Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Femme_Fatale | 2009-01-16 08:18 | |
![]() | Jag är lite flygrädd...ju mindre plan desto värre *huuuu* | |
| dunderhoney | 2009-01-16 09:00 | |
![]() | jag hatar att flyga. Jag får ångest och svindel nerifrån av att titta på ett flygplan från marken. Det är mycket jobbigt att ha det så. Man missar så mycket av resor och möten och intressanta saker. Men vad ska man göra? Jag har flugit men är precis tvärsom när det gäller. Jag hatar att vara uppe i luften.. kan inte röra mig måste sitta still.. mår illa och vill kräkas av yrsel om jag ska gå till toa eller nåt. En kognitiv beteendekurs för flygrädda kostar mer än en resa till västindien typ. Jag har blivit fasthållen som barn och llåg på sjukhus mycket. Det är klart att grundtryggheten finns inte.. och det fanns ingen mamma som kunde garantera för mig. Om man sitter i ett flygplan så är man totalt utelämnad till den som styr.. och det finns ingen chans att komma ut.. och sen dödsångesten som vilar över allt. Nu är din sista stund kommen. Osv osv.. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-16 10:30 | |
![]() | kissed om du ska vara smart ska du inte vara asfull:) Jag var flygrädd en period i mitt liv och drack, sen tänkte jag att om det verkligen händer någonting behöver jag ha mina sinnen på topp:) Jag tror nyktra överlever i större grad än fulla om det händer någonting:) Ta en lugnande tablett innan istället:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-16 10:30 | |
![]() | Femme_Fatale se det logiskt, ett mindre plan har lättare att landa än ett stort:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-16 10:31 | |
![]() | etubrute usch ja...jag sitter hellre med i ett stridsplan än åker pariserhjul heheh | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:30 | |
![]() | näpp flygrädd nä inte jag inte att flyga är ingen höjdare enligt mig men funkar har inte åkt ut för nåt bara massa jobbig väntan. Sverige till Schweiz med mellanlandning i Paris Zurich flygplats är den bästa flygplatsen fin och bra byggd och fin | |
| micro113 | 2009-01-16 13:38 | |
![]() | Bino Jag kan säga att jag har aldrig satt hela min familj på samma plan -- för att inte riskera att alla barn försvinner samtidigt om det kraschar ... sjukt tänkt, men tvångsmässig gardering. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-16 13:39 | |
![]() | micro113 jag har inte nämt nåt om det:) | |
| Minta | 2009-01-16 13:39 | |
![]() | Jag är flygrädd. Så mycket att jag drar mig för att resa. | |
| Minta | 2009-01-16 13:42 | |
![]() | Jag är å andra sidan rädd för mycket: mobiltelefoner och sladdlösa telefoner, genmodifierad mat och djurfoder, livsmedelstillsatser, luftföroreningar, utsläpp, läkemedel, åka bil, smitta, mördarbakterier. Det är FARLIGT att leva, man kan dö. | |
| vindsus86 | 2009-01-16 13:47 | |
![]() | Jag är sjukt flygrädd. gillar varken att flyga själv eller när andra skall göra det. då ser jag samma bilder framför mig hela tiden. hur folk skriker och planet kraschar. både då om det är någon jag känner som skall flyga (då ser jag den framför mig skrika och gråta) och om det är jag själv. likadant är det för mig när jag eller någon jag känner skall på längre bilresor. sitter alltid och tänker "vilken sekund som helst smäller det, detta blir det sista jag minns.. det huset... den bilen... det fältet... senast jag flög skulle jag flyga ensam från bryssel till göteborg. jag tänkte jag skulle göra som andra gör för att lugna ner sig - dricka alkohol. så jag tog lite vodka. sedan när planet skulle gå ner så började det dyka. då tänkte jag "nu dör vi". så började jag gråta. inte storgråta, men liksom. lite. så såg jag mig omkring och tyckte alla andra var dumma i huvudet för de var så lugna då vi uppenbarligen störtade mot vår död. vill inte flyga mer nu. men jag vill till kanarieöarna och så så.. det får väl bli båt.:) så gjorde en gammal arbetskamrat till pappa. han åkte iväg på en resa till gran canaria med några vänner sedan tyckte han flygresan var så otäck så han tog alternativ resa hem. kom hem typ två veckor senare än de andra. | |
| vindsus86 | 2009-01-16 13:48 | |
![]() | och det där "det är större risk att dö när du går över gatan än i ett flygplan" lugnar inte mig så mycket eftersom det som skrämmer mig mest med plan är att det är någon annan som har kontroll (eller inte har..).. om jag går över gatan så ser jag mig för. jag vet att jag ser mig för. kan inte säga detsamma om en pilot jag inte känner. | |
| micro113 | 2009-01-16 13:49 | |
![]() | Bino Jag tänkte mer på hur du räknade upp att man skall tänka för att känna sig lugnare..... .....så det är ett av mina sätt | |
| PrinsCharmig | 2009-01-16 15:12 | |
![]() | Jag är inte flygrädd, jag brukar se på Karlsson på taket när jag inte kan sova. Bara så ni vet. | |
| bobo flux | 2009-01-16 15:15 | |
![]() | Jag är inte flygrädd, däremot är jag jävligt rädd för att krascha. | |
| Trökkadero - Ej medlem längre | 2009-01-16 15:16 | |
![]() | Bobo Flax? ;-) | |
| Ajdan | 2009-01-16 15:19 | |
![]() | Jag är fruktansvärt flygrädd vilket så klart innebär att jag är rädd för att krascha. Försöker att inte visa det för barnen när vi flyger, men det är svårt. Efter några timmar i luften brukar jag kunna slappna av, men minsta lilla luftgrop så är rädslan där igen. ÖRK. Men vad gör man inte för att komma ner i solen snabbt och billigt!! | |
| PrinsCharmig | 2009-01-16 15:21 | |
![]() | MAN KRACHAR INTE NÄR MAN FLUGER OM MAN INTE BLIR PÅFLUGEN AV EN FÅGEL ELLER NÅGON ANNAN. JAG VET EFTERSOM JAG HAR FLUGIT TILL SVERIGE. DET ÄR FAKTISKT DET SÄKRASTE TRANSPORTMEDLET, ATT FLYGA ALLTSDÅ. SÅDESÅ. Jämför hur många som dör varje år i färjeolyckor och bilkrascher med hur många som dlör i flygolyckor. tack för mig och FUDI TO YA' ALL. | |
| Caligatia | 2009-01-16 15:24 | |
![]() | Jo, Prins, men det är lite större risk att det går riktigt fel när man kraschar ett plan... Plus att det bara behöver gå liiite fel för att bli riktigt fel.. | |
| etubrute | 2009-01-16 17:51 | |
![]() | Rädd eller inte.. fortfarande är det helt underbart att flyga.. Ibland e det också helt bra att bara våga släppa taget.. det finns nåt av en frihetskänsla när man sätter sig själv helt ur spel.. Man kan inte påverka vad som egentligen händer.. men överlämnar sitt öde i någon annans händer... Är det inte egentligen det vi människor borde bli bättre på, att släppa taget? :P.. | |