Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tissan83 | 2008-09-22 23:26 | |
![]() | Jag och barbi bor ihop vi har ej tagit hit hundar när tiken löper.. hanen bodde hos oss då för tillfället några månader... | |
| barbi | 2008-09-22 23:26 | |
![]() | skatta? har inte ens tagit några pengar för valparna:=) min mamma fick en, en kompis fick på "foder" en ska vi behålla så det finns bara en kvar o han är till salu | |
| micro113 | 2008-09-22 23:28 | |
![]() | Fast det är svårt att få vinst på en valpkull. Man skall ha tjänat över 30 t för att tvingas skatta -- eftersom det räknas som hobby. Då får man dra av alla kostnader kring kullen först, som valpbesiktning, märkning, vaccination, samt kostnaderna för tiken, mat och veterinärvård. Det brukar inte bli så många slantar kvar i slutändan. | |
| -Lala-la | 2008-09-22 23:44 | |
![]() | jag tror det är samma regler som när vi mäniskor tjuvparar oss. man får stå sitt kast. | |
| Mikael | 2008-09-22 23:45 | |
![]() | Tacka vet jag katter! | |
| wildwittra - Ej medlem längre | 2008-09-23 00:11 | |
![]() | I egenskap av uppfödare av ett annat djurslag så undrar jag om ni kommit överrens om något muntligt ifrån början, det verkar som att ni pratat om att grannen skulle få en valp ifrån början och att hon då avböjde - då tycker jag att hon har stått sitt kast och inte har rätt att göra något annat än köpa en valp. Sen tycker jag själv inte att det är relevant att "klanka ned" på barbi, valparna är födda och det kan inget ändra på. Dessutom tror jag att Barbi skulle parat mer omsorgsfullt ifall hon verkligen ville ha valpar och då kanske till och med valt en annan pappa till dem. Det krävs trots allt två för att göra valpar, och då tycker jag att bägge ägare har varit lika o/ansvariga. Som uppfödare är det snarare en regel att man går back än ett undantag på en kull. Djur kostar, och bebisar kostar ännu mer :P Nej, jag tycker att du ska ta ett snack med grannen och säga till henne att ni inte kommit överrens om att hon har rätt till något, och att hon är försent ute med att göra anspråk på en valp. Antingen det eller så får hon betala orginalpris för valpen om hon nu så gärna vill ha den. | |
| Lilla Busan | 2008-09-23 00:30 | |
![]() | Barbie.. som jag sa innan så skall du inte ta åt dig av mina åsikter... men gör du det så okej ... Du startar en tråd o frågar vad folk anser , men kan inte ta svaren??? Kanske skulle du avstå från att starta trådar då kan tyckas... Mitt råd är iallafall att kontakta advokat o få ett kostnadsfritt samtal o veta hundra vad som gäller.. oavsett vad som sker så komemr du få en granne på halsen | |
| barbi | 2008-09-23 00:39 | |
![]() | Lilla jag vill bara vet om nån vet vad som gäller i min sits.. jag kommer inte ens att sälja en valp till grannen. Tråkigt att man förlora en "kompis" men ja är så glad att jag fick se hennes rätta sida vi klarar oss utan giriga falska..... ja ni vet va ja menar:=) | |
| CrazyQ | 2008-09-23 00:44 | |
![]() | En tik kan faktiskt få valpar med fler än en hane under samma löp som ger dräktighet. En Golden tik var parad med en Golden hanne. Smet ut och parade sig med grannens Jämthund. I kullen föddes det valpar som var Golden, men också blandisar Golden/Jämte. Men trots att Goldenvalparna var renrasiga, så klassades de som blandisar. Vilket innebär att Barbis valpar kan vara både och från båda hanarna. | |
| CrazyQ | 2008-09-23 00:45 | |
![]() | *gäsp* Kan inte skriva ordentligt..... Valparna kan alltså vara 50/50 från båda hanarna. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:37 | |
![]() | "Valparna kan alltså vara 50/50 från båda hanarna." Megasyftningsfel. | |
| ANDERStG | 2008-09-23 12:50 | |
![]() | "Men trots att Goldenvalparna var renrasiga, så klassades de som blandisar." Stränga regler. Kanske för att en lösaktighet leder till en annan och snart står allt från dalmatiners till ekorrar på rad. | |
| vulcan | 2008-09-23 14:10 | |
![]() | Forumadmin: Tycker inte att den här frågan har tillräcklig "tyngd" för att husera under Seriöst. Flyttar till Snack. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-09-23 18:36 | |
![]() | Har din hemsida med bilder försvunnit Barbie, eller har du tagit bort den? Ville så gärna se om du har uppdaterat med bilder på de små liven.. :) | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-09-23 18:40 | |
![]() | Vill hellre ha en jämthund än en golden | |
| CHL | 2008-09-23 19:38 | |
![]() | min hane blev parad häromdagen... jösses vilken tid det tog för honom att hitta rätt å att bli tillåten. Hon var i höglöpet och han juckade mot huvudet, mot magen, ryggen osv... Det tog honom ca 30 minuter att hitta rätt och få tillåtelse från tiken. Så jag undra hur en tjuvparning går till? | |
| CHL | 2008-09-23 19:40 | |
![]() | som svar på din fråga, så kan du ställa den till skk... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:42 | |
![]() | Som lär asgarva. Annars har bibban flera lagböcker. | |
| CHL | 2008-09-23 19:44 | |
![]() | ja... fast svara lär dom göra trashone | |
| CHL | 2008-09-23 19:45 | |
![]() | dom vill ju också att folk ska lära sig av sina "misstag" | |