Spelrum
Giraffen24
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mamman - Ej medlem längre2008-08-01 14:51
Antal inlägg: 6379

Ringer du till mej Bitte, så ska jag handla!!! ;-P

SaraAras2008-08-01 14:51
Antal inlägg: 222

Får man fråga vad ni säljer? *nyfiken*

malinhets2008-08-01 14:51
Antal inlägg: 53

Ja varför ska de börja prata om mitt liv, var jag bor om det är varmt där om det är mkt snö osv. Vad spelar det för roll? Sen skickar de hem grejer som man inte vill ha och som man får betala för ändå. Big shit.

Wakeboard- - Ej medlem längre2008-08-01 14:51
Antal inlägg: 2

Telefonförsäljare är äckliga

Bitte - Administratör2008-08-01 14:52
Antal inlägg: 24214

Ok mamman maila mig ditt nummer så ringer jag till veckan då jag jobbar

B =))

Come_play - Ej medlem längre2008-08-01 14:53
Antal inlägg: 754

Jag köper inget... Däremot kan jag stjäla en puss av mamman.

E_Cantona2008-08-01 14:56
Antal inlägg: 1765

Annonssäljare åt diverse tidningar...:)

mamman - Ej medlem längre2008-08-01 14:56
Antal inlägg: 6379

Come_Play... Stjäla???

Bitte - Administratör2008-08-01 14:59

En tjänst som aktivt byter och bevakar ditt premiepensionskonto

Bitte

Tess_802008-08-01 15:10
Antal inlägg: 181

Jag har provat att skaffa nix flera ggr men det går inte då jag inte har telia som huvudoperatör. Vet inte om jag gör fel eller vad men jag ska prova igen. Annars får jag kontakta min operatör.

Ok, jag backar lite...hata är ett starkt ord men det är millimeters millimeters ifrån att jag gör det!

Jag har ingen "skvallerbytta" som kan ge mig en liten föraning om det är en försäljare eller inte tyvärr. Jag valde att ta bort den för det första man gjorde när man kom hem var att kolla på den och se om det var någon som ringt. Var det det så var detförsta man gjorde att ringa upp den personen. En liten stressfaktor tycker jag.

Hur som, jag gillar inte telefonförsäljare vare sig dom säljer kalsonger, trosor, tidningar mm mm. Behöver jag, handlar jag i affären.
Droppen är när dom är otrevliga och inte förstår ett nejtack eller fortsätter å maler på, det är oerhört respektlöst.

Husa2008-08-01 15:17
Antal inlägg: 345

Jag har också Nix och det har på det stora hela fungerat bra...i perioder är det lite sämre men jag vet inte vad det beror på. De sista 2 månaderna har jag dock haft ca 10 samtal från ett sk callcenter DYGNET RUNT...och när man svarar så finns ingen där...alltså samtal som rings automatiskt och SEN kollar om det finns en ledig säljare.
Det är riktigt jobbigt och. som jag tycker, mkt oproffessionellt!

SaraAras2008-08-01 15:18

Konstigt Tess, jag har haft telia och det var inga problem.

_Candid - Ej medlem längre2008-08-01 15:21
Antal inlägg: 2602

Hit ringer det försäljare var och varannan dag, ja riktigt ofta, men det brukar aldrig vara mig de söker, utan min sambos far. Han svarar alltid vänligt och pratar med dem rätt så länge, men han köper ändå aldrig något vad jag hört :P

Skulle de ringa till mig skulle de nog få ett nej tack ganska omgående och en lur själv i örat om de ändå malde på. Jag är nämligen lite skeptisk sedan jag hört talas om oklara avtal och fortsatta kostnader som man inte varit medveten om när man tackat ja till tjänsten/produkten.
Fast det kanske är ytterst ovanligt? Jag vet inte...

Fast skulle du ringa Bitte då skulle jag lyssna vad det var för produkt och kanske köpa, men det är ju just för att jag känner dig och vet att du är seriös =)

satsuma - Ej medlem längre2008-08-01 15:28
Antal inlägg: 340

Jag tycker inte illa om telefonförsäljare, jag tycker synd om dem. Klart de behöver ett jobb och någonstans måste man ju börja. Speciellt tråkigt är det när det ringer någon och man hör att han inte ens själv tror på produkten....

Jag försökte en gång i ekonomisk desperation under studietiden sälja prenumerationer på datatidningar över telefon. Jag mådde så dåligt att jag sa upp mig efter tre samtal.

Tess_802008-08-01 15:31
Antal inlägg: 181

SaraAras: JAg skriver ju att jag inte har telia.....

SaraAras2008-08-01 15:32

Haha!! Jaha! Läste lite för snabbt! Jag har inte telia nu, men ja kan ha nix ändå. Kolla med din telefonoperatör, borde ju gå.

Peddape2008-08-01 15:34
Antal inlägg: 647

Många utav dem som faktiskt köper nåt utav en telefonförsäljare gör det ofta pga av snällhet och inte efter ett behov. Iaf vad gäller prylar.
Att sälja till företag måste vara så mycket skönare då det sitter nån i andra änden som faktiskt har betalt för att ta emot den sortens samtal.

Att sälja prylar över telefon borde förbjudas typ. Eller också så kunde man låta alla hushåll i Sverige automatiskt gå in under NIX, och sen kunde de som faktiskt vara intresserade av telefonterror kanske ringa ett samtal/ gå in på nätet och avregistrera sig. Det tycker jag hade varit mer fair.

Sigrid19012008-08-01 15:35
Antal inlägg: 361

Köper du av snällhet?

mimmipigg12008-08-01 15:38
Antal inlägg: 370

Jag håller med dig Tess. Fruktansvärt jobbigt med folk som "hoppar på en" på fritiden. För så känns det, när man vet att vilket telefonsamtal som helst kan sluta med att man måste bita sig i tungan för att inte vara oförskämd mot en påstridig främling som tror sig veta vilka behov jag har!
Jag har skaffat NIX och det funkar halvbra, vissa slipper igenom. Men de lägger av med tjatet när man säger att man är nixad.

Jag har ett jobb där jag är så himla trevlig hela dagarna, så när kvällen kommer måste jag ladda mina batterier. Och det är en mänsklig rättighet att få vara ifred i sitt hem!

Bitte - Administratör2008-08-01 15:39

Säger det IGEN alla säljer inte prylar,, det finns en massa vettiga saker att sälja oxå..

B

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?