Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2005-10-14 22:46 | |
![]() | to kill a mockingbird, harper lee. | |
| Lalita | 2005-10-15 12:04 | |
![]() | Måste hålla med ang. Mästaren o Margarita. En otroligt bra bok! När det gäller deckare så är Helen Tursten mycket bra. | |
| Altheia | 2005-10-17 09:10 | |
![]() | "Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt. Även "När lammen tystnar" av Thomas Harris. | |
| Fjupplisa | 2005-10-17 11:36 | |
![]() | Allt av Stephen King, i synnerhet "Djurkyrkogården" | |
| agnatig | 2005-10-17 23:33 | |
![]() | Den vidunderliga kärlekens historia och De små tingens gud | |
| mmaarriiee | 2005-10-17 23:35 | |
![]() | "små citroner gula" - Kajsa Ingemarsson | |
| cerebral | 2005-10-17 23:41 | |
![]() | Allt med Stephen King och Wilbur Smith... Stephen King - Maratonmarschen är bland favoriterna | |
| vulcan | 2005-10-18 09:01 | |
![]() | Maratonmarschen förstörde jag en hel arbetsdag på en gång. Började intet ont anande läsa den vid halvtiotiden och kunde inte lägga den ifrån mig. När jag var klar var klockan typ halv fyra och det var tre timmar och tjugo minuter kvar innan bussen till jobbet avgick... | |
| Lingonkaka - Ej medlem längre | 2005-10-18 09:01 | |
![]() | mila 18 0ch exodus av leon uris | |
| goldenvoid | 2005-10-20 03:19 | |
![]() | "Lasermannen-en bok om sverige" (el likn) av Gellert Tamas om jag minns rätt,läs innna den kommer som serie på SVT | |
| danishmf | 2005-10-20 10:46 | |
![]() | Har inte läst den ännu men jag antar att det är Gangsters av Klas Östergren | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2005-10-20 13:34 | |
![]() | David Copperfield - Charles Dickens. Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams öster om Eden - John Steinbeck Sword of Truth-serien (fantasy) - Terry Goodkind Vitterlek - Falstaff, Fakir (egentligen ingen enhetlig bok utan samlade Fakiren-verk, men eftersom den boken står i min bokhylla och den råkar heta sådär, kombinerat med att jag tycker den är miam så kommer den med) Det var mina 5. | |
| OND DVÄRG - Ej medlem längre | 2005-10-23 06:04 | |
![]() | 1) Autisterna - Stig Larsson 2) Vinterfiske - Richard Ford 3) Illusionisten - John Fowles 4) Middlesex - Jeffrey Eugenides 5) American Psycho - Bret Easton Ellis (Och så det mesta av Paul Auster, Joyce Carol Oates, Michelle Houllebecq mfl. Även det andra bandet i Michel Prousts mäktiga romansvit På spaning efter den tid som flytt rekommenderar jag varmt - I skuggan av unga flickor i blom). | |
| HappyU | 2005-10-23 09:21 | |
![]() | Rosario är död - MajGull Axelsson ! | |
| pilutta-dej | 2005-10-23 10:45 | |
![]() | Rosens namn av Umberto Eco, obs boken, inte filmen, som väl för all del inte är helt fel heller. Så finns det böcker som vid vissa läsförsök bara är olidligt jobbiga, men som andra gånger är tusen gånger värda jobbet för att de ger så mycket. För mig har det varit t.ex. En flykting korsar sitt spår av Axel Sandemose (ni vet jantelagen) och Dostojevskis Brott och straff, som vi först blev tvingade att läsa i gymnasiet, när jag inte alls var mogen för den, och som jag långt senare slukade med mycket stor behållning. Ibland behöver man fullkornsbröd och ibland är det en bakelse som passar bäst. Just nu läser jag Katarina Mazettis Familjegraven, fortsättningen på Grabben i graven bredvid. Den är mycket läsvärd, handlar om olika sätt att leva. Kan kärleken övervinna allt,eller? Det här med filmatisering av böcker. Bra böcker kan ju bli bra filmer, men ibland inte alls. Och vad mycket de missar som bara ser filmen, det blir ju med nödvändighet ett urval ur handlingen däe. | |
| Jättepräktig - Ej medlem längre | 2005-10-23 20:40 | |
![]() | Jag får komplimentera Ond Dvärg för hans utsökta smak. Min lista: 1. Malone dör av Beckett 2. Prousts romansvit (band två och sju är mina favoriter) 3. Autisterna 4. Under jord, Don delillo 5. Blecktrumman, Grass | |
| OND DVÄRG - Ej medlem längre | 2005-10-23 20:47 | |
![]() | Till alla Betaspelare: Jag rekommenderar varmt Elfride Jelinek - särskilt Pianolärarinnan. (Läses givetvis med fördel på originalspråk. Kanske att Knut Ahlund i den svenska akademien missade den väsentliga detaljen, varför han helt har missuppfattat Jelineks författarskap.) | |
| Bao | 2005-10-23 23:14 | |
![]() | "Jagger, Lennon och jag" av Leif Ekerling är en oförskämt underhållande bok! Alla som har nåt intresse av musik överhuvudtaget måste läsa den! Eller den som bara vill ha underhållande läsning! Du kommer att få veta mer saker om Rock- och Pop-legenderna än vad kan föreställa dig! | |
| Legobiten | 2005-10-24 13:03 | |
![]() | Parfymen - en mördares historia av Patrick Süskind En udda, spännande och fantastiskt vackert skriven historia om en man som saknar kroppslukt men har ett otroligt luktsinne. Makalöst bra!! | |
| Nemi | 2005-10-24 14:03 | |
![]() | Legobiten: jag mådde illa igenom hela den boken. Urk! Men den är läsvärd,helt klart. En annan bok som fick mig att bli illamående är Tärningsspelaren - Rheinhart. Intressant om beteenden och besatthet typ :) Min huvudgenre i bokväg är deckare, därför måste jag rekommendera Icon - Frederick Forsyth. Skrämmande verklighetstrogen spion/deckar-roman. Om en stark man i ryssland med bakomliggande onda planer som av en slump når fram till den brittiska underrättelsetjänsten. Och sen hur dom försöker lösa det hela på ett smidigt vis. Fängslande. | |