Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:00 | |
![]() | Skönt att höra. Jag trodde det där race't var över själv lite, trodde det här var grejen, det här var tjejen. Lite så. Jag gick igenom en skilsmässa 2005-2006 och det var som en storm, detta är väl en stark vind i jämförelse, men ändå är det svårt att säga så. Känner man starkt för en person spelar det mindre roll om man hängt ihop i tre veckor eller tre år. Har haft några förhållanden och i princip haft flickvänner hela tiden efter skilsmässan, men det kändes inte så allvarligt, det här kändes mer som något man kunde gå vidare med. Sedan tycks allt bara ha slutat relativt abrupt. | |
| bobo flux | 2008-09-29 19:08 | |
![]() | bitley, jobbigt! Tänk på en sak, ringer du de närmaste dagarna riskerar du att uppfattas vara "påflugen", om du förstår vad jag menar. Been there, done that. Ge dig ordentligt med tid att rensa tankarna ordentligt innan du eventuellt tar kontakt igen, så minskar du också risken att du säger nåt dumt i affekt som du kanske ångrar sen. Hur det än går, lycka till! | |
| YlBjörn | 2008-09-29 19:12 | |
![]() | Bitley: Det GÖR ont, för jävvla ont. Länge. Sen kommer små stunder varje dag när du inser att du faktiskt tänkt på nåt helt annat... Ta vara på dom! (Dennis Plz: Har du nånsin varit KÄR? Dina überintellektualiserade råd låter för mej komma från nån utan kontakt med sitt känsloliv.) SOm sagt Bitley det tar tid. Att drömma för stunden är ok. Men som kloka sagt tidigare här, försök va ute bland folk och gör grejer du brukade gilla. Lycka till mannen! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:13 | |
![]() | Tack. Får väl bita mig i tungan. Vi skulle pratas i kväll, men det förutsatte väl att jag ringde upp. Så jag får väl koola ner mig och göra musik i stället. Eller storstäda. | |
| micro113 | 2008-09-29 19:14 | |
![]() | Race't är nog långt ifrån över -- själv fick jag slut på ett två årigt förhållande hösten 88, december 89 gifte jag mig med min nya kille -- och nu har vi varit gifta snart 19 år. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:15 | |
![]() | Svinschyssta inlägg. Tack Ylbjörn... kul nick. :) Får väl ta och bege mig till Adrenalin (kompisen Zorias klubb på Fylkingen) på fredag kanske, aggresiv d'nb på högsta volym kanske kan ge perspektiv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:18 | |
![]() | Bitley, det går inte att skiljas från någon om man håller kvar kontakten på det vis ni tycks göra. Det är bara den andra parten (hon) som tjänar på det. Hon får behålla tryggheten som du står för, samtidigt som hon kan vara fri. Inte bra. Det gör att du förblir den svage parten; i både dina egna och hennes ögon. Sätt gränser, för din egen skull. I längden är det du som vinner på det, även om bristen på kontakt smärtar för ögonblicket. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:28 | |
![]() | Du är klok som en bok :) Lätt att säga att man ska vara på ett speciellt vis, sedan kommer den stund då man saknar något överjävligt, ska man bara slå sig ner och låta den vågen passera eller ska man ringa och gråta ut? Hon är ju ändå ganska förstående. Men visst är det så, att om man pysslar med många saker och håller de berömda många bollarna i luften så är det lättare att slippa hamna i för mycket tänkande. | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:29 | |
![]() | det är alla tjejers fel, det där , brukar jag skylla på,, lider med dig ! upp på hästen och storma borgen igen! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:30 | |
![]() | O_o | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:34 | |
![]() | Ska tänka på det. Apropå att sätta gränser så var det en annan tjej jag lämnade för ~ 2 år sedan, där var det hon som blev mest ledsen, själv tyckte jag mest det var skönt. När jag sedan hörde av mig igen och saknade henne så svarade hon rappt (på mail) att hon aldrig ville veta av mig igen. Tjejer är starka varelser. Kanske något hormoniellt. | |
| DennisPlz | 2008-09-29 19:35 | |
![]() | Ylbjörn: Inte bara kontakt - kontroll. Rasa ner i det bottenlösa hålet några gånger till så blir du nog lite mer nyanserad. Eller - inte, en del har som livsuppgift att aldrig vilja bli lyckliga, men de får inga sympatier av mig. De går istället till de som åtminstone ärligt försöker. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 19:56 | |
![]() | Ha! Alla försöker, tycker du är lite cynisk mot dina medmänniskor nu. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-29 20:34 | |
![]() | Bitley, poängen är att du inte skall gråta ut hos den som gör dig illa. Du har förhoppningsvis någon annan du kan prata med? Ni killar är kanske inte så bra på att gråta ut hos varann, men att bara umgås med människor som tycker om en även om man är svag - det hjälper. Sen har du ju alltid oss. Med en gång du får en impuls att ringa henne, gå in och skriv här istället. :) | |
| DennisPlz | 2008-09-29 20:36 | |
![]() | Jag håller med Sylvia för andra gången på kort tid. Vad är fel? Ska jag posta i nån av alla ångesttrådar? :P | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-29 20:41 | |
![]() | Du har helt enkelt mognat! :) | |
| YlBjörn | 2008-09-29 20:42 | |
![]() | DennisPlz: Jag är en mestadels lycklig människa. Har lätt att både gråta och skratta. Varit i "bottenlösa hålet" några gånger och hittat upp med hjälp av vänner. Kontroll över känslolivet - bestämmer du själv vem och när du ska bli kär och för hur länge? Vilken planet kommer du ifrån..?Att leva i kontakt med sina känslor är en förutsättning för att fixa nära relationer både till sej själv o andra...och att vara öppen innebär att utsätta sej för att livet GÖR ONT ibland och är förbannat UNDERBART stundtals. Får en känsla av att du blivit rejält bränd och stängt av. Sorry, det är ingen väg jag köper. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-29 20:56 | |
![]() | Inte jag heller, det är bara att "hang on in there". Kommer gå in här och skriva å kolla, för det muntrar verkligen upp, hur knäppt det än kan låta för dem som inte har den erfarenheten av internet... vissa skulle nog tycka att man är utelämnande men jag känner det inte så själv, ämnet har nog alla som levt på riktigt berört både en och annan gång. | |
| bobo flux | 2008-09-29 21:03 | |
![]() | så sant, bitley! och glöm inte att tala ut och älta med dina kompisar inte behöver vara att du ligger på en soffa med en näsduk och pratar i tre timmar, det kan vara att bara sitta och glo på TV under en kväll och kanske säga fyra ord...det är känslan av gemenskap, att någon delar bördan som är viktig! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-29 21:03 | |
![]() | Du blir väl inte sur om man läser men inte tycker ett dugg synd om. | |