Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 722 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mortifer666 | 2006-04-07 12:30 | |
![]() | Jag har kört förbi barkön (jag särskriver det alltid i huvudet ;) ) Har även åkt förbi Sibirien nånstans i småland. | |
| alizaced | 2006-04-07 13:13 | |
![]() | *s* åt IMO!!!! Min morfar kommer från Sjöbotten o minns jag inte fel måste man ta sig genom Sjön för att komma till Östra Falmark.... Snopptorp ligger rätt nära där jag bor annars har vi ju Mensträsk i norrland som är min absoluta favvo. Åkte genom där i sommras o kände mig helt hemma eftersom man ändå är där en gång i månaden. Skärslida är en liten by utanför Hultsfred. Hamna av någon anledning där en gång... Hmm.... | |
| Amandarin | 2006-04-07 17:14 | |
![]() | Kanske inte så kul men lite twilightzone känns det som när man förirrar sig iväg på långt bort på en liten grusväg utanför Råneå här i norrbotten och kommer till en skylt på vilken det står Slumpen också en pil. Då vet man ju aldrig vars man kan hamna. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-04-07 17:28 | |
![]() | åh, får man slänga in lite gatnamn här också? Isåfall finns Snorresgränd i Boden. Min bästa kompis syster bodde där och gissa hur kul vi hade när vi skickade ett vykort och skrev adressen som en rebus... (Vykortet kom fram efter två dagar. Heder åt alla Bodens postiljoner!) | |
| Vall1a | 2006-04-07 18:25 | |
![]() | Pickstad som ligger i Värmland, kanske skulle platsa här? | |
| Mercedes | 2006-04-07 22:03 | |
![]() | I Jakobstadstrakten (Finland) vet jag att det finns en sjö som heter Andra sjön. Måste forska om det finns första sjön osv. | |
| Dicea - Ej medlem längre | 2006-04-07 22:16 | |
![]() | Mensträsk - i Västerbotten. Uttalas dock "menschträsk", tack och lov...:) Ska vara något gammalt samiskt ord, om jag inte minns helt fel. För vad, är dock glömt.. | |
| Leoella | 2006-04-07 22:16 | |
![]() | Omvägen finns det en gata som heter där jag växte upp. Det var namnet på gatan som byggdes runt själva centrumgatan när man gjorde gågata. Där jag bor nu heter ett område Andra Sidan. Och det ligger mycket riktigt på just andra sidan (om ån). Annars är ju uttal lite roliga. Skerike läste jag som det stod på skylten tills bilskolläraren sa åt mig "Ta höger mot Skärke". Eller Ramnäs som INTE heter Raaamnäs som de brukar säga på nyheter och liknande. Det uttalas Rammnäs. Vad gäller ortnamn så var nog Fittja det ställe som jag bott på som alla klasskompisar skrattade mest åt. Annars är ju enbokstavsbyar rätt kul: Å till exempel. Eller såna med långa namn som Korpilombolo. | |
| YRRA - Ej medlem längre | 2006-04-08 00:58 | |
![]() | Finns ett ställe som heter Kåtebol i Åmål. Den skylten hängde på en polares vägg. | |
| _Vicky | 2006-04-08 00:58 | |
![]() | Återvändsgränd tycker jag är ett kul namn på en gata. Finns på flera ställen i Sverige. Måste utforska om dessa verkligen är återvändsgränder! | |
| Quarryman | 2006-04-08 10:19 | |
![]() | På gamla "stora vägen" mellan Upplands Väsby och Märsta pekar ett par skyltar mot Verka och Urmula. Det kan ju verka urmula att åka förbi, så jag tog mod till mej och svängde in på den lilla grusvägen. Till min förvåning fanns där inget särskilt att se :-( (om inte urmula är ett ord så borde det verkligen vara det!) | |
| mrperfect | 2008-08-08 20:17 | |
![]() | Jag tror familjen som bodde där hette Urmula :) | |