Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Låftamannen | 2008-12-18 00:32 | |
![]() | haha, undrar om inte batikhäxorna på soc. hade självmedicinerat lite ;) De gör bevisligen inte alltid rätt, men deras jobb är ju ändå att se till att kunden får det så bra som möjligt och de är utbildade i ämnet. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:32 | |
![]() | var är empatin hos er i övrigt klart tänkande människor som inte kan se att när det är riktigt svårt har man behov för medkänsla? på det sätt som den här tråden startades tycker jag att det är uppenbart? tycker tonen här är väldigt hård bitvis. vi får det samhälle vi skapar- från människa till människa. | |
| vonne_ | 2008-12-18 00:32 | |
![]() | Kan tillägga att hon har en sjukdom som inte vissa komuner ser som en sjukdom...min arbeskamrat har samma sjukdom och här i min komun får hon den hjälp hon behöver | |
| micro113 | 2008-12-18 00:33 | |
![]() | vonne Är hon utförsäkrad kan hon vända sig socialtjänsten för hjälp. | |
| swempa | 2008-12-18 00:33 | |
![]() | varför flyttar inte din syster då | |
| Caligatia | 2008-12-18 00:33 | |
![]() | Tulpan, flyttar man på en hemlös till en ny kommun, och denne får en (bestående) bostad där, är problemet löst eller inte då? Naivt? Två personer jag umgåtts med tidigare är fd hemlösa. | |
| micro113 | 2008-12-18 00:34 | |
![]() | Vonne Då vore det väl vettigt om hon flyttade till din kommun -- skrev sig hos dig och sedan sökte hjälp hos socialtjänsten där. | |
| Caligatia | 2008-12-18 00:34 | |
![]() | Håller med micro | |
| magalita | 2008-12-18 00:34 | |
![]() | Jo visst finns det en hel del hemlösa , men jag stör mig att vonne tycker synd om sin syster men gör inget för att hjälpa henne, verkar som om att det är hon som vill ha sympati | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:35 | |
![]() | haha.. men vilken hemlös har råd med en bostad då? | |
| vonne_ | 2008-12-18 00:35 | |
![]() | Nu lägger jag ner för ni vet inte hur det är i det verkliga livet.........sätt er in i att eran egen syster/bror skiulle må. | |
| swempa | 2008-12-18 00:36 | |
![]() | då skulle jag hjälpa dom | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:37 | |
![]() | Är jag den enda som väntar spänt på att få höra vilka fler anledningar vonne_ har för att inte släppa in sin syster i sitt hus? (Punkt ett var som bekant: Många barn) | |
| swempa | 2008-12-18 00:37 | |
![]() | ja det låter lite märkligt | |
| skogstorparn | 2008-12-18 00:38 | |
![]() | förklara då,vonne.. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:38 | |
![]() | Sedan undrar jag om vonne_ har hyfsad kontakt med sin syster. Låter mer som att hon pratar om någon gammal vän från 70-talet som hon inte hörts vid eller träffat sedan dess. Är kontakten hyfsad, vad är det stora problemet annars då? | |
| Låftamannen | 2008-12-18 00:39 | |
![]() | Det är väl någon annans fel som vanligt............ "jag rånar gamla tanter för det svenska samhället inte bygger några fritidsgårdar åt mig" Klart att alla förstår att det är synd om systern, men att sitta här och tigga medlidande och sen klaga när kritik (mestadels konstruktiv) kommer är i mina ögon förkastligt. | |
| Caligatia | 2008-12-18 00:40 | |
![]() | vonne_ jag tror att det är JUST FÖR att många sätter sig in i hur deras egna syskon skulle må, och pga hur de själva skulle reagera som de ifrågasätter din ovilja att släppa in din syster. Jag känner inte till bakgrunden tillräckligt väl för att uttala mig om huruvida du borde det eller inte, men det känns som ganska kraftig dubbelmoral att orera om vår bristande empati när du fiskar medkänsla för något du själv tycks ganska ointresserad av att avhjälpa. | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:40 | |
![]() | detta är fan en skittråd från början. Det finns problem i samhället. Vissa har haft otur, andra har satt sig själva i skiten. Problemet är inte löst för att man får en sunkig etta i en småstad. | |
| Tulpan85 | 2008-12-18 00:40 | |
![]() | Känner för din syster och alla andra som befinner sig i samma situation som henne. Varje år vid jul brukar disskutioner om hemlösa komma upp, tyvärr uppmärksammas det inte så mycket under resten av året, vilket ju är konstigt?! Kan det vara så att vi som har det bra känner lite dåligt samvete när vi samlar våra släkter över jul och äter upp oss 5 kilo och sitter inne framför en tänd brassa och gottar oss? Om vi försökte hjälpa dem under resterande 50 veckor under året skulle vi kunna äta och sova gott över julhelgen och slippa ha så dåligt samvete för de vi inte gör.... | |