Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 809

Forumkategorier

Användare Inlägg  
paradox662008-09-21 18:32
Antal inlägg: 1

Det går nog och göra det mesta i Gimp som det går att göra i Photoshop. Det är kanske litet svårare att lära sig, men är definitivt värt sitt pris.

Det jag saknar i Gimp är justeringslager och 16bitars färgdjup, annars tycker jag det är lika bra och i vissa fall tom mer avancerad. Snart kommer också Gimp 2.6 och det är ett steg mot just 16bitars färgdjup.

Scriptmöjligheten som finns för Gimp gör att du kan göra saker som photoshop inte klarar av.

Amazing circles till exempel...
www.flickr.com/group...09 0582496/

Gimpusers på flickr är ett bra ställe om man vill lära sig mer avancerade saker.
www.flickr.com/group...gi mpusers/

Bara för ett program är open source behöver det inte betyda att det är mindre avancerat. De mer avancerade funktionerna i Gimp är kanske litet mer svåra att sätta sig in i och kräver litet mer av användaren.

Pseudonymf2008-09-21 20:13
Antal inlägg: 8282

illiterate: Illustrator är knepigt, men jag vill så gärna lära mig, så jag ger inte upp :) Nån gång ska jag lära mig ;)

illiterate - Ej medlem längre2008-09-21 20:33
Antal inlägg: 6521

Det är inte det att det är knepigt som jag stör mig på, utan på att det är så prestandakrävande. Inkscape funkar mycket bättre för enkla figurer i alla fall.

ElinHelena2008-09-22 16:40
Antal inlägg: 133

taaz.com - skit kul!

Tinna2010-04-04 23:00
Antal inlägg: 20250

Fel tråd kanske, men orkar inte starta en ny..

Har lite problem med Illustrator.
Ska spara ut som en pdf-fil, med flera sidor och fick då ett tips att man ska gå in på "skriva ut", ändra sidstorleken där (osv).
Men jag kan inte ändra sidstorleken manuellt, why? :S
Nån som vet hur man ska gå tillväga?
Vill att den ska va 120*120mm, men det alternativet finns inte med som förval..

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?