Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ärtan Pärtan | 2008-09-25 00:49 | |
![]() | Nu är det ju så att ens barn kan sitta snällt och leka för sig själv för att nästa sekund plötsligt säga att han behöver bajsa. Och håller man precis på att lära sig att bajsa på toa istället för i pottan så gäller det att bajsa just då, om det inte ska hamna på fel ställe. De väntar ju också tills sista sekund eftersom de inte vill avbryta sin lek. :) Allt går ju inte att planera och saker och ting kan ju dyka upp som man inte har räknat med. Att torka ett barn i rumpan och sen tvätta hans och mina händer tar max en till två minuter och kan inte min medspelare vara schysst nog att pausa under den tiden, ja då får man väl ge upp spelet. Att gå på toa själv osv kan man ju planera innan man börjar spela men jag tycker nog att om folk har en giltig förklaring så är det självklart man pausar. En gång var det en kille som bad om paus och sen sa han att han bara skulle äta sin middag. Det är ju inte helt OK. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-09-25 01:12 | |
![]() | ja pausar aldrig o ja accepterar bara pauser från min irlkompisar ja spelar me... har för många gånger suttit o väntat förjäves.. ja gör de ja ska mellan två omgångar...spelar hets o panik o hur lång tid tar de?? | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-09-25 01:28 | |
![]() | Jag accpterar aldrig paus mot sådana jag inte känner. Det hänger väl i och för sig mest kvar sedan gammalt när det var obegränsade pauser och det utnyttjades av folk som sa att "det ringer på dörren, jag måste öppna" eller "barnet behöver hjälp med att få ner en sak från en hylla" och sedan försvann de och till slut (efter en halvtimme) tröttnade jag och de vann matchen. Nu accepterar jag det inte heller. Jag har själv, tack vare att jag just undvikit det, sett personer som begärt paus i hets och där de några sekunder senare upphävt den och direkt lagt ut en rullning...Som om att de behövde just den där tiden till att dels tänka var de skulle lägga den och sedan få bokstäverna på plats. | |
| sejmårr | 2008-09-25 04:28 | |
![]() | Paniksurr! Det har jag aldrig tänkt på att man kan göra! Så härligt oärligt att begära paus bara för att man behöver tänka! Egentligen borde spelplanen döljas under paus, men det kanske inte hjälper. | |
| Marie08 | 2008-09-25 07:11 | |
![]() | Kan jag så accepterar jag...fast jag begär aldrig paus själv. Ska jag kissa så springer jag o kissar.....blir jag kaffesugen så lägger jag mitt ord o springer o hämtar en kopp... Ibland ringer det på dörren.....tlfn, ngn unge frågar ngt mm osv Run & Play är mitt spelsätt kan man väl säga | |
| Marie08 | 2008-09-25 07:12 | |
![]() | Glömde skriva att jag säkert skulle vara Betapets mest farliga spelare om allt det ovan inte inverkade på mitt spel och koncentration:) | |
| le-lou | 2008-09-25 08:45 | |
![]() | accepterar aldrig paus från okänd, och begär inte det heller tillbaka. | |
| Mammarie | 2008-09-25 08:50 | |
![]() | Accepterar aldrig pausar...har gjort det tidigare men aldrig mer pga av oseriösa spelar... | |
| BrottArne | 2008-09-25 09:15 | |
![]() | Jag frågar anledning alltid innan jag accar | |
| vulcan | 2008-09-25 09:34 | |
![]() | Visst är det sportsligt att acceptera en pausbegäran. Men trådstartaren begår tyvärr misstaget att bara se saken från sin egen sida och bli förbannad utifrån det. Vad vet du om motspelarens situation? Denne kanske måste gå iväg och göra något annat om 15 minuter t ex och har s.a.s. klämt in en betamatch som ska hinna bli klar precis dessförinnan. Motståndaren är väl också i princip bunden till datorn under tiden eftersom han/hon inte vet när pausaren tänker komma tillbaka och börja spela. Sen vet man ju heller inte varför en okänd motspelare begär paus. Det finns så många - i mitt tycke - flippriga, okoncentrerade människor nu för tiden som måste avbryta allt de har för händer varje gång en kompis ringer på mobilen för att babbla om något fullständigt oväsentligt. Inte sjutton har jag lust att sitta och rulla tummarna för sånt. Så summa summarum: Visst är det trevligt att vara artig och acceptera en begäran om paus. Men att inte vilja använda den kan absolut inte ses som tecken på osportslighet | |
| vulcan | 2008-09-25 09:36 | |
![]() | ... många av oss har också jobb, familj och ett socialt liv vid sidan av vårt Betapetande och en mer begränsad tid till förfogande att spela. Jag tycker inte att det är jättekonstigt att vi vill använda den effektivt. Händer det något riktigt besvärligt (typ barn som spyr ner sin säng - självupplevt!!!) så kanske ett avbrytande av matchen är mer rimligt? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:49 | |
![]() | Det borde finnas en jourtelefon dit man kunde ringa och arrangera pausen, att bara ha en knapp är på tok för enkelt. Som det är nu så kan vem som helst be om paus utan direkt anledning, hur ska man veta att de verkligen har giltiga skäl? Ofta när jag startat en nytt spel 15 minuter innan jag ska iväg på begravning så dyker det upp nån som envisas med att be om paus, det är verkligen irriterande. Det har faktiskt lett till att jag numera bara accepterar paus om användaren först faxar ett läkarintyg. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:57 | |
![]() | Ordis, nu gör du dig dummare än du är :) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-09-25 11:12 | |
![]() | Jag är nog betydligt dummare än många tror. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-25 11:47 | |
![]() | asg @ ordis | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-09-25 11:57 | |
![]() | Jag förstår om någon inte vill pausa, och särkilt under snabbare tempon kan jag förstå om någon inte tycker det hör till med paus. Själv brukar jag oftast bevilja paus, och passa på att göra annat under tiden, som att skriva meningslösheter på lappar, tappa saker på golvet som jag måste plocka upp, eller hämta ett glas vatten. Eftersom jag oftast spelar stress brukar jag smita efter fullbordat drag ibland och återvända så snart jag kan. Förlorar jag min tur en gång så må väl det vara hänt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-25 12:12 | |
![]() | Nu ska inte det här bli någon chat men jag vet att ordis varken är korkad eller vill andra illa, därför fick jag en tår i ögat när han drog upp begravningar som exempel, då jag i förra veckan pratade med honom om det. Såna dagar spelar då jag inga spel alls. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-25 15:40 | |
![]() | *magont av skratt åt de sista inläggen* Danke, min dag är räddad | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-09-25 15:52 | |
![]() | Pausar gärna. Oftast. Undviker däremot gärna frågor från de som vill pausa men blivit nekade (hänt vid ett fåtal tillfällen). | |
| amoma | 2008-09-25 16:33 | |
![]() | Men ta bort paus fuktionen då istället helt och hållet eftersom majoriteten här tydligen är mer spelrabiata än sällsakpliga så är det problemet löst och konverserandet kan fortsätt om alla andra pseudofenomen som rakning och löphyndor mm. | |