Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2009-01-26 21:43 | |
![]() | 440 st. Helt sant. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-26 21:47 | |
![]() | 5 bra, 20 bekanta och 70 på facebook ;-) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-26 21:51 | |
![]() | Kompisar-Ett fyrtiotal som är någorlunda nära. Vänner, ett tiotal och själsfränder 3 stycken. | |
| Sushimannen - Ej medlem längre | 2009-01-26 22:51 | |
![]() | jag har pi vänner.... mina tre kk... + min brorsa (han räknas som 0,14). | |
| Ärtan Pärtan | 2009-01-26 22:56 | |
![]() | Två. Min "bästa kompis" som jag har känt sen jag var 7 (det är 31 år sedan) och så min sambo. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-26 23:02 | |
![]() | I nöden prövas vännen....några har varit mina vänner i över fyrtio år. Några i trettio. Några andra är ännu inte provade i nöd. Så det blir svårt att säga. Vad man tror man har och vad man faktiskt har behöver nödvändigtvis inte vara samma. Fyra säkra. Tre relativt säkra. En bunt tveksamma. Och ingen facebook :-)) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-26 23:04 | |
![]() | Just me, myself and I. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-01-26 23:43 | |
![]() | Ingen riktig vän, men en handfull bekanta. Inga som jag umgås med regelbundet. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-26 23:46 | |
![]() | ewalena: det tycker jag ändå du är värd, en riktigt bra vän. Bjud in grannen på morotskaka (Rosendahls-receptet) | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-27 02:28 | |
![]() | En riktig bästa vän som alltid är så snäll o go mot mig o tar mig som ja är o lyssnar utan att döma.... och två vänner som ja kan prata om de mesta me :) Godnatt | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-27 03:11 | |
![]() | Svårt att definiera, som sagt. Riktigt gamla vänner förblir ens bästa vänner trots att man inte har tät kontakt. Har två sådana vänner i Göteborg och en i Stockholm (gamla klasskamrater). Sen finns det det nyare nära vänner som jag har kontakt med och träffar i princip varje vecka för att de råkar bo i samma stad och leva samma slags liv - tre stycken. Sen finns det nytillkomna bekanta som jag värderar högt - ett par stycken - och gamla vänner i bekantskapskretsen som jag inte har någon nära relation med men ändå känner släktskap med. Men mina allra bästa vänner har nog ändå mina pojkvänner varit. De och mina föräldrar (mest mamma) och bröder. De känner mig bäst och tänker ungefär som jag. | |
| micro113 | 2009-01-27 04:11 | |
![]() | Saga-Li Inte grannen!! Finns ingen värre fasa än grannar som börjar ränna stup i kvarten, och som alltid har koll på vad man gör. Den ultimata vännen bor alltid en bit bort :) | |
| eviltyrus | 2009-01-27 05:08 | |
![]() | Jag har ingen jättenära vän längre, han tappade jag kontakten med när jag tog avstånd från den kriminella banan. Jag har sedan haft svårt att hitta någon i vuxen ålder, flickvänner har i och för sig varit väldigt nära vänner men när det tar slut brukar också den starka vänskapen tyna bort. Jag har ändå nya vänner som jag hittar på mycket med men ingen jag direkt kunnat förlita mig till, och sedan är jag inte världsbäst på att vårda vänskap heller. Allt var så mycket enklare och mindre komplicerat när man var liten. | |
| Mimikryp | 2009-01-27 06:00 | |
![]() | Skönt att läsa att det verkar vara fler som inte har mängder med VÄNNER. :-( Min bästa vän har just sagt upp vår vänskap, så nu har jag två vänner kvar plus en till som nästan är lika bra och sedan typ fem till som jag gillar men som jag inte har så mycket kontakt med. | |
| Mimikryp | 2009-01-27 06:03 | |
![]() | Eller nä, den sista siffran får jag revidera till sju. | |
| blankomblank | 2009-01-27 08:41 | |
![]() | Jag har två supernära vänner som jag skulle haft förhållande med om de var killar, de är mina systrar eller tvillingsjälar. 4 vänner kommer sen och till sist 16 kompisar. Kompisarna ringer jag för att ha trevligt men vännerna ringer jag även om jag behöver någon. Supervännerna kommer så fort jag behöver dom och vice versa. Alltså totalt 6-22 beroende på hur man räknar. Att ha nära vänner kräver också stort angagemang skulle inte hinna ha 22 vänner. För övrigt mimi, en bästa vän säger inte upp vänskapen tycker jag ...oavsett. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-27 08:50 | |
![]() | Jag har min man, en som är vän till oss båda, en barndomskamrat, två från den vilda ungdomen. Ja, det är nog det hela, tror jag. Det är de som skulle ställa upp om allt sket sig för mig, förutom familjen med blodsband, då. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-27 09:17 | |
![]() | micro: sant ja, grannar kan vara bedrövliga. | |
| pion ekrot | 2009-01-27 11:51 | |
![]() | Måste tillägga att antalet vänner förstås varierar över tid, under vissa perioder har jag haft färre vänner och ibland fler beroende på vart jag själv befunnit mig. I en storstad är det kanske också lättare att ha fler anknytningar, speciellt eftersom folk sällan flyttar ut från stan, utan snarare tvärtom. Vänskapsrelationer är ofta "enkla" i jämförelse med vissa familje -och parrelationer men de kan självklart också bli trassliga och komplicerade. Ibland passar det att ha ett högt och utbrett engagemang och många vänner, men ibland inte. Vissa vänner klarar av det, och andra försvinner. Mimi: Jag har nyligen varit med om det också, hela grejen var verkligen superabsurd! Men jag tänker att ett sådant uppbrott lämnar nytt utrymme för mer vettiga och kärleksfulla relationer istället. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:22 | |
![]() | Det kanske är en ny tråd det här , men om någon här skulle vilja ha fler vänner, hur gör ni då? I vuxen ålder är det inte så lätt? Och ni som har nytillkomna vänner, vad gjorde att ni släppte dom inpå er? jag frågar för att jag är väldigt social och öppen, har lätt att prata med alla, men jag märker att det inte är så lätt att komma nära inpå folk..! | |