Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 507 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zickzacker | 2008-11-06 17:58 | |
![]() | Hur kan frågan vara felställd dudde? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-06 17:59 | |
![]() | dödsstraffet i sig gör ju inget menade jag, utan det sammanhang det befinner sig i. Jag var onödigt krånklig, så bortse från det. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 17:59 | |
![]() | dudeniro: det var ett EXEMPEL HELGE!!! Ett överdrivet exempel som jag skrev som inte kommer införas, men det pekar på att hårdare straff minskar brott. Hade det varit böter på 100.000 för fortkörning hade jag slutat med det iaf Du ska bara vara naiv och ifrågasätta nu och vara dryg anser jag. Läs det jag skrivit istället NOGA och TÄNK | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:00 | |
![]() | Dödstraffen ska ju vara till grova och extrema brott,, vi snackar ju inte om att skjuta snattare . :D haha samt betamaxx tog det med fortkörare som exempel ju | |
| bobo flux | 2008-11-06 18:00 | |
![]() | åh, en av mina favoritdiskussioner :) Zickzacker och BetaMaxxx: Skulle ni Ta på er rollen som bödel om Sverige införde dödsstraff? | |
| Zickzacker | 2008-11-06 18:00 | |
![]() | Menade straff i allmänhet, var ju en fråga om vad som ska krävas, är det OK med 7 års fängelse för mord? | |
| Heartandsoul | 2008-11-06 18:00 | |
![]() | Zickzacker.. sa men jag kan lova hade något gjort något sådant mot mina barn så hade personen ifråga inte blivit långvarig. Jaha då blir det dösstraff för dej direkt ju... eller??? | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:01 | |
![]() | lindim: du verkar vara lika borta som dudde, jag skrev "överdrivet EXEMPEL" för att förenkla det hela att fatta saken | |
| Zickzacker | 2008-11-06 18:01 | |
![]() | Bobo, är jag för dödsstraffet? Vart skrev jag det? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:02 | |
![]() | Jag vet att det var ett överdrivit exempel, och eftersom jag är intresserad av hur du tänker (din logik) så bad jag dig ge ett konkret och verklighetsbaserat exempel. Jag har tänkt på vad du skrivit. Jag råkar veta att hårdare straff inte leder till en mindre brottslighet. Med vissa undantag, folk som har något att förlora (vilket vanligtvis inte är mördare), t.ex. du och jag eller folk på höga poster - för dem kan t.ex. fängelsestraff verka avskräckande. Så långt är ditt exempel med felparkering logiskt, men det har ju NOLL verklighetsanknytning, tyvärr. | |
| bobo flux | 2008-11-06 18:02 | |
![]() | Jag ber om ursäkt, Zickzacker. Läste lite för fort och var lite för förhastad. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:02 | |
![]() | vi säger så här då: X planerar att mörda någon, han drar i sig 70cl whisky, tar bilen och med berott mod kör ihjäl en mamma med barn på trottoaren. Detta är ingen olyckshändelse utan överlagt mord. Ska han ha 3 mån fängelse och vård, eller hårdare straff? Vet denne om att han riskerar att avrättas så kanske han inte gör det. | |
| Heartandsoul | 2008-11-06 18:02 | |
![]() | zick sorry fick den uppfattning.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:03 | |
![]() | beta, vad jag försöker säga till dig: Om du vill verka logisk så ge mig ett ICKE ÖVERDRIVET exempel. | |
| lindim | 2008-11-06 18:03 | |
![]() | Ja men att hugga av handen för att man stjäl är det också ett överdrivet exempel? Till zickzacker: det beror på uppstået och alla andra omstädigheter runt i kring. Vissa rekvisit måste vara uppfyllda om de inte är de kan man inte dömas för mord. tex. | |
| lindim | 2008-11-06 18:03 | |
![]() | Ja men att hugga av handen för att man stjäl är det också ett överdrivet exempel? Till zickzacker: det beror på uppstået och alla andra omstädigheter runt i kring. Vissa rekvisit måste vara uppfyllda om de inte är de kan man inte dömas för mord. tex. | |
| Minta | 2008-11-06 18:03 | |
![]() | Är det inte en ganska dyr kostnad att bestraffa människor hårt för förseelser? Inte billigt alls. Man får betala för allt i slutändan. Även de som dömer hårt. Hårdare straff för mord leder INTE till färre mord. Hårda straff för t ex narkotikabrott i vissa länder har lett till lägre frekens av narkotikabrott. Det kan bero på att de brotten är ekonomiskt kalkylerade medan mord har andra bakomliggande orsaker. Dödsstraff för narkotikabrott som i en del länder? Nja, det låter bestickande men blir allför likt "rensning". Psykiskt sjuka kan vi ju också rensa bort så att de inte blir farliga eller fortsätter vara farliga. Rensa bort alla obekväma så lever vi tryggt och bra hej hopp. Så fungerar det nog tyvärr inte. Bättre att rensa från andra ändan, nämligen de faktorer som vi vet leder till ökad risk för kriminalitet. | |
| Heartandsoul | 2008-11-06 18:03 | |
![]() | Beta psykiskt sjuka tänker inte som du och jag... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:04 | |
![]() | Beta, tack nu blev du konkretare. Om det gått till som du skrive, så är det ju överlagt mord. Straffskalan är minst 6 års fängelse. Så du är ute och seglar lite. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 18:05 | |
![]() | dudde: du har fått en nytt exempel innan du skrev precis | |