Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ronja112008-11-07 13:29
Antal inlägg: 29

Är väl ingen som har sagt att man tycker att Osama har gjort allting rätt flassan och definitivt inte fälla några tårar så överdriv inte nu lilla du! MEN, man ska inte behöva stå till svars för saker man inte gjort. Nu när alla vet vem han är så kommer han få sjuhelvetes mycket extra skit förstår du väl, är det rättvist?????

hannaroman - Ej medlem längre2008-11-07 16:13
Antal inlägg: 3306

Men Osama som han tydligen heter hade ju kastat runt på Emma, eller Sara då med sina kompisar så hon nästan ramlade i golvet och slog i huvudet och tja, dog. Han ska ja bett sina kompisar omringa Mias, eller vad hon nu heter, hus så hon inte kunde komma ut. Då ringde hon ju polisen så polisen körde bort dem?
Är allt hon skrivit lögn..? Jisses, kommer ta ett tag för mig att förstå.. Men jag ska absolut läsa den nya boken..

tipitina2008-11-07 16:38
Antal inlägg: 2687

flassan: Du såg inte insider förra veckan? Handlade om hur många kvinnor som ägnar sig åt egenmäktigt förfarande med barn. Det är INTE ovanligt att kvinnor bryter upp och lämnar allt endast för att de tex förlorat en vårdnadstvist eller liknande.

tipitina2008-11-07 16:39
Antal inlägg: 2687

Tänker fö absolut köpa den nya boken

pralin2008-11-07 17:51
Antal inlägg: 15

Mycket bra om sanningen kan få komma fram. Jag blev jätteglad. jag har nämligen läst en annan bok om den organisation som hjälpte utsatta kvinnor och som blev anklagade av denna sk Mia och Lisa Marklund för att ha lurat kvinnor och tjänat pengar på dessa kvinnor genom bidrag. allt detta blev värsta rabaldern och expressen bedrev häxjakt på den kvinnan och den organisationen.hon blev friad på alla anklagelsepunkter men fick lägga ner hjälporganisationen eftersom Expressen avslöjat känsliga uppgifter.hon blev mordhotad och förföljd av män till kvinnor hon skyddat. hennes liv blev förstört av detta och hon har aldrig senare fått upprättelse. medan Lisa Marklund tjänar tusentals kronor på dessa lögner och denna Mia intervjuas och även fortsätter tjäna pengar på sina uppenbara lögner.Tyvärr kommer jag inte ihåg titeln på den boken men jag kan återkomma om ngn är intresserad. Kanske vore ett fall för Kalla Fakta ?. Jag blir iaf förbannad när oskyldiga drabbas så hårt.

Tigera2008-11-07 17:58
Antal inlägg: 545

pralin: Menar du "Vingklippt"?

Tigera2008-11-07 18:02

Eller egentligen heter den "Vingklippt - den sanna historien om stiftelsen Paradiset"

www.bokus.com/b/9789...38 200.html

magyarisch2008-11-07 18:16
Antal inlägg: 169

Några som tvekar:
Alla domstolsförhandlingar är öppna, dvs: du och jag kan gå till domstolen/eller vart man nu hittar dessa dokument och be om att få läsa det. Det är precis det Monica fått göra, hon har t.o.m fått läsa polisanmälningarna.

pralin2008-11-07 18:17
Antal inlägg: 15

ja, Tigera jag tycker så himla synd om den kvinnan som verkligen ville hjälpa utsatta kvinnor och så blev allt förstört. Hon är ju numera sjuk av allt skit hon vara med om.

Tigera2008-11-07 18:35

Jag har inte läst böckerna om "Mia" för jag gillar inte Liza Marklund. Tycker att hon skriver "fattigt" och barnsligt på något vis. Jag har bara läst Prime Time av henne. Jag har inte heller läst "Vingklippt". Men jag tänker läsa alla böckerna nu, inklusive den kommande boken om "sanningen", för det kommer ju förstås att bli ett otroligt ståhej i media kring detta inom kort. Liza Marklunds "litterära självmord" typ, för vem vill bidra med en enda krona för en köpt bok till någon som man inte vet om man kan lita på?

Det är en sak att det är sant att det finns allt för många utsatta kvinnor som verkligen måste gömma sig - och det är förskräckligt, men man kan inte utge sig för att skriva en SANN bok om en specifik person om man skarvar så att människor far illa. Själv vet jag inte vad jag ska tro. Har läst hela Monica Antonssons blogg. Det lutar åt att hon verkar mest trovärdig, men å andra sidan...

Ja, det verkar bara skumt och hänsynslöst.

Miss_jk2008-11-07 18:37
Antal inlägg: 8941

Om det är sant som du skriver så är det ju himla trist att hon (liza) redan har tjänat storkovan på de där böckerna...

Tigera2008-11-07 18:39

Miss_jk: Jo, både Liza och "Mia" har ju så att de klarar sig nu. Det sa ju "Mia" själv i en intervju på tv4.

bobo flux2008-11-07 18:42
Antal inlägg: 11371

Pengarna till trots, om detta stämmer så kan det ju bli avsevärt svårare för en av sveriges, enligt mig, språkmässigt mest överskattade författare att uttala sig i medierna och tillfredsställa sin vilja att synas utan att förlora sin trovärdighet.

Tigera2008-11-07 18:42

Länk till Monica Antonssons blogg där hon lagt ut länken till inslaget i tv4:

monicaantonsson.blog...en -hr.html

skogstorparn2008-11-07 18:47
Antal inlägg: 2287

jag tror magyarich bara vill jävlas med sina kollegor

www.barnsidan.se/cld...t/ 1073.jpg

Silverin - Ej medlem längre2008-11-07 18:50
Antal inlägg: 1760

Hoppas Liza drar med sig "bästisen" Helena Bergström på vägen ner så slipper man 2 överskattade "förmågor".

vulcan2008-11-07 20:05
Antal inlägg: 7666

Forumadmin:

Raderat en hel bunt inlägg som handlade om något för tråden helt ovidkommande och dessutom integritetskränkande. Hur man kan få för sig att dra upp ett sånt ämne är en gåta för mig.

belugavis - Ej medlem längre2008-11-07 21:15
Antal inlägg: 1600

Visst, det kan ju vara så som bloggen säger: Jag har bara läst första boken. Undrar ju lite över det här nedan dock om allt nu är påhittat för att tjäna pengar samt för att skapa en politisk debatt i Sverige.
Uttdrag ur bloggen över "sanningar som ska fram"

"Hennes man var ingen norrlänning vid namn Anders. Han var chilenare.
Han anklagades för mordförsök på Mias förre fästman, "mannen med de svarta ögonen", och hamnade i fängelse. När han frigavs flydde familjen.
Om någon var jagad, så var det han.
Inte Mia.
Hon och barnen hade inte behövt gömma sig.

Det är några av de avslöjandena i boken "Mia - Sanningen om Gömda" som kommer ut i december 2008."

Föjande frågor kommer upp då. Varför sitter någon i fängelse för mordförsök på en fd man. Är det helt normalt eller?

Varför flytta om det enda syftet är att svartmåla någon.
Om man vill svartmåla någon och tjäna pengar på det, varför skriva en bok som förvränger den egna identiteten, barnens och den som misshandlars identitet och t.o.m ursprung.

Läkarintyg säger egentligen inget eftersom en person som blir slagen sällan anmäler det. Hur snäll en person ser ut på en bild med sin dotter säger ju heller absolut ingenting.
Tror honmed bloggen verkligen att en person som misshandlar ständigtär aggressiv att barnen ständigt ser skräckslöagna ut. Vad är det om inte otroligt naivt och otroligt kränkande för personer som blir slagna.
För om det nu var så att allt var nattsvart hela tiden, skulle inte en enda person stanna.
Hela grejen med misshandel är kontraster mellan våld och värme. Extremt våld och extrem värme ofta. Därav stannar personen i förhållandet.
Man kan jämföra med en person som sitter i fängelse på livstid. Det är en symbolisk beskrivning.
I tre dagar i sträck får personen ingen mat, är inlåst i kolsvart mörker merd hot om du var så himla dålig så nu ska du svälta ihjäl här.
Personen skakar av ångest.
Efter tre dagar tänds ljuset, fångvaktaren kommer med mat , blommor och förlåt, det var mitt fel, det är det att när jag blir arg tapapr jag kontrollen totalt. Du måste ju förstå att jag har dig här för jag tycker om dig så mycket och är så rädd att förlora dig och att du reate upp mig så mycket när du gjorde det och det..
Pga de tidigare extrema negativa upplevelserna kommer fängelsepersonen att uppleva fångvaktarens ånger och mat, ljus värme med tacksamhet, en starkare tacksamhet än vad hon hade gjort om allt heöla tiden präglades av balans, frihet, att gå ut, träffa människor mm. våldet förstärker värmen.
När våldet är över vill hon glömma och förtränga, för hon är ju instängd på livstid ( i manipulationer, en makt, fångad i extrema känslokast som gör henne matt när det är över mm)
Så normaliseras våld. Det är överdrivet beskrivet men så fick jag exemplet beskrivet för mig så jag förstod på ett annat sätt.

Så om hon skriver en bok där hon förvrängt allt i skräck är det läskigt att nu någon avslöjar hennes identitet.
Om inte så är det ju bra för mannen kanske om han nu fått sitt liv förstört , inte fått träffa sin dotter mm.
Det finns ju en poäng som talar lite för att det kan vara förvrängt. nämligen det att dottern inget minns av pappans våld och övergrepp om jag inte kommer ihåg helt fel

belugavis - Ej medlem längre2008-11-07 21:20
Antal inlägg: 1600

Kort sagt otroligt MYCKET jobb för en bok Flytta, sätta nån i fängelse, anmäla någon för misshandel mm

micro1132008-11-07 21:57
Antal inlägg: 17540

Jag har inte läst någon av L.M:s böcker -- men jag är mycket förvånad över att så många trodde att hon återgav en absolut sanning.

När det gäller sådant här finns det alltid flera sidor av samma sak -- vad hade polisen för uppfattning, myndigheterna, pappan osv osv..

Läser man en bok som återger en av berättelserna så är den givetvis oerhört vinklad, eftersom den personen bara kan uppge sin sida av saken --- och det man tycker sig ha upplevt är väldigt sällan samma sak som hur en objektiv granskning skulle beskriva upplevelsen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?