Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 19:27
Antal inlägg: 11661

Du är verkligen dum på riktigt om du är seriös. Precis som lillstölla säger är det inte precis bara jag som ska gå på gatorna. Du kanske inte bryr dig om att gamla sitter inne hela vintern för att det inte går att ta sig fram, eller folk som inte har två starka ben att ta sig fram på öht.
Varför ska jag finna mig i att behöva riskera att halka så fort jag går ut, eller ännu värre någon som jag beskrev tidigare, för att det görs ett dåligt jobb?! Ett samhälle går ut på att folk gör olika saker, om jag ska gå till mitt jobb förväntar jag mig att bussen kommer eller att jag slipper halka på övergångsstället för det är andras jobb att fixa det.
Eller ska jag säga till de som behöver mina jobbtjänster att jag gör allt jag kan när jag sitter på arslet hela dagarna?

Fattar inte hur du får vara kvar på det här forumet så som dina spydiga kommentarer haglar på personangreppsplan.

caaoo2010-11-27 19:30
Antal inlägg: 8

Man kan undra hur gammal en viss person är i skallen, lagom mogna inlägg. Jag älskar snö! Det är mys!

pms2010-11-27 19:31
Antal inlägg: 166

...med risk för att det blir ramaskri nu...men detta skriver jag med glimten i ögat;0)

...är norrlänning i hjärtat men bor numera söderut....jag har dock aldrig varit med om att människor gnäller så otroligt mkt på snön här ner i södra regionen...ex: plogbilen kommer inte...men se på fan....plogbilen skottar igen uppfarten...grannen skottar för sneda vinklar...skyffeln går sönder....snöskyfflarna slut....snön ligger fel...ska mer åt vänster/höger/rakt fram eller upp och ner....stjärtlapparna slut....pulkbacken för farlig....pulkbacken för isig....trottoaren "oplogad"...ja listan kan göras än längre :0)

Detta gnäll gör mig så less...så veckans tips=köp två snöskyfflar (1 för hemma 1 i bilen)-stig upp 1 timme tidigare-kör varsamt och undvik panikbromsning (obs detta ska läsas med lite ironi dvs)...Ha med extrakläder i bilen utifall att det skulle skita sig (o toapapper kanske???) i snökaoset :0)

YamahaJet2010-11-27 19:34
Antal inlägg: 2239

Men kära du, ert gnäll avser ju mer än så. Ni kräver visst att det ska vara färdigplogat 07 på morgonen, annars måste man ha vinterskor på vintern, och det får inte vara plogat hur som helst utan extremt utan till perfektion, för annars blir det "puckligt" och det är knepigt för folk som har dålig balans.

Inse att det är fullkomligt orealistiskt att hålla ALLA gator där folk går helt rena från snö när det snöar halva året. Inget land har lyckats med det och det beror inte på att folk inte gör sina jobb, utan för att det inte finns resurser att skapa sommar på vintern.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 19:34

Nästa gång jag ska lägga om ett bensår ska jag säga "sluta klaga, du får bensår varje år, fixa det själv och knip käft"

YamahaJet2010-11-27 19:35

"utan extremt utan till perfektion"

Jag måste verkligen börja läsa igenom det jag skriver innan jag postar...

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 19:40

Förklara då för mig varför jag med en vanlig spade kan fixa en bättre väg än vad en stor maskin kan tack. Nu skottar vi, oj hoppsan, det blev bara femton stora isklumpar här helt plötsligt..

YamahaJet2010-11-27 19:47

Problemet är, som jag upplyste dig om, kära lilla du, att det förra vintern inte fanns tillräckligt många "stora maskiner" för att skapa din drömvärld.

Naturligtvis kan man från statligt håll köpa in många fler sådana än nödvändigt, som bara kommer till nytta var under snöstormar men i övrigt rostar resten av året, fast då måste man minska skattesubventionen av ditt busskort istället. Och då blir ni fett lacka.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 19:57

Kära du, jag tänker fortsätta åka kommunalt hur mycket du än påpekar hur dåligt det är. Jag har inget behov av en bil i dagsläget.
Underligt att man kan köpa in fler maskiner än nödvändigt när det tydligen råder brist på dem. Tummen upp.

Tess 082010-11-27 20:24
Antal inlägg: 18003

Hahahaha!!! Snacka om Härskarteknik, Lilla plutten (jammahajätt)!!!
Dock verkar flertalet roas av dina inlägg :)

YamahaJet2010-11-27 20:25

Okej, ja du har rätt sötnos, jag går över på din sida.

VARFÖR FINNS DET IS PÅ BILVÄGEN NU??? Här måste jag köpa vinterdäck och grejer för att snöröjarna vägrar göra sitt jobb! Det är helt oacceptabelt, och nu ser jag att det snöar ännu mer men ingen gör nåt åt saken!??!?!!!!!!!!!!!!!!! !!

Tess 082010-11-27 20:25

(norrlänningar går ofta med snön till knäna, inget att gnälla om)
Att trottoarer är dåligt skottade, ja, det kan dom vara i norrland också. Tycker synd om tex äldre som inte har någonstans att gå bara för att de behöver rollator.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 20:30

Ja människa och bil är ju så lika. Bra jämförelse. Ska du inte dra in cyklarna också gubbsing

YamahaJet2010-11-27 20:38

Nej Tess, du hörde själv. Norrlänningar accepterar inte snö, så där är gatorna skrapade ner till asfalten redan kl 07 på morgonen. Det är så i alla snörika länder, i Ryssland, Finland eller Kanada har det aldrig hänt att någon varit tvungen att gå i vinterskor på vintern. Det är bara där Deli bor, i Stockholms innerstad, som vinterväghållningen är otillräcklig och man tvingas trampa i nysnö på morgonen.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 20:44

Du har rätt. Hockeyutrustning på. Varför ska andra behöva jobba så att min lilla mormor kan gå ut på vintrarna. Kärringen får väl skaffa jobb och bil och en riktig jävla höft. I Ryssland (det gudfruktiga landet) har alla höftkulor och brutna ben men går i två egenslaktade björnarungar på fötterna och kniper ihop.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 20:45

YJ, Var det inte du som var arbetslös förresten?

Tess 082010-11-27 20:49

YamahaJet! Har inte sett en enda människa som skrivit det... Kan du berätta var det står?

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-27 20:54
Antal inlägg: 1466

Min kära lilla knodd är i högform.

Några mil härifrån har de fått 20 cm snö idag och det är svårt att ta sig fram. Här har det inte snöat alls men är -18.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-27 21:02

Nej alla norrlänningar travar fram i meterhög snö varje dag. Jag, lilla stockholmsprinsessan, och mina andra unga och bortskämda vänner går ut med ballerinaskor på hårtorksfönad mark och shhhopppar heela dagarna.

Tess 082010-11-27 21:17

(icke att förglömma Delicious) för CSN- eller försäkringskassans pengar!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?