Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 648 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-09 15:11 | |
![]() | För att rösta fram mig: Otroligt kul & sympatiskt om ni skickar meddelandet P4sörm 6 som SMS till nummer 72250. Vill ni ha låten som mp3a, maila mig på patrick.fridhATgmail.com så studsar jag ut den. Tack för er support, det värmer något oerhört! | |
| Tigera | 2009-01-09 15:21 | |
![]() | Bitley: Något stämmer inte med länken i ditt näst senaste inlägg. Inte hos mig iaf... | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-09 15:26 | |
![]() | Eh... bra sida... "sidan kunde inte visas" | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-09 15:26 | |
![]() | eller ja menar.. "sidan kunde inte hittas" | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-09 20:42 | |
![]() | Förlåt, måste ha slarvat vid ctrl+v... så här bör funka! www.sr.se/webbradio/...Id =1539730 | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-10 16:51 | |
![]() | Ajaj vad gensvaret dog! Ajjjj! SMSade ni till nummer 72250 med texten P4sörm 6 - eller? :) Gör det om ni gillar låten så har jag en chans att klå de gamla dragspelsgubbarna! :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 02:12 | |
![]() | Hmm! :) Provar igen; trig.com/bitley/blog...po st/56305 Där har ni hela programmet & låten. Tjaba! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-12 02:37 | |
![]() | Bra röst, gillar soundet. Men det händer liksom inget.. Lite snabbare tongångar hade varit önskvärt och texten kunde varit bättre. Totalt sett en 6 av 10 möjliga. Potensial? Javisst!! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-12 02:39 | |
![]() | obs: Ignorera det du inte gillade i mitt inlägg. Lekte jurymedlem.. ;) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 10:30 | |
![]() | Haha, det är helt OK. Tack! Men jag måste få bemöta. Händer inget? Det är en låt, ingen världsomsegling. Refräng händer ju iaf, jag tycker själv den är ganska poppig. Snabbare... ptja. Maybe. Jag ville ha en speciell känsla. Texten... jo. Kanske. Men det är härligt att ha gjort en låt som handlar om något som ingen minns, som faktiskt har hänt, och som är av ganska stor signifikans, i synnerhet historiskt sett. Adolphson-Falk hade studion där, sedan Antiloop. Samtidigt som A&F hade sin studio så hade deras producent Greg sin butik i direkt anslutning. Fitzpatrick. Blev sedemera en grossist och lade ner butiken. Företaget lever än. Butiken på H10 var en plantskola för införandet av den elektroniska musiken & den elektroniska musiktekniken i Sverige. Detta ledde till att Sverige blev ett föregångsland på området, med stora starka pelare som Clavia och Propellerhead där folket kom från H10 i bägge fall. Men framför allt är det ju pop... och ja, hända så mycket... händer så mycket i Beatles' Love Me Do? Man får en känsla av den. Right? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 10:34 | |
![]() | (Lyssna i stereo förresten, dvs med god separation höger & vänster - det är mycket som händer i stereobilden iaf! ;) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 10:37 | |
![]() | Haha, det är helt OK. Händer inget? Det är en låt, ingen världsomsegling. Refräng händer ju iaf, jag tycker själv den är ganska poppig. Snabbare... ptja. Maybe. Jag ville ha en speciell känsla. Texten... jo. Kanske. Men det är härligt att ha gjort en låt som handlar om något som ingen minns, som faktiskt har hänt, och som är av ganska stor signifikans, i synnerhet historiskt sett. Adolphson-Falk hade studion där, sedan Antiloop. Samtidigt som A&F hade sin studio så hade deras producent Greg sin butik i direkt anslutning. Fitzpatrick. Blev sedemera en grossist och lade ner butiken. Företaget lever än. Butiken på H10 var en plantskola för införandet av den elektroniska musiken & den elektroniska musiktekniken i Sverige. Detta ledde till att Sverige blev ett föregångsland på området, med stora starka pelare som Clavia och Propellerhead där folket kom från H10 i bägge fall. Men framför allt är det ju pop... och ja, hända så mycket... händer så mycket i Beatles' Love Me Do? Man får en känsla av den. Right? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 10:40 | |
![]() | WTF är det med den här sajten...?! Någon buffert som bråkar... inte första ggn som jag dubbelpostar ofrivilligt... :-/ | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-01-12 12:09 | |
![]() | Förstår inte varför du blir defensiv efter bizzzys inlägg... alla kan inte tycka samma. Musik handlar till stor del om känsla, och alla får inte samma känslor av samma musik. Exempelvis känner jag som bizzzy, att det inte händer något i din låt. Den står liksom still och trampar på samma sten, saknar känsla... den är bara tråkig att lyssna på, trots uppdelningen höger/vänster kanal. Det krävs mer än en juste ljudbild för att en låt ska vara bra. Vidare händer det mycket i Beatles Love Me Do. Det finns ett riff, det finns levande trummor, det finns stämsång... det finns känsla och en tydlig skaparglädje. :) (Vidare hoppas jag att du inte tar det här på fel sätt, utan ser det som en möjlighet att antingen se hur du skulle kunna göra din musik mer attraktiv för de som inte riktigt diggar, alternativt struntar i det och kör på ditt eget race (för det finns ju trots allt fler öron än mina och bizzzys). :) ) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-12 13:51 | |
![]() | :) Ingen fara, givetvis är det öppet för åsikter och jag tar till mig både ris och ros och försöker hitta en cunning plan för att göra saker som tillfredställer lyssnaren. Det är ju inga harmoniska växlingar i låten, inga stick s a s, kändes inte som om det passade eller behövdes... eller så arbetade jag inte med den tillräckligt mycket. Så det kan ju göra att man om man har ett stort sinne för harmonilära inte direkt tycker den håller. Pysslar med en ny låt nu, inne i ett kreativt flow, får se om den faller er mer på läppen. Men jag vill ju i detta egna projekt gärna ha ett programmerat sound; när jag jobbar med min trubadurkompis så använder vi ingen programmering. Du har själv en gura på bilden - hur låter dina prylar? Jag gillar massor av musik själv, från Kraftwerk till Thomas Andersson Wij och 1000 saker in between. Tjaba! :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:18 | |
![]() | Nu finns en ny låt i samma stil, "Hoppet". trig.com/bitley/medi...so ng/40870 | |
| NadaR | 2009-01-19 15:28 | |
![]() | Bra, är du kär igen? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-19 16:07 | |
![]() | Nej, men nu är hoppet här och jag tar för mig. ;) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-19 16:09 | |
![]() | Förresten, "Hagagatan 10" ligger på tredjeplatsen nu så tack för alla röster! Kanske ett tiotal kom härifrån iaf, det är alltid något. Man kan rösta på låten nu med genom att SMSa meddelandet P4sörm 3 till 72250. Vore häftigt om den överlevde på listan å kanske t om klättrade. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-19 17:14 | |
![]() | Nja... då tycker ja att hagagatan va bättre :) | |