Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 582

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Piaree2009-02-08 22:22
Antal inlägg: 1325

Min brorsa fick alla sina kläder stulna i tvättstugan. Klart man måste lås in sina kläder. Lite tragiskt dock, kan tyckas. Är iaf glad att vi bara har en tvättstugenyckel.

Mekano - Ej medlem längre2009-02-08 22:27
Antal inlägg: 182

Jag har också fått mina stulna Piaree..EFTER att de installerade bankvalvslåsen. Innan var det inga problem. nu var det mer säkert en SVENSK som tänkte "jaja, här har vi en som får skylla sig själv. tiden är ute, nu kan man sno ett par jeans" jag har en snygg orange luvtröja kommer jag ihåg med vit text. I alla fall, kan inte förstå hur man kan sno nåns kläder. Äckligt på nåt sätt också. Jag tror inlåsningsmekanismen triggar igång stöldbegäret och en känsla av att personen inte bryr sig om sina kläder...
Grejen är att om man inte har tid, missar den där klockan med EN minut, är det stängt. Sen måste man lurpassa tvättstugan i en halvtimme för att vänta på nästa person...Mycket bättre med en vanlig nyckel, en vanlig tid..ochatt både den som tvättar och nästkommande kan komma in den sista halvtimmen så man hinner torka klart och den andra kan börja tvätta sitt.

Kirkelina2009-02-08 22:32
Antal inlägg: 972

Vi har elektroniskt lås och man kommer inte in i tvättstugan före den bokade tiden. Då får man två av de fyra vanliga tvättmaskinerna som finns där. Man har också möjlighet att boka en grovtvättmaskin. Tvättiderna överlappar sedan varann så man har tillgång till tvättstugan en timme in på nästa pass. Sedan går det inte att komma in längre. Det är två personer som kan boka samtidigt samtidigt. Om man kommer senare än 30 minuter in på sitt pass så släpper bokningen och maskinerna kan bokas av någon annan. Själva bokningssystemet tycker jag fungerar bra. Det som fungerar mindre bra är ordningen. Det är rätt grisigt i tvättmedelsfacken och allt för få tar bort luddet ur tumlaren.

magga2009-02-09 00:35
Antal inlägg: 2533

Jag tycker inte om tvättstugor för där finns stora spindlar. Huh.

magga2009-02-09 00:40
Antal inlägg: 2533

Jag tyckte om den lilla gemensamma tvättstugan i huset där det bara fanns 4 lägenheter. Men jag slutade gå dit efter mötet med Spindeln. :'(

Linn79 - Ej medlem längre2009-02-09 00:40
Antal inlägg: 4279

Det är sjölvklart att ta bort all sin tvätt (inklusive i torkskåpet) och städa efter sig. Tur att jag har egen tvättmaskin numera. Tvättstugetrollen drev mig närapå till vansinnets rand.

run-marie2009-02-09 00:44
Antal inlägg: 1806

Usch, när jag läser allt det här och kommer ihåg hur det var för 30 år sen innan vi flyttade till eget är jag lycklig att slippa allt tvättstugetjafs. Jag tvättar när jag vill, om jag vill och torkar tvätten hur jag vill, om jag vill. Nej skämt åsido så är det underbart med "egen tvättstuga" hemma även om den inte är lika stor som i ett hyreshus och mangel har jag ingen heller. Huvudsaken är att allt är rent och luktar nytvättat, lite skrynkel gör inte så mycket.

Ässät2009-02-09 04:18
Antal inlägg: 4824

Ja ska tvätta imorrn kl 17-22.. hoppas innerligt att tvättstugan o torkrummet e tom på kläder när ja kommer ner så de inte blir som förra gången..

megasen2009-02-09 07:25
Antal inlägg: 450

mmm glöm inte bort alla viktiga saker i livet.....Att alltid ta hand om sig själv...göra det som gör mig själv glad....ha ett bra liv och alla ni där ute..skaffa er enbra dag...

//Megasen

le-lou2009-02-09 07:41
Antal inlägg: 17500

Tvätta är döden. I vårt hus får man inte tvätta på söndagar, vilket innebär att det i princip ALLTID blir tvättdag på lördagar - vilket suger. Helgen åt helvete.
Jag sörjer djupt att vi inte får plats med en tvättmaskin i badrummet. DJUPT i tell ya.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?