Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 256 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:45 | |
![]() | trash, likställdhet värdemässigt mellan könen är en självklarhet. | |
| annelille | 2008-12-01 19:46 | |
![]() | ... vi firar Lucia till minne av en kvinna som hette Lucia, därför tycker jag att det ska vara en tjej eller iaf en kille utklädd till tjej.... | |
| Baffin_Bay | 2008-12-01 19:51 | |
![]() | Någon slags måtta får det vara med jämställdhet. Vi har vissa könsroller och man behöver inte bryta mot alla bara för att det "ska" görs... Blir så less | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:52 | |
![]() | Ja, det är viktigt för dagens ungdom att inte förvirras i sina könsidentiter. Se vart världen är på väg. Personligen förbjuder jag mina fruar att ens bära byxor, eftersom det enligt min fasta övertygelse är ett manligt attribut. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:53 | |
![]() | haha | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:53 | |
![]() | HBT politiskt korrekthet luktar det överallt bland många av er... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:54 | |
![]() | Nja vi kanske bara inte vill erkänna att vi tänder på 18åringar i vit klänning :P | |
| Dyslekso | 2008-12-01 20:11 | |
![]() | Vet inte vilken fot jag ska stå på i den här frågan, så jag trippar fram på tårna. Fram på tårna. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-01 20:15 | |
![]() | Jag tror att Lucia ev. funnits Definitivt sjunger man sånger med "hon" i,därför som jag tycker som jag tycker. Sen tycker jag inte att det hör till de största jämlikhetsfrågorna om en kille får vara Lucia eller inte. Dock tycker jag att en ett till fyraåring ska få vara Lucia utan protester eller förklaringar. Senare kommer han ändå inte vilja vara Lucia..:( Men din mamma kan ju vara tomte i år så blir det inte politiskt korrekt. Jag tycker att barn upp till fyra år får vara Lucia oavsett kön eftersom de är så gulliga, söta o naiva. Efter fem års åldern..så NEJ NEJ NEJ! Jag har sett ett Luciauppträdande på ett dagis en gång som var så himla kul. Först kommer en massa treåriga tomtenissar.. Sist in kommer en pytteliten kille med skägg ner till fötterna och vi höll på att dö av garv. Man skulle småle stämningsfullt och fint och in kommer han...och den mamman lät lite halvt förstörd sen. "Han ville verkligen ha den, han vägrade ha nåt annat"..och det var helt okej, han hade kunnat fått vara Robin Hood om han velat,det var bara så kul med en liten "gubbe" mitt ibland sötingarna | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-01 20:16 | |
![]() | Ångrar förresten ordet sötingarna..usch | |
![]() | Ångrar förresten ordet sötingarna..usch | |
![]() | Ångrar min iver över ånger | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-01 20:22 | |
![]() | Kaai, Jag är politiskt korrekt bara för att kunna ha en sann attityd till min bäste vän som är transa. Ärligt talat så ser jag det som min uppgift att stödja honom i hans läggning annars vore jag ingen vän. Därför så kan du utgå ifrån att jag åtminstånde inte inte är påklistrat ärlig i denna fråga. | |
| fairflower | 2008-12-01 20:24 | |
![]() | En etnolog på radion idag hävdade att manliga lucior tidigare var brukligt bland tjänstefolk, lussade för herrskapet. Om vi vill värna om traditioner... | |
| pandanr9 | 2008-12-01 20:26 | |
![]() | Äntligen kom det etnologiska perspektivet in! Alla som pratar om det nuvarande luciafirandet som en gammal tradition, kan ni specificera exakt vad som ingår i denna gamla luciatradition? | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-12-01 20:33 | |
![]() | :-D Dyslekso :-) | |
| Farzad | 2008-12-01 20:40 | |
![]() | Skänk oss, du julens man, julfröjders aning. | |
| missfeffe | 2008-12-01 20:47 | |
![]() | haha,killen vi pratar om är faktiskt min kille,därför tycker jag verkligen att det var dåligt av rektorn. | |
| Dyslekso | 2008-12-01 20:52 | |
![]() | Jaså? Ja, det är ett litet land, men jag skulle inte vilja måla det, för att härma Steven Wright. | |
| kranglan | 2008-12-01 21:02 | |
![]() | Klart grabben skall få vara Lucia! | |