Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-08 21:56 | |
![]() | Jag kan tycka att julen är mysig, men i min familj så har vi inga vidare traditioner eftersom jag jobbar oftast under julen.. Vi får rätta oss efter mina arbetstider och det är så surt! Detta året har jag fått förmånen att jobba 12-21 på julafton, 8-16 både juldan o annandan...KUL! eller inte.... | |
| Aleu | 2008-10-08 21:58 | |
![]() | men raiker...haha, längtar du redan dit!!!! Iofs brukar ju hagarna vara mindre våta då men iaf... Men visst är det mysigt med adventljus-stakar... | |
| la_saint | 2008-10-08 21:59 | |
![]() | jag har redan pyntat i min lägenhet.. jag är lite tomte-freak, så jag har julpyntat hela året om :D gillar ju tomtar med skägget och det där :) brukar dricka vin och titta på mina tomtar | |
| monkan56 | 2008-10-08 22:14 | |
![]() | men hur blir det med Betas luciatåg.. om vi slutar med julen.. | |
| Miss _ A | 2008-10-08 22:20 | |
![]() | Jag jobbar hela julhelgen | |
| Miss _ A | 2008-10-08 22:20 | |
![]() | Jag jobbar hela julhelgen | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-10-09 09:46 | |
![]() | Längtar också efter julen, fast den känns långt borta =) Är väldigt "pysslig" av mig, så det är mest att göra julkorten och paketen, baka och pynta jag längtar efter! Dilemmat i år blir var jag ska fira julen, har alltid firat med mor, far och bröder, men nu kanske det blir med sambon, svårt val! | |
| StinaD | 2008-10-09 10:39 | |
![]() | Jag älskar jul....kan knappt vänta till advent med ljus och ljusstakar glögg och pepparkakor.... Jag önskar bara att det kunde vara lite mer snö nu för tiden.... saknar barndomens vita jular. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-09 10:55 | |
![]() | Vi har en helt ok jul i min familj. Vi tar det lugnt, ger inte varandra så mycket presenter (själv köper jag bara en present varje år) och har det allmänt ganska opretto, men jag gillar den ändå inte. Julen har för länge sedan blivit kidnappad och misshandlad till oigenkännlighet. Dels av av dem som utnyttjar den för att pracka på dig en massa saker, dels av hollywood/usa och sen av alla människor som är så jävla julkåta att dom nästan kissar på sig bara dom tänker på att få lägga alla sina pengar på plastiga presenter utan egentlig betydelse och spy 'julmys' över hela världen i ngt desperat försök att ge sina liv mening. Nu börjar ju julen för fan redan i oktober/november och har blivit en 2½ månader lång plåga istället för att vara en trevlig liten helg i slutet av december. Jag vill inte ha ert julskräp uppkört i röven varenda jäkla år. Det är så plastigt och falskt att jag får lust att skjuta mig i ansiktet bara för att slippa se eländet. (Mitt mest upprörda inlägg någonsin tror jag :P ) | |
| leevi | 2008-10-09 11:12 | |
![]() | jag älskar jul ! | |
| leevi | 2008-10-09 11:20 | |
![]() | Apan Bollo: Har du tänkt att alla människor väntar inte att få lägga alla sina pengar bort till presenter? Man kan ge presenter utan att dom kostar så mycket. man kan ha julmys utan att du måste lägga massor av pengar till det. jag har lärt till mina barn att den som kommer från hjärtat är det bästa present man kan få, och hjärtan kan man inte köpa.. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-10-09 11:22 | |
![]() | Det blir ju vad man gör det till Apan Bollo :P Det är väl inget måste att köpa en massa dyra paket bara för sakens skull, det verkar bara konstigt att göra så. Det verkar ju vara pest och pina för en del med stressen kring jul, finns ju ingen som tvingar en att följa en enda av traditionerna om man inte gillar det, varför gör man det då, och fattar inte varför man kan bli så upprörd att andra gillar högtiden =) | |
| leevi | 2008-10-09 11:26 | |
![]() | och när jag säger att jag älskar jul, så menar jag inte bara julafton. jag menar hela december när man väntar julen.. jag älskar att se när mina barn öppnar sina chokladkalender, och gör själv fina julkorten och presenter, jag älskar att lyssna när barnen sjunger julsångar till mig..och med mera... | |
| Caligatia | 2008-10-09 11:39 | |
![]() | Jag älskar julen. Dessutom är den mitt enda andningshål i min mörka vinterdepression. Egentligen brukar jag vara väldigt nere på hösten med, men med planering inför julen, jakten efter den Perfekta Julklappen och ständigt nynnande små glada melodier så lyckas jag förtränga just höstdepressionen. Mitten av november kan jag inte hålla mig längre, då skall ALLT i julväg (utom granen, den kommer 1:a dec) fram. Gardiner, "snö" i fönstret, ljusstakar, stjärnor mm. Jag har förresten en efterlysning på en julsång. När jag var liten lyssnade vi alltid på en julsång - som förmodligen är den fjantigaste i världshistorien. Skivan har vart borta i flera år, och vi har inte hittat nån ny. Om nån känner igen följande bit (jag kommer inte ihåg den exakt), och vet vad den heter eller vem som gjort den, kommer förmodligen rädda julen för halva min familj!! :) "En gran så vackert grön, växt upp med blott en dröm - att bli hos nån en julegran. Prydas av glans och glitter, och höra barnens fnitter - att sprida glädje året om..." | |
| t82erese | 2008-10-09 11:53 | |
![]() | Ja visst längtar man till jul, men jag vill ha en riktig vinter också men det känns som att det aldrig blir någon fler sådan... Hör en massa jullåtar i skallen nu å ser framför mig när jag plockar fram alla mina ca 140 tomtar....längtar som bara den! | |
| raiker | 2008-10-09 11:55 | |
![]() | vad roligt att se att så många längtar som jag gör. sen kan jag föreställa mig att det måste vara jobbigt att fara runt till alla. själv bestämde jag mig för att skapa egna jultraditioner när min första dotter kom (jag var då 17 år) och vi har sedan dess varit hemma och bara tagit det lugnt och riktigt myst på jul vi äter kl 13 men vad gör det om kl blir 14?? julklappar köper vi något till barnen i släkten och dom byter vi några dagar innan så att vi bara kan umgås det brukar komma några vänner som har långt till sin familjer eller inte har någon familj kvar för inte ska någon behöva sitta själv på julen om man nu inte vill själv. så mitt tips till er som hatar jul pga att man ska fara runt skaffa ett eget hem med egna traditioner så ska ni se att ni säkert kommer att känna mer frid över denna helt underbara helg | |
| Aleu | 2008-10-09 13:14 | |
![]() | raiker: det låter ju mysigt !! Vi vet oxå alltid var vi ska vara på jul.. vi är vartannat år hemma och vartannat år hos mina föräldrar, och det är alltid min syster med familj, min svärmor och en svåger som än så länge inte har "egen" familj. På juldagen träffar vi resten av släkten (dvs min svärfar och min sambos syster med familj. Så visst är julen mysig, men jag längtar inte än!! | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-09 13:24 | |
![]() | orka längta jag atre det som det kommer | |
| nänu | 2008-10-09 15:05 | |
![]() | Ja julen är förunderlig.Då träffas man för att äta och rå om varandra.Julen är ju med mycket annat en anledning till att träffas.Hos oss är inget avstånd föl långt och inget hem för trångt när det är jul.ingen ska behöva vara ofrivilligt ensam.Då vi bor på en turistort och har stora barn innebär det att vi alltid har någon" säsongare" hemma hos oss,någon som inte är ledig tillräckligt länge för att åka hem till sina familjer.Samvaron är det som betyder mest men visst har vi både julklappar och god mat.Det är inte ovanligt att vi är mellan 15-20 personer.Tack alla ni som tycker det är mysigt att fira jul i vårt hem.Kanske ses vi i jul igen.......jag längtar. | |
| Amiable | 2008-10-09 15:17 | |
![]() | nej | |