Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 978 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:19 | |
![]() | Att lyckas ta sig till en av parkbänkarna i påfartsröran mellan centralstationen och stadshuskajen. Att så bänka sig där, mitt i betongen och mellan på och avfarter till söderleden, titta på trafiken och öppna en ölring. Åh, det doftar stockholm!!! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:20 | |
![]() | menar jag stadshuskajen? Jag menar kajen brevid stadshuset. | |
| Fluffig ost - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:23 | |
![]() | Djurgården är Stockholms pärla, ända från ön i söder, till norra djurgården, stora skuggan, bergianska trädgården och haga. Öl uppe på Rosendahls värdshus på sommaren, med fin utsikt, medan pöbeln blir pålurad dyr kaffe och kryddpåsar nere i trädgårdarna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:26 | |
![]() | Kan väl hålla med dig fluffig! En gammal klassiker (tidigt 1990-tal för min del): Morgondagg och solsken. Cykeltur hem från Frescati genom Lill-Jahns skog till Gärdet för att lägga sig och sova ut. Sedan pizza på Skeppet och en lång promenad på djurgården. | |
| vulcan | 2008-10-30 19:27 | |
![]() | Vällingby mina vänner, Vällingby is the shit. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:28 | |
![]() | Gärdet ger mig ångest. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:29 | |
![]() | vulcan har rätt Vällingby är skit. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:29 | |
![]() | Åh... älskar mitt stockholm | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:31 | |
![]() | basta, vulcan sa faktiskt "vällingby är skitEN", bestämd form. Inte vilken skit som helst, utan the shit. Knivsöder en dimmig fredagkväll. | |
| Fluffig ost - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:31 | |
![]() | Det där gigantiska köpcentret med märkeskläder - går det verkligen bra i Vällingby? Ekonom Vulcan kan årsredovisningen på sina fem förstås. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:32 | |
![]() | Knivsöder varje kväll ;-) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:35 | |
![]() | Gullmarsplan en hockeyderbykväll. | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:43 | |
![]() | Bagarmossen en förmiddag i slutet av maj: Ett fyllo slår en flaska i huvudet på ett wannabe-fyllo. | |
| Vega5 | 2008-10-30 19:45 | |
![]() | Kungsholmen är bäst måste jag tillstå. En promenad på Norr Mälarstrand, lite eko-mat på Vurma och en sväng om Hornsberg om man orkar. Det är en finfin söndag det. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:48 | |
![]() | Lönefredag på Hjälmarens krog vid Årstatorg. | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:48 | |
![]() | Jag bodde på söder i tio månader. Det jag saknar med Stockholm är filmhuset (på Gärdet) och den eminenta affären Recordmania, samt en del kompisar. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-10-30 19:57 | |
![]() | Stockholm är den enda staden i Sverige där folk kan åka rulltrappa. Befinner man sig till höger i rulltrappan är det okej att stå still. Men på vänstra sidan går man! Det är en dödssynd att stå still på vänster sida i en rulltrappa. Det vet alla Stockholmare. I små lantisstäder som Göteborg och Malmö däremot, där lullar folk runt lite hur som helst, och stannar precis var som helst, helt utan tanke på andra gångtrafikanter. Men rulltrappsdiciplinen är väl också det enda jag saknar sen jag lämnade huvudstaden. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:58 | |
![]() | Men stataeast. Har du bott på söder så bara måste du sakna så mycket mer. Saknar du inte skatteskrapan? Folksamskrapan? Att snacka med snubbarna i parkerna? Att titta på ungdomarna som hänger i parken vid botvids (stavning?) både om sommarkvällarna? En öl i plastglas vid mosebacke konstraterad med en av världens vackraste utsikter. För att inte tala om den mystiska kinabutiken på ringvägen. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:59 | |
![]() | Rulltrappsfascism is the shit! Det är verkligen så man sållar pöbeln från the stocktowner! | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-10-30 20:02 | |
![]() | Vet inte vilken park du menar men visst hade det sin charm att hänga i Björns trädgård en tidig morgon. | |