrohet för dig är kanske inte otrohet för din granne. Det går inte att jämföra folks ramar, det viktiga är att man har samma ramar som sin eventuella partner.

bobo flux2008-07-18 15:31
Antal inlägg: 11371

imnotokay, monogama förhållanden behöver inte vara praxis.

trashone: "Tro det eller ej men gillar att tycka om min partner. :P Djupt här inne finns ett liten hjärta av rött fluff hehe"

aaaaaw...så gulligt. var det det du hade på axeln på ditt förra kort? :P

CrazyQ2008-07-18 15:33

trashone: Om jag skulle gå omkring och tänka att jag inte kan lita på min partner, då har man inte ett fungerande förhållande. det gäller att se varandra, bekräfta varandra, uppskatta varandra och finnas för varandra. Gör man det fullt ut, då finns det ingen anledning till att vara orolig. Men som jag skrivit tidigare, jag tar ALDRIG MIN PARTNER FÖR GIVEN! Då glömmer man bort alla andra viktiga saker i ett förhållande.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:35
Antal inlägg: 2131

CrazyQ skrev: "elPatron: Om man nu har erfarenheter av detta tidigare, då ser man till att man inte får samma typ av partner."

Och HUUUUR ska man veta det innan det händer???? *förvirrad*

imnotokay: Så när du går på stan eller e på playan etc så blundar du eller tittar bara ner i marken? Du har ALDRIG tänkt ngn gång när du sett en snygg kille att "han var snygg" "han hade fina ögon" "han hade läcker kropp" eller annat... handen på hjärtat, har du ALDRIG tänkt så säger du, så ljuger du.

CrazyQ2008-07-18 15:38

elPatron: Tro mig, har man varit med om någon som sviker, så har man ALLA tentakler ute och är på sin vakt.
Men det är klart, jag håller ju på att bli "kärring" och har lärt mig läsa folk vid det här laget.
Men det finns ju ett ordspråk som heter " I dom lugnaste vatten, simmar de fulaste fiskarna".......
Men ett är säkert, jag kan i alla fall lita på min man och han på mig. Vill inte byta bort honom....*L*

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:38

jag undrar hur många tjejer/kvinnor som skulle säga nej till att få 10 miljoner dollar kontant om de hade sex EN gång med Brad Pitt eller ngn annan kändis som de tycker är as-snygg.

Tillfället gör tjuven som man säger, hehe....

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:40

"imnotokay: Så när du går på stan eller e på playan etc så blundar du eller tittar bara ner i marken? Du har ALDRIG tänkt ngn gång när du sett en snygg kille att "han var snygg" "han hade fina ögon" "han hade läcker kropp" eller annat... handen på hjärtat, har du ALDRIG tänkt så säger du, så ljuger du."

*väntar på svar*

förresten, tycker du inte ngn filmskådis är snygg? Har du aldrig sagt att XXXX XXXXX är snygg?

lisatheman2008-07-18 15:46
Antal inlägg: 271

elPatron: Jag skulle antagligen aldrig kunna se min kille i ögonen igen om jag gjorde det.. Skulle få tänka: är det värt tio miljoner dollar för att göra slut med honom?...

imnotokay: gör du skillnad på tanke och besatthet?

lisatheman2008-07-18 15:48

Känns som ren prostitution..

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:48

lisatheman: Ge honom hälften så hade han nog sagt ja :P

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:52

jag ville bara belysa att tillfället gör "tjuven". De finns så många som säger: "Jag skulle ALDRIG göra si eller så eller va otrogen"
Men som en av frågorna va på det där frågeprogrammet på TV i Sverige där de skulle svara ärligt: "skulle du kunna vara otrogen om du visste 100% att det inte skulle komma fram" eller som min analys "hur många hade inte brutit sitt ord om dem skulle få 10 miljoner dollar cash för ett ligg"... Tror många hade fallit offer då :P

lisatheman2008-07-18 15:53

Jag hade blivit jätteledsen om min kille låg med angelina för samma belopp.. inte för att det vore jobbigt med fem miljoner dollar, det handlar inte om pengarna..

lisatheman2008-07-18 15:53

det finns inga sådana tillfällen om man är riktigt kär.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 15:56

lisatheman: sure ;)

lisatheman2008-07-18 15:58

Du är envis du. Varför skulle jag vilja vara otrogen om jag är nöjd?
Skönt att jag inte är tillsammans med dig elPatron..

elPatron - Ej medlem längre2008-07-18 16:01

lisa: har aldrig påstått att du skulle vilja eller att jag skulle vilja, MEN du är blind, för du kan aldrig säga aldrig. Det kan komma en situation du inte kan motstå, en situation som bara händer. Så är det bara.
INGEN kan säga att: "jag skulle aldrig göra ....." för så funkar det inte.
Så lägg ner det..du är människa som alla andra

lisatheman2008-07-18 16:03

Det tillfället kommer först när jag inte längre är nöjd i mitt förhållande. Annars finns det ingen anledning att söka annat.

CrazyQ2008-07-18 16:05

lisa: Du fattar precis! Du är inne på samma lije som jag! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?