Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LindaLee - Ej medlem längre | 2008-12-28 21:20 | |
![]() | Mina ungar tackar för allt, men så är jag en tackare själv ;)) Och jag ska med handen på hjärtat säga att jag retar mig ofrivilligt på deras kompisar som aldrig tackar, nu menar jag inte alla men en del är helt hopplösa. Men de blir väl stora tids nog och lär sig! När de var riktigt små sa jag alltid som en reminder "åsså det heliga ordet" å då tackade de direkt. ;) | |
| klibaza | 2008-12-28 21:23 | |
![]() | de flesta säger nog tack , ibland får jag påminna mina egna på ett snyggt sätt och då kommer det, lika väl som de ska säga tack måste ju jag som vuxen komma ihåg att göra det emot dem. Ett annat "fenomen" jag tänkt på är att barn och ungdomar är mycket bättre på att presentera sig när de ringer, ringer nån vuxen kan de ofta bara fråga efter nån genom att säga förnamnet eller ibland efternamnet, vilket kan förbrylla eftersom vi är 4 st med samma namn | |
| 501170ut - Ej medlem längre | 2008-12-28 21:37 | |
![]() | våran 8-åring och 16-åring säger alltid tack för allt. Jag är uppfostrad med och tacka har fört det vidare till barnen, det är självklart o tacka lr hur | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-28 21:43 | |
![]() | "automatikst " tvivlar jag på att barnen säger tack. Det handlar väl om olika former av inlärning.. *vill veta mer om bråket nu* ;) | |
| dragabol | 2008-12-28 22:00 | |
![]() | våra 6 ungar säger tack när de ska ,,, för det mesta men ibland har de bråttom o då får man ett tack för maten i hallen... när de är på väg ut- men oftast fast vi har väl lärt dem genom vårt beteende o jag glömmer också ibland. | |
| -Lala-la | 2008-12-28 22:10 | |
![]() | tänker inte berätta om bråket. hehe.. det verkar som att alla vill veta det bara. nej - vi hade en livlig diskussion, om huruvida mitt äldsta barn, 9 år, är ett undantagsvis ouppfostrat barn, eftersom han oftast, glömmer säga tack. min tes bygger på att barn i den åldern inte riktigt förstår storheten som vi känner med att säga tack. och därför lätt glömmer bort det. eftersom jag tillrättavisar honom flera gånger om dagen och har gjort det under hela hans liv, så tror jag inte att han tillhör den lilla (och onda) skaran som inte är tacksamma, jag tror i stället att det hör till åldern. Som ytterligare ett argument håller jag alla hans pojk-klasskompisar. Han fick bjuda 9 st klasskompisar på bio när han fyllde år. Jag var med under hela händelsen. Jag delade ut godispåsarna innan filmen, fick inte ett enda tack, och efteråt när filmen var slut, fick jag inga tack, däremot sa de flesta föräldrarna tack när de hämtade sina barn. vi hade delade meningar, jag och min sambo, om detta, och vi är fortfarande inte överens om detta. | |
| -Lala-la | 2008-12-28 22:11 | |
![]() | hehe... glömde en sak. TACK - för alla svar. /Jäv. | |
| pion ekrot | 2008-12-28 22:14 | |
![]() | Vad söta ni är, du och din sambo. Och vad snällt att sonen fick bjuda sina polers på bio. VARSÅGOD. | |
| The_Viking | 2008-12-28 22:19 | |
![]() | Det är väl till och från i dom flesta fallen iaf enligt vad jag upplever. Sen så upplever jag att ofta när barn inte tackar så beror det mycket på någon typ av blyghet. Personligen så tar jag hellre att dom inte tackar än när föräldrarna säger "tacka nu för det där", det är så jävla löjligt och drygt att höra det! | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-12-28 22:30 | |
![]() | Förlåt om det är lite off-topic, men tråden fick mig att tänka på en händelse för en tid sedan; en tjej höll upp hissdörren åt en äldre herre med div. ålderskrämpor som gör att han går ganska mödosamt, varefter han sade "tack" och hon svarade vänligt "inga problem", varpå han säger "tack" igen, och snäll som hon försöker vara säger hon "det var så lite så" igen, och då svarar han: "men för mig är det jävligt mycket problem" ungefär.. snacka om surgubbe! | |
| icy | 2008-12-28 23:11 | |
![]() | Har en dotter på 7 år som tackar för sig när hon får något, eller blir tillfrågad, t.ex "Vill du ha mjölk ? "....- Ja, tack. Har en dotter till som är 4 år som också tackar för sig. Hon glömmer det då och då men blir påmind av andra. Helt ärligt förväntar jag mig det av dem, i.a.f 7 åringen och tycker att det tillhör folkvett att tacka för sig. Måste säga att om de inte gör det när de har fyllat 10 har de nog svårare att lära sig det i framtiden. Ett tack ska komma automatiskt, därför får man påminna dem hela tiden. Mer kan man inte göra.... Lycka till. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-28 23:29 | |
![]() | Lilla Busan: hahahaha | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2008-12-28 23:34 | |
![]() | Japp,min kille på 4½ är jätteduktig på att tacka för sig när vi ätit eller han vill ha ngt, men ibland krävs det att man påminner. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-28 23:37 | |
![]() | Undra var alla föräldrar till hopplösa ungar är. Min teori är att väldigt många vuxna som sitter vid nätet mycket, är just de med ungar som är jobbiga(re). Synd att jag inte kommer få belägg för den tesen... | |
| icy | 2008-12-28 23:48 | |
![]() | Jodå, trashone....antagligen lägger de för mycket tid på sig själv och deras intresse, typ spela Alfapet, i stället för att tillbringa tid med barnen....det är därför jag är här sent om kvällarna..he,he....;) | |
| OfB | 2008-12-28 23:49 | |
![]() | Min dotter (18 mån) säger redan tack till sina föräldrar. Fast bara när hon ger BORT saker. Artigt är det i alla fall. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-28 23:53 | |
![]() | Tackandet verkar avta med tiden. | |
| allida | 2008-12-28 23:57 | |
![]() | Alla mina tre, nu vuxna barn lärde sig fort att man tackar för maten samt att ta med sig porslinet eller vad man nu hade bort till köksbänken. Vilket resulterade att de oxå gjorde så när de kom hem till någon. Andras barn var mycket förvånade över detta beteende så även vissas föräldrar. | |
| elsaelsa | 2008-12-29 00:04 | |
![]() | de elite dubbelmoral detdär med tack,man lär sina barn det å sen ser dom vuxna som bara snäser.mina äger alltid tack till och me när ja torkat dom i arschlet!men sen när dom blivit äldre ifrågasatt varför vuxna beter sig som dom gör,har bara förklarat med att typ:gör som du vil bli bemött bara !de funkar faktiskt fast vi bor på landet förståss:) | |
| Aurora Aurum | 2008-12-29 00:11 | |
![]() | mitt lilla barnbarn som är 3 år har precis lärt sig tacka för presenter, han bockar o säger tack så mycket men jag håller med om att vi vuxna oftast beter sig som idioter, vi kräver att barn ska vara väluppfostrade men vi kan inte själva vara det jag får ofta förvånade blickar när jag t ex säger tack snälla du för hjälpen när jag bett om hjälp i affären | |