Spelrum
Giraffen26
Krokodilen2
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 322

Forumkategorier

Användare Inlägg  
alfamarie - Ej medlem längre2008-12-12 08:24
Antal inlägg: 1003

De har inga betänkligheter mot att sälja till folk som inte egentligen har råd eller är för gamla eller för skadade för att ta sådana beslut.

Detta är ett synnerligen samvetslöst företag som skiter i om folk har råd att betala 30 000!
Dammsugaren kostar inte 30 000 i inköp, om de får in några tusen och sedan säljer skulden till inkassoföretag så får de in betydligt mer genom det än vad dammsugaren kostar dem.
De erbjuder en dammsugare i lön som förstalön!
De är bedragare, i alla fall de som sålde Kirby´n som de ville att jag skulle sälja till mina bekanta!

alfamarie - Ej medlem längre2008-12-12 08:27

Det kanske är lätt att kalla andra idioter, om man aldrig själv har tagit ett felaktigt beslut?

Jag är glad att jag tog det rätta beslutet och inte arbetar åt dessa människor, jag hade inte kunnat leva med mig själv om jag hade gjort det.
Att sova borde ha blivit en omöjlighet för mig, då "ett rent samvete är den bästa huvudkudden"

Amiable2008-12-12 08:44
Antal inlägg: 1365

- jag har varit en idiot nu och då men jag står för det med...
Känner mig varken förmer lr klokare än andra. Men jag anser att _ibland_ får man stå sitt kast.
Att man inte kan göra nåt åt det som har varit, så kanske man kan göra nåt åt det nu istället.

Jag tycker också att det är helt rätt att ta strid om det anses vara fel.

alfamarie - Ej medlem längre2008-12-12 08:57

ja, ok man kan inte alltid skylla på andra när man har tagit ett felbeslut.
Vad jag menar är att det inte är så himla lätt att säga nej, om man inte har kurage och om det dessutom är någon som du känner som har "rekommenderat" dig som kund och det dessutom är en slipad person som står i hallen, då är det svårt!

micro1132008-12-12 09:13
Antal inlägg: 17542

alfamarie

Jag håller med dig. När försäljaren var hos mig så pendlade det mellan att han var oerhört slipad och övertygande, till att han blev smått hotfull när man inte skrev på.

Det var också ett väldigt sjå att få honom att lämna huset, han var här i flera timmar -- och jag var nästan beredd att skriva på bara för att bli av med honom.

efrezina2008-12-12 09:30
Antal inlägg: 541

tänkte nyligen på ett tillfälle för många år sen (kanske 14) då jag o mamma hade en dammsugarförsäljare hemma, vet inte hur jag kom o tänka på det men mådde himla dåligt över att ens komma ihåg detta. Har inte jättebra minne, men kom ihåg hur försäljaren dammsög o skulle visa dammsugaren o berätta för oss att han såg att vi ahde haft katt (vilket då var mycket längesen) o mamma blev nog lite impad, till saken hör att vi hade MYCKET dålig ekonomi o dammsugaren var såklart mycket dyr, o så kund eman få massagemunstycken ?? till också.. o mor hade svårt att säga nej, o vi ahde dammsugaren stående ett par dar hemma, tills nästa besök o mamma försökte förklara att hon inte hade råd helt enkelt, ja samma visa som andra berättat att mäniskan blev otrevlig o bajs svår att bli av me..
så glad att mamma (som va ganska svag under den perioden, men har bättrat sig) tillslut stod på dig! fyyy

grönmoped - Ej medlem längre2008-12-12 09:51
Antal inlägg: 35

har man köpt en dammsugare för 30000, ska man naturligtvis få lämna tillbaka den. Ingen dammsugare kostar så mycket att tillverka. Kunden har uppenbart blivit lurad, hur man än vrider o vänder på det. Dom som säger att man får skylla sig själv, har ju uppenbart ingen empati med andra. det är ju enbart ett försäljningsknep, att sälja hemma hos folk.

EssQ - Ej medlem längre2008-12-12 10:29
Antal inlägg: 1433

En dammsugare för 60000 skulle man ju egentligen begära att den öppnade städskåpet själv..satte in sladden o började dammsuga själv.. skrämma hunden/katten lite me munstycket på skoj.. dammsuga väggar, golv OCH dra ur sladden o ställa tbx sig i skåpet igen.. *s*

sigvard12008-12-12 10:30
Antal inlägg: 58

Tycker man borde få ha sitt hem ifred från personer mán inte själv bjudit in. Avskyr alla former av "uppsökande" försäljning om det inte är ungar förstås som säljer hemmabakade kakor.

Vissa försäljare verkar totalt sakna omdöme och medkänsla, struntar i om den som öppnar dörren till sitt hem är gammal med begynnande Alzheimer, har intellektuell funktionsnedsättning eller bara har svårt att säga nej. Huvudsaken är att personen är över 18 år och får ingå avtal! Äckligt

ANDERStG2008-12-12 10:31
Antal inlägg: 7560

Köp en Roomba. Har funderat själv, men tror inte det är aktuellt.

EssQ - Ej medlem längre2008-12-12 10:36
Antal inlägg: 1433

Ja har en dammsugare ja fick i julklapp av mina föräldrar för 10år sen.. den e kanon o varför köpa en dyr dammsugare om den ändå bara ska suga upp damm?? De gör min o de e de enda ja begär. Min fd sambo köpte en dammsugare av en försäljare på 90-talet o han fick väl betala 5000kr för den. Den va bra o man kunde sätta munstycke som blötlade heltäckningsmatta o så..men ..vi hade ingen heltäckningsmatta nånstans så den va nog helt onödig *s*.. en dammsugare för 300kr duger tycker ja :)

snorklan2008-12-12 10:51
Antal inlägg: 1686

Minns så väl den dammsugarförsäljare som vägrade godta mammas nej när hon inte ville släppa in honom. Hon försökte stänga dörren men han satte foten i vägen så mamma blev skraj och drog hårdare i dörren varpå han ryckte upp den. Jag fick tag i en sko och slängde i hans ansikte (var 6-7 år då) och han försvann snabbt. Tror aldrig jag fått så mycket beröm för att göra nåt fel varken förr eller senare :)

Förstår att folk känner sig hotade/pressade av dessa typer av säljare, men det är ju ens eget ansvar.. köp nåt du inte vill ha (och bli skuldsatt på kuppen?) eller stå på dig och säg nej. Skulle aldrig låta nån tvinga på mig nåt jag inte ville ha..

sigvard12008-12-12 11:11

Ska folk få utnyttta om jag är svag och inte kan säga nej, oavsett om det beror på ålder, intellektuell förmåga, storlek på käften; i mitt eget hem?

mrperfect2008-12-12 11:16
Antal inlägg: 11437

Jag fick tag i en sko och slängde i hans ansikte (var 6-7 år då) och han försvann snabbt. Tror aldrig jag fått så mycket beröm för att göra nåt fel varken förr eller senare :)

LOL!!!!

sigvard12008-12-12 11:18

Det var inte länge sen en gammal dam på uppåt nittio år köpte en brandsläckare av en dörrförsäljare. Den kostade över 10000 kronor men då ingick minsann ett 10-årigt serviceavtal!! Vad bra och praktiskt för den gamla damen, som tyvärr inte kom ihåg att hon köpt en släckare när räkningarna kom.

Vilken korkad dam! Hon får verkligen skylla sig själv!

mrperfect2008-12-12 11:20

Så kan man ju inte säga om äldre människor som tappat närminnet. Hennes närstående måste ju se till att de hjälper henne att komma ur kontraktet.

sigvard12008-12-12 11:23

Det var ironi fråm min sida. Släktingarna fick köpet hävt efter många turer och jag tycker det är för jäkligt att sådana situationer ens får uppkomma.

sigvard12008-12-12 11:23

Ett inlägg i att "man får skylla sig själv" debatten

Lättlurad - Ej medlem längre2008-12-12 11:25
Antal inlägg: 134

Kan folk inte ens säga nej till en dammsugarförsäljare så är det ju inte konstigt att en del ungar blir oregerliga. Eller är det kanske tvärtom..? ;)

mrperfect2008-12-12 11:46

Man börjar ju inte med att säga:

Hej ! Jag är dammsugarförsäljare som vill sälja en pryl för 30000 utan man lindar ju in det..så går mycket försäljning till.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?