Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-03-01 13:29 | |
![]() | Lyssna på Catta65!!!! Du gör varken honom eller barnen en tjänst genom att mesa omkring och betala hans boende eller nåt! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:53 | |
![]() | *ställer mig bakom Tess 08 och instämmer helt och full* | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:56 | |
![]() | Words! =) | |
| Mouche - Administratör | 2009-03-01 14:08 | |
![]() | Hmm..var någonstans kan man TÄLTA i Sverige den här årstiden? Om jag förstår saken rätt så har maken ju varit otrogen med den andra kvinnan endast en månad. Oavsett vilket så har han definitivt inget att komma med. Hans *måsten* är många och kostsamma och jag tycker inte att du ska vika en millimeter på de krav du kan och bör ställa. När du och barnen ska starta ett nytt liv på egen hand så innebär det ökade kostnader och de kostnaderna är det hans sak att dela. Otrohet, lögner, undanflykter och bedrövligt dåliga ursäkter är vedervärdigt och jag måste erkänna att om det gällt mig personligen så hade jag klämt sista hundralappen ur plånboken på personen ifråga. "Även en liten hämnd är en hämnd!" sägs det. Kontakta en familjerättsadvokat om han vägrar att ta sitt fulla ansvar. Mouche | |
| Dalkullan | 2009-03-01 14:12 | |
![]() | Instämmer med Tess, EwaLeena, Katta, Mouche......m fl *stöttar* | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 14:12 | |
![]() | man kan tälta på nordpolen vilken årstid som helst, om man har rätt utrustning och tycker om att utföra sådana fritidsaktiviteter. Han kanske är en natursnubbe som hittat en naturtjej, hur som helst så är inte den detaljen direkt avgörande i den här diskussionen? | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-01 14:17 | |
![]() | En otrogen man skulle få foten i baken och ut på en gång utan tvekan, sedan skulle jag se till att KRÄVA allt jag har rätt till+ lite till,, Otrogna människor är inget värda i mina ögon, och skulle absolut ha gjort sitt i ett förhållande med mig Så lyssna på Mouche och skaffa dig en bra advokat ,, borde ingå i hemförsäkringen (tror)jag Lycka till Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2009-03-01 14:17 | |
![]() | Instämmer anktejp.. det var utifrån det jag sedan skrev: "undanflykter och bedrövligt dåliga ursäkter". Ber om ursäkt att jag inte förklarade mig bättre. =) Mouche | |
| Annfi | 2009-03-01 14:25 | |
![]() | Hej, det är jag som är Annfis gubbe och som ska landa med baken före, eller ansiktet... Det finns gräl och gräl. Nu pratar vi om livsfarliga gräl, oftast vid bilkörning, som varken vi eller familjeterapeuten vet hur man stoppar. Jag köpte henne en egen bil så att vi slapp samåka. Men då blir hon arg för att vi inte gör saker tillsammans. Hon föredrar gräl där man inte kan försvara sig, dvs vid ratten, offentligt eller i sängen. Hon kommer ofta inte ihåg det efteråt, så jag kan inte belasta henne det minsta. Jag förstod beteendet först när vår son fick en preliminär diagnos av Asperger, och att det är ärftligt. I början var det jag som försörjde familjen, och samtidigt betalade hennes utbildning. Nu är jag helt utbränd. Jag vet inte om detta ändrar åsikterna något, men ibland kan en bakgrundsbild vara bra. Vi lever i stort sett i celibat. Kan verka lustigt, men orsakerna finns ganska väl beskrivna i boken "Autism: relationer och sexualitet, Gunilla Gerland, Cura". Skilsmässa kan verka lockande, men jag vet inte om hon fixar allt själv. Eller om jag själv gör det längre. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2009-03-01 14:26 | |
![]() | Annfi: läs Catta65 och Mouche och gör som de säger! "Underbar människa"?? Kvalificerad skithög. | |
| Dalkullan | 2009-03-01 14:28 | |
![]() | Ja du annfis gubbe...det spelar ingen roll vad du försöker säga för du har betett dig som en skitstövel i det sätt du hanterat saken Ta tag i ditt äktenskap innan du gråter ut hos någon annan och försök göra det bästa av situationen vare sig det är skilsmässa eller inte.....sen och absolut bara om det blir skilsmässa och ni har separerat...kan du gråta ut hos nån annan | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-01 14:29 | |
![]() | Det blir inte alltid som man har tänkt sig.....krasst konstaterande från min sida bara. Som problemet framställs i öppningstexten så kan jag på sätt och vis förstå denne (din make) att inte vilja leva ett liv med gräl om det grälas för minsta lilla, jag har sett det på nära håll med en kvinna min far var gift med ett kort tag och det var överjävligt att ta del av. Men jag förstår efter att ha läst resten av tråden (i vart fall så som du beskriver det) att "grälskälet" bara är ett sätt och anledning att få komma loss från något som han anser låser upp honom, jag tror ärligt inte att det har så mycket med dig att göra om det nu kan hjälpa? Jag kan bara beklaga att han väljer att kasta bort det som ni gemensamt har byggt upp i gemenskap och förtroende för varandra. Dessvärre kan man inte styra andra och det är ibland bäst att skära loss dem, om inte annat så för att rädda sig själv. Rent krasst så har du inte något ansvar för denne längre då den är loss från repet...... Jag hoppas att det löser sig till det bättre i slutänden, livet går vidare hur som och det gäller att välja den väg igenom det som är den minst plågsamma. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2009-03-01 14:30 | |
![]() | Fy fan vad du förtalar och trycker ner din fru! Klart att hon klarar sig själv. Skämms som beter dig som du och har en älskarinna. Skriv på skilsmässan och ta ansvar för ditt liv. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 14:32 | |
![]() | Det finns ALDRIG några ursäkter till att vara otrogen!!! Kvalificetat skitsnack!!! Om hon VÄLJER dessa ställen att gråla kanske det är en bra idé och du TAR UPP och disktuerar saken vid ett annat tillfälle där ni kan sitta tillsammans och prata (eller skrika om ni så vill). Att skylla ifrån sig och vara med en egen kvinna visar bara vekhet och feghet! Du kanske skulle ha tagit med henne på camping eller bio eller något istället för den andra! Har du tänkt på det?? Klart man inte tycker att man gör något tillsammans om karl sticker och gör en massa roligt med en annan kvinna.... doid! | |
| Annfi | 2009-03-01 14:33 | |
![]() | Apropå tältandet, så var det i somras. Det var då han och Hon började umgås lite väl förtroligt, men inte förrän i januari som de "gick hela vägen", enligt honom. Annfi | |
| Tess 08 | 2009-03-01 14:34 | |
![]() | Ok, lite felstavning och fel ordval, men ni fattar va? | |
| Annfi | 2009-03-01 14:34 | |
![]() | Tack för er input! Det känns skönt med lite utifrånperspektiv. Annfi | |
| Tess 08 | 2009-03-01 14:34 | |
![]() | Om dom tältade tillsammans i somras så har ett förhållande hållit på sen i somras oavsett när han tryckte in 'den'i henne.... | |
| Limer | 2009-03-01 14:37 | |
![]() | I stället för att beklaga dig, Annfi, så tänker jag gratulera dig. Jag lyckönskar dig att du nu fått sett den allra sämsta sidan av din man. Efter vad du beskriver så kan du nu glatt skriva under skilsmässopappren och glädja dig över att bli av med en sån rejäl skitstövel. Han tycks vara fullständigt utan ryggrad som har mage att ge DIG dåligt samvete för att du nästintill skulle ha tvingat honom att söka tröst och förståelse hos en annan kvinna. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-01 14:37 | |
![]() | Tycker det blir lite rörigt, Annfi och Annfi´s gubbe under samma nick? | |