Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 299 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lilla Busan | 2008-12-02 21:21 | |
![]() | Trashone // jag trodde vi hade kommit överens om att våra barn skulle heta Fårtacka, Raggmunk och Urinrörstråle... fasiken vad du skall ändra våra beslut hela tiden..... Blir inga kel med boobisarna på ett tag för dig det skall du veta.. Inte förräns vi kommit överens igen .. ;-) | |
| VetaGreta | 2008-12-02 21:43 | |
![]() | @ lehena Astrid är ju jättefint! Men bästa sättet är att ge barnen tre förnamn var, så kan de välja ifall de inte trivs med det ursprungliga tilltalsnamnet. Metallica kanske heter Sara också, och Drutten Anders. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-02 21:46 | |
![]() | Nu sa ju Trach "Mina" och inte våra, eller hur.. Lilla B ?? ;) Klart man kan döpa ungarna till vad som helst men håller med er som säger "tänk ett steg längre" .. Det kanske är ballt att heta Tarzan när man är 5 men när man börjar närma sig vuxen ålder är det kanske inte lika kul! För att inte tala om när man ska söka jobb. Om en ansökan idag blir slängd för att den har Ali som första namn så blir den säkert slängd om det står Tarzan också. Själv har jag internationella namn på mina barn. | |
| _abc_ | 2008-12-02 22:23 | |
![]() | Skönt att det finns något slags skydd för bebisar så att inte samtliga tokiga namn kommer igenom. Föräldrarna kan väl nöja sig med att de hemmavid kan få kalla sin unge kuken? Måste de försöka döpa honom till det dessutom? | |
| Minta | 2008-12-02 22:56 | |
![]() | VILL föräldrar döpa sina barn till vad som helst? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-02 22:58 | |
![]() | Lilla Busan: hahaha sorry, trodde inte du skulle läsa, Fårtacka it is :D | |
| _abc_ | 2008-12-02 22:59 | |
![]() | Vill föräldrar stoppa sina nyfödda bebisar i frysen? Inte överlag men det finns ju alltid undantag som inte vill sina barn deras bästa. | |
| gullsi | 2008-12-02 23:27 | |
![]() | Jag har en kompis som heter Punkt, vilket är efter hans morfar som oxå hette det. En i byn heter mowgli och en annan Spike. | |
| run-marie | 2008-12-03 00:02 | |
![]() | Gnill, han hette inte Blixt utan Blixt Gordon, men det spelar ju mindre roll. Tror ändå inte på att det hjälper hur mycket du än älskar ditt barn och ger det kärlek och trygghet om det hela skoltiden blir utsatt för trakasserier och mobbas kanske för sitt namns skull. Det sätter spår som din kärlek kanske inte kan utplåna. Barn kan var väldigt hårda och elaka mot varandra, vad heter din son som du fick när du var 40? Tycker inte heller det är rätt att föda barn när man är 56 år gammal, hur länge har det barnet en förälder som hjälper och stöttar genom skoltiden statistiskt sett. Det normala är väl att man är farmor eller mormor när man är 56 år? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:04 | |
![]() | Eller så vänder man på det. Vad är vi för inkokta sillar som inte kan acceptera andras tycke o smak. Åsikter vi gärna för över på barn i närheten som anammar detta och sprider det vidare. Skäms på oss. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:10 | |
![]() | nog fan kan man döpa sitt barn till nära nog vadsomhelst, men nog fan kan man tänka efter ibland och använda vanligt jävla hyfs? Jag som trodde jag hade problem, ville inte döpa min son till malte.... | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:11 | |
![]() | Jag vill heta Siv-Hitler om det går bra | |
| run-marie | 2008-12-03 00:12 | |
![]() | Eftersom jag själv har ett namn som jag är ensam om i Sverige så vet jag vad det vill säga att ha ett annorlunda, "konstigt" namn och hur ungarna reagerade i skolan. Vad är det för namn, det finns det väl inget som heter osv. Jag hatade det hela min skoltid, nu är jag gammal och tycker det var roligt att mina föräldrar kom på det, min mamma hette Runa, men som sagt det ändras med åldern. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:12 | |
![]() | kan man inte få döpa sin dotter till kuk? | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:14 | |
![]() | Min morbror ansökte om att få heta Förnamn Y Efternamn X Y X således. Han fick avslag, men nog fan får man heta fula saker som Urban, Dick eller Snorre. | |
| run-marie | 2008-12-03 00:24 | |
![]() | Det verkar lite maskätet där ja (förlåt), hur f-n kan man vilja ha nåt i sitt namn som har med hitler att göra? Är inte Siv-Herman bättre? Ditt nick har ju lite med får att göra iaf, det kan du väl vara glad för :) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:30 | |
![]() | om jag nånsin får en unge till så ska jag döpa honom/henne till "idiotjävel" och sen när han/hon väl blir gammal nog att förstå vad det betyder så ska jag lugnt och sansat förklara att: "det var mammas och pappas egen önskan att få uppmärksamhet och att kanske få vara med i tidningen som gjorde att du fick ett så knasigt namn lilla gumman/gubben, inte fan tänkte vi på att du kanske skulle få lida av det nån gång" | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:31 | |
![]() | Den här låten passar bra in med tråden www.youtube.com/watc...IM gEEASoWQ | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-03 00:34 | |
![]() | *asgarvar åt* | |
| emman | 2008-12-03 01:03 | |
![]() | det där med namn är ju svårt ändå, utan att blanda in "Djungelvrål, Blixt Gordon och Hippiesolstrålen". Vänner till familjen tyckte mor min var helt galen som döpte sina tre yngsta barn till Robin, Matilda och Olle, "det fanns ju bara gamlingar som hette så". Som med det mesta tror jag att 'sköt dig själv och skit i andra' är en bra idé. //tjejen som velat heta Ronja Rövardotter större delen av sitt liv ;) | |