Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 818 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-07 16:26 | |
![]() | Om ni ska kunna ha ett bra förhållande så tror jag att det är viktigt att åtminstone kunna träffa svärföräldrarna vid vissa högtider och för eventuella barns skull i framtiden. För att det ska gå så tror jag man måste rensa luften. Ta ett snack med hans mamma och med sambon först var för sig och sen gemensamt och förklara hur du känner. Ni behöver ju inte bli bästa polare precis men att kunna uppföra sig som folk inför varandra och visa respekt för varandra borde kunna lösas om din sambo är på din sida vill säga.. | |
| Delight2002 | 2009-01-07 16:32 | |
![]() | Jag tiger ihjäl min... ^^ | |
| Piaree | 2009-01-07 16:33 | |
![]() | Jag tycker du ska ringa (blivande) svärmor & stämma träff med henne, bara ni två. Kanske på neutral mark, typ ett kafé & bjuda henne på fika. Efter en timme kommer hon inse att du inte är så hemsk. Tycker du på ett konstruktivt sätt ska ta upp med henne hur du känner & förklara för henne att ni faktiskt tänker gifta er oavsett hur hon känner för det. Vill du vinna hennes respekt är konfrontation enda lösningen, för kom ihåg att om ni gifter er, kommer du få leva med henne ett bra tag & du kan ju inte undvika henne hur länge som helst. Det är ju ändå era blivande barns farmor. Har oxå haft besvär med en svärmor & det var delvis därför det tog slut. Men är han mannen i ditt liv är det ju bra att ha en bra relation med hans familj. Lycka till! | |
| Piaree | 2009-01-07 16:34 | |
![]() | *Smurf* till bizzzy =) | |
| bobo flux | 2009-01-07 16:35 | |
![]() | Fast, är det en gammal svärmor så kan man ju vänta ut....äh, glöm det...bara dålig humor... | |
| stefanf | 2009-01-07 16:41 | |
![]() | Ägna inte svärmor särskilt mycket tid/tanke, och ta definitivt INTE initiativ till något samtal med henne (det får hon göra om hon är intresserad). Ta däremot ett _rejält_ snack med sambon. Det är hans ansvar till 96,5% att reda ut det hela och få rätsida på sitt mer eller mindre sjuka förhållande till mamman. Vore han 16 kunde jag begripa men är man 30 år så måste man kunna välja hur (och med vem) man vill leva. Vore jag i din situation skulle jag säga åt honom att jag inte klarar av henne - och inte tänker umgås med henne mer än nödvändigt (högtider). Skulle också vara tydlig med att jag förväntar mig stöd och uppbackning om/när hon spårar ur. Klarar han inte att erbjuda detta - bye bye! Livet är för kort för att ägna tid åt ryggradslösa morsgrisar, hur söta de än må vara. Allra bäst är om han bestämmer sig för att han vill leva med dig och tar tjuren (läs: kossan) vid hornen för att markera var gränsen går när det gäller att blanda sig i andra människors liv. Om han verkligen försöker, men ändå har svårt att tala mamma till rätta, så kan han ta upp ev. framtida barn(barn). Sköter hon sig inte kommer hon inte att få träffa dom särskilt ofta.. Det hjälper nog om inget annat biter. Lycka till! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-07 17:13 | |
![]() | hon ska inte gå nånstans,,,,när sonen/dottern flygit ut ur boet!time to cut the bellycord! det är din mans ansvar att stå upp för dej & er,sårar hon dej,sårar hon honom,,,,om detta ska få ett slut,är upp till din man | |
| le-lou | 2009-01-07 17:46 | |
![]() | håller väldigt mkt med myspruppen! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-07 17:47 | |
![]() | Oj oj oj, vilken jobbig situation. Du och kanske framförallt din sambo måste dra näven i borden. Skärpning svärmor! Basta! | |
| quatresse | 2009-01-07 19:06 | |
![]() | men även de att när vi flyttade ihop ville hon inte att han skulle stå på kontraktet. Nu när vi julpyntade så kom hon med en present till honom för han fyller år 30 november. Han fick en adventjulstake och jag hade redan julpyntat allt. så jag tog bort lite och satte dit den. sen köpte hon en julängel. hon köper saker som om det jag köper inte passar. och så hänger hon upp saker utan tillåtelse. | |
| mrperfect | 2009-01-07 19:07 | |
![]() | Låt henne gå ända till ättestupan, sen börjar förhandlingarna :P | |
| Polly Juice | 2009-01-07 19:09 | |
![]() | Jag måste nog hålla med Stefanf - det är din sambos ansvar att säga ifrån åt mamman att nej, han talar för sig själv och inte du genom honom, det är HAN som vill att hon ska sluta lägga sig i, och att hon ska visa respekt mot hans val av kvinna. Klarar han inte det så bör du nog hitta en karl med ryggrad istället. Förlåt om det låter elakt, men varför ska du nöja dig med mindre än det bästa? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 19:10 | |
![]() | Det finns kvinnor och så finns det kärringar, oavsett om kärringen kommer in i en mans förhållande och vill kicka undan dennes barn eller om kärringen beter sig på det här viset (kickar bort sonens val av tjej) så är det fördjälvligt. Kort koppel och gärna binda dem vid en brandpost är rätt behandling, de kan komma på inbjudan annars kan de hålla sig borta från hemmet. I ett pars hem så är det dessa som möblerar och skapar den atmosfär de vill ha. Nu har jag tur som har bra svärföräldrar, min tjejs farsa sa till henne innan jag hade träffat dem: "om du tycker om honom så gör jag det med." Vissa har tur andra inte. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-01-07 19:11 | |
![]() | Måste undra vad Quatresse har för karl som inte säger ifrån till sin morsa?! Jag har aldrig böjt mig för någon av mina två svärmödrar utan i vårat hem har det varit våra regler, passar det inte så behöver man inte komma på besök alls. | |
| Malla13 | 2009-01-07 19:19 | |
![]() | Dem har ingen rätt över huvudtaget att hålla på som dem gör...ta inte skit från andra..ovasett om det är svärföräldrar, vänner, släkt... jag har själv gått den hårda vägen och varit för snäll mot människor men har kommit underfund med att ju snällare man är ju jävligare beter sig folk mot en..tyvärr... Själv har vi ingen kontakt med min mans föräldrar...Jag har valt att helt avstå från dem och min man har valt desamma.. Av skäl som jag inte tänker ta upp här... Jag hoppas att du sätter tydliga gränser i rappet innan ni kanske kommer att behöva gå så långt som vi har gjort, eller att det kanske rentav blir så att ni separerar för att det inte funkar med en svärmor som tror att hon kan styra ert förhållande. va stark.. sätt gränser.. tala om för henne att detta är INTE acceptabelt, vill hon inte inse så får din sambo ta tag i det och se till att det blir löst. Lycka till!! | |
| 1stclassriot | 2009-01-07 19:24 | |
![]() | så länge NI älskar varandra så har din svärmor inget med det att göra. är det så att hon inte gillar dig så behöver hon inte komma och hälsa på. har hon åsikter om dig som hon säger till din karl så be honom att inte berätta det. min mamma kan ha åsikter om mig och min kille men jag berättar det bara inte för honom för han har tröttnat på att höra det. ignorera henne och fortsätt leva livet! | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-01-07 20:07 | |
![]() | 2 km ungefär! | |
| quatresse | 2009-01-08 15:37 | |
![]() | han skällde ut henne en gång men hon äör som hon är. När han gick i grundskolan så tog de kort och han beställde dem. Hon slängde räkning efter räkning. tillslut när han fyllde 18 år fick han ett brev på posten där det stod att om han inte betalade innan 20 dagar skulle han få en betalningsanmärkning. Hon slapp betala och han va tvungen att betala den själv för hon ha inget jobb och snyltar på pappan, brorsan, pappans bror och min sambo. Till julklapp skulle jag och min sambo få en bänkdiskmaskin av pappan. men så kunde han inte slå in den för han va borta ett tag. då hade hon tagit sig friheten att bara skriva min sambos namn fastän de va till oss båda. och orsaken va att "ifall" de skulle ta slut... | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-08 15:56 | |
![]() | .. ok ett stort fall av "de och dem- komplex" ovan | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-01-08 16:05 | |
![]() | Sådant kan vara ärftligt. Byt karl. | |