Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade44
Mobilspel
Pågående20 056

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lisatheman2008-09-23 10:28
Antal inlägg: 271

doktor dog, menar du att det inte påverkar ens själ när man säljer sin kropp?
Jag tror inte att det finns någon som drömmer om att bli prostituerad. ligger självförtroendet så lågt att man väljer den vägen till pengar ändå, är det något annat som spökar i bakgrunden. För vem kan någonsin, innerst inne, ärligt säga att det verkar trevligt att sälja sex?

ryssbrud - Ej medlem längre2008-09-23 10:30
Antal inlägg: 1972

om man tänker så här? sex är ju nice, om man dessutom får betalt? = dubbelnajs

men jag vet, funkar inte i praktiken

bobo flux2008-09-23 10:33
Antal inlägg: 11371

lisatheman, ingen som delar dina åsikter skulle nog säga att det verkar trevligt att sälja sex, men jag inbillar mig att det finns andra människor i världen, såväl kvinnor som män, som inte delar din syn på sex och således kanske har en annan uppfattning i frågan.

lisatheman2008-09-23 10:55
Antal inlägg: 271

Självklart, det är min syn på saken. Försöker förgäves sätta mig in i hur det är att tycka om det. Har så svårt att förstå hur man kan det.
Tror säkert att många söker sig till prostitution, men hur frivilligt det är anser jag vara en annan fråga.

zacco2008-09-23 10:59
Antal inlägg: 218

som i alla yrken får man väl ställa graden av förnedring i förhållande till lönen.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-23 11:03
Antal inlägg: 7605

Jag säljer min kropp och själ även som undersköterska eller telefonförsäljare.
Många i våra yrken får obotliga förslitningsskador eller mår väldigt dåligt psykiskt pga jobbets natur.
Vi tog jobben helt frivilligt men det fanns inget annat att tillgå, för att få ihop inkomst till livets nödtorft.
Naturligtvis jobbar min väninna, stripdansösen/horan också frivilligt.
Bland hennes kollegor finns de som älskar att visa upp sig. Några av dem vill också ha massor av sex men i jobbet får de faktiskt bara dåligt sex.
10 män, oftast loosers som betalar för att leva ut sånt som inte funkar i deras ev förhållande, per dygn blir till slut en äcklig sörja. Man har salva i näsan, för att slippa deras stank, smörjer underlivet ordentligt och borstar tänderna flera gånger per dag för att bli av med den äckliga smaken. Man hoppas att man inte ska bli helt analinkontinent eller råka ut för en psykopat.

bobo flux2008-09-23 11:04
Antal inlägg: 11371

jo, många tvingas till prostitution, och många söker sig nog dit av mindre bejublade orsaker, men det finns nog även de som inte haft något tvång (missbruk, skulder, etc) eller dylikt som sökt sig dit på grund av att de har en annorlunda syn på sex, dess värde och innebörd än vad vi har i t ex Sverige.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-09-23 11:07
Antal inlägg: 1302

mommesfrites, du får det att låta så glamouröst :)

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-23 11:46
Antal inlägg: 1661

Det är väl inget fel i sak att sälja lite kuk, problemet är att många tvingas till dåliga arbetsförhållanden och att yrket anses som orent. Inge ATP ingen A-kassa, pissiga arbetsgivare och ständigt ogina kunder.

Nej att sälja kuk i sak är inget mig imot, har aldrig befattat mig med moralisternas hysteri, min kropp är inget tempel men att en pedofil spräcker stjärt på öststatsfjortisar är inge kul.

När den socialdemokratiska regeringen på 90-talet försökte ta kraftag om röreslen åkte chefsutredaren till Köpenhamn och satta på en själv.
På 70-talet hade vi rikdagsskandalen när åtaliga deligater stoppade snorren i för småmunar

Men frågan tycker jagi ändå inte handlar om förbud utom förbättring. Låt oss alla sälja snorrarna till Palme

Mr Sun Green - Ej medlem längre2008-09-23 11:52
Antal inlägg: 825

Och sen ska man ju få kunder också, inte alltid lätt när man arbetar som kunsult.

znorkle2008-09-23 11:55
Antal inlägg: 60

Jag såg ett program om de promiskuösa dvärgschimpanserna. Aptjejerna hade sex med de apkillar som gav dem flest apelsiner. Dvärgschimpanserna har sex med varandra för skojs skull. Både killar med tjejer och tjejer med killar och killar med killar osv.

Dessutom utövar de penisfäktning!

Budalv - Ej medlem längre2008-09-23 11:59
Antal inlägg: 2199

Jag är osäker på om det är ett bra argument att yrket ses som orent.
Barnarbetare lär också må psykiskt bättre av att man erkänner deras arbetsinsatser och inte ser ned på dem för att de är i den situation de är.
Kan förstå att de som jobbar för att förbättra barnarbetarnas villkor går in på den linjen att tvätta bort vissa stämplar men det är i sig inget hållbart argument att vara för barnarbete i långa loppet.

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-23 12:01

ja låt oss införa penisfäkting på Z-TV men det kanske de redan har gjort.
Skulle vilja se Peter Cypern mot Swartling med stinna åderklubbor. Tror till och med att dvärgschimpanserna skulle uppskatta det, vinnaren får, ja låt oss säg en apelsin.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-09-23 12:09
Antal inlägg: 1045

Yonderboy, för Guds skull... installera spellcheck

ANDERStG2008-09-23 12:10
Antal inlägg: 7560

"10 män, oftast loosers som betalar för att leva ut sånt som inte funkar i deras ev förhållande, per dygn blir till slut en äcklig sörja."

Så jävla dåligt betalt att det blir tio per dygn?

Penisfäktning!!!

TazzRat2008-09-23 12:12
Antal inlägg: 268

Yonderboy: VILL du verkligen se det, eller fejkar du bara? §;oD

Det finns självklart dom som prostituerar sig för att dom vill. Det finns även såna som prostituerar sig för att dom vill, men sen inte tar sig ur det. Finns såklart även såna som prostituerar sig mot sin vilja. Finns även såna som prostituerar sig av vilje, men sen blir tvingade. Det går ju att fortsätta med variabler rätt länge. Såklart det finns av alla sorter.

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-23 12:18

Så Budalv gämför prostitution med barnarbetare??????

Ok, visst jag respekterar din tolkning av två "vidriga" företelser.
Barnarbete existerade länge i Europa för att de skulle hålla uppe våra företagsvinster och att de krävdes uppoffringar av dem för att hålla deras familjer levande. På samma sätt som de upprätthålls med liberalismens vidriga rättfärdighet i tredjevärlden.

Prostitutionen runt om i världen leder till kidnappningar, slavkontrakt, fittig kvinnosyn, sjukdomar osv. Men ren filosofiskt måste var och en bestämma över sin egen kropp, det är bättre iallfall ur min synpunkt att förbättre människors levnadsvilkor så att ingen behöver ta extrema utvägar. Barn åandra sidan är omyndiga varelser som inte har rätt att förstå vad som är bäst för dem själva, de ska gå i skolan, complimneti.

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-23 12:19

ordhämnaren, he he, jo jag stavar som en blind höna

ordprofeten - Ej medlem längre2008-09-23 12:20
Antal inlägg: 1302

TazzRat, hmm... rätta mig om jag har fel... men... med två olika alternativ där de båda även kan kombineras så kan man väl omöjligt komma upp i fler än fyra olika varianter?

Tvingad, Tvingad (fortsätter rimligtvis jobba)
Tvingad, Frivillig (borde ju sluta, kan man tycka)
Frivillig, Tvingad (fortsätter naturligtvis)
Frivillig, Frivillig (fortsätter så länge h*n vill)

Finns det fler möjligheter?

MissT2008-09-23 12:27
Antal inlägg: 1110

Alla har ett val. Inte behöver du sälja din kropp. Du kan gå till soc och få hjälp. Jag tror däremot att en del prostituerade är så jävla bortskämda med pengarna att de föredrar att ligga med några karlar per dag och leva lyxliv än att slava på Konsum och leva snålt. Det är nog en vanesak, i början säkert motbjudande och läskigt men efter ett tag trubbas det av. Jag har fått pengar för sex en gång utan att det var meningen... Det är iofs en annan historia. Jag skämdes som fan när jag hittade några hundralappar på nattduksbordet men sen kändes det rätt gött. Jag hade legat med en kille av fri vilja (one night etfer krogen) och han betalade av fri vilja ;) Win - win hahaha

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?