Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 557 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jankster - Ej medlem längre | 2009-01-06 11:16 | |
![]() | eller ta den datorkunniga kompisen, köp ett grafikkort med tv-ut för några hundra och en s-videokabel (till scartutgången på tv´n) och installera. Du sparar snabbt in pengarna för grafikkortet på att du inte behöver köpa några skivor att bränna på. | |
| Kirkelina | 2009-01-06 11:18 | |
![]() | Apan Bollo: Jag letade med ljus och lykta efter en liknande lösning för ca ett år sedan men fick till svar att det inte gick. Möjligtvis fanns det en lösning som kostade några tusen och det var inte aktuellt för mig. Det jag gjorde var att köpa en extern dvd-brännare eftersom datorn i fråga var bärbar och det därför inte var lika enkelt och billigt att byta ut den interna. | |
| Kirkelina | 2009-01-06 11:20 | |
![]() | Ett separat tv-kort kan ju också vara en lösning för en stationär dator. Jag har ett (urgammalt) som kanske kan fungera. Men du behöver nog en datorkunnig kompis i närheten då förstås. Annars kan jag skicka det till dig alldeles gratis. Ska bara leta fram det och se vad det har för utgångar. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2009-01-06 11:23 | |
![]() | exempel grafikkort: komponentcenter.pcci...od id=65883 s-video-kabel: www.clasohlson.se/Pr...d= 59287856 | |
| Kirkelina | 2009-01-06 11:26 | |
![]() | Det där verkar vara den bästa lösningen. Strunta i mitt gamla tv-kort. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-06 11:27 | |
![]() | Kirkelina: Jodå, allt går. Bara man vill :) | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-06 11:29 | |
![]() | Behöver du ett grafikkort har jag ett till övers. Önskar att jag var rik nog att ge bort det gratis men är fattig som en kyrkråtta just nu. Kan dock lova ett bra pris till den som är intresserad :) | |
| mackz_ | 2009-02-13 18:26 | |
![]() | alltså... då får väl jag ställa mig här bland de okunniga.. köpte precis en dvi-hdmi-kabel, pluggar in fanskapet, startar datorn, allting verkar frid och fröjd när datorn startas och windows börjar dra igång, MEN då kan jag helt plötsligt inte se mer.. har provat 3-4 ggr nu och samma sak händer hela tiden, när det startas upp fungerar det, men när datorn sen är redo för användning är det bara svart på teven HJÄLP! | |
| Snurt | 2009-02-13 18:31 | |
![]() | Du har kanske 2 utgångar på ditt grafikort? Det är bara den ena som ger digital ut. Jag har samma problem. goto.glocalnet.net/geforc e/ har en guide.. testa den | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-13 18:33 | |
![]() | har du högerklickat på skrivbordet och valt egenskaper, klickat på fliken inställningar (längst till höger) och kontrollerat inställningarna där, som primär och sekundär bildskärm och utökning av skrivbordet alternativt klona skrivbordet? | |
| Niko2008 | 2009-02-13 18:34 | |
![]() | mackz: du måste nog ändra i bildskärminställningarna om du har en hdmi från datorn till TVn. På laptops brukar man kunna ändra till extern TV/skärm genom att tryck fn+F4. | |
| Ässät | 2009-02-13 18:34 | |
![]() | Ser ni inte att EssQ inte e medlem längre???? *s* | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-13 18:36 | |
![]() | Ässät det är andra som ställer liknande frågor nu som besvaras. | |
| Ässät | 2009-02-13 18:37 | |
![]() | jaha *s* ja skoja bara...de e ju jag som e EssQ annars :D | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-13 18:38 | |
![]() | Okej, misstänkte det. har du rett ut dina datorproblem? | |
| Ässät | 2009-02-13 18:39 | |
![]() | näe ja har ju inte sånt uttag i bak o inte kan ja titta på film på dvd heller... ja e ett teknikens katastrof *s* | |
| mackz_ | 2009-02-13 18:46 | |
![]() | känns som det borde vara en inställning iom att jag först kan se när datorn håller på att starta upp... vet dock inte vad det är jag ska ändra? "primär och sekundär bildskärm och utökning av skrivbordet alternativt klona skrivbordet", förstod jag inte mkt av | |
| mackz_ | 2009-02-13 18:48 | |
![]() | fan nu funkade det ju :P går det bara att se på en skärm åt gången, måntro? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-13 18:55 | |
![]() | hade du datorn kopplad till en skärm innan? har du kvar den? du kanske behöver ändra inställningarna för vilken upplösning och frekvens som grafikkortet skickar ut. du ser ju startbilden som ser likadan ut på de flesta datorer, lågupplöst och ful och att skärmen sedan blinkar till och börjar visa windows i den upplösning du är van vid. Dessa inställningar funkar till din skärm men inte till din tv. Ändra inställningarna och försök igen. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-13 18:56 | |
![]() | okej bra att det fungerar. skål. | |