Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2009-04-26 21:39
Antal inlägg: 4501

Jag slänger aldrig bajspåsarna i någon annans (vanlig) soptunna, bara om det där hyreshus med flera lägenheter eller liknande. Slänger det inte i våran egen heller, då vi delar den tillsammans med grannarna på gatan (6 st).

Anledningen? En gång när det var dags för rengöring av tunnan hade det fastnat en bajspåse i botten av tunnan som gått sönder så det var bajs överallt på botten.

Bajsar hunden och vi inte passerar någon låda på väg hem så får påsen snällt ligga och vänta hemma till nästa promenad, då jag tar med påsen och ser till att gå förbi en låda och slänga påsen.

Tar upp efter hunden så gott som överallt, dock inte i skogen så länge det inte är mitt på vägen (vilket aldrig någonsin skulle ske när det gäller min hund)

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-26 21:44
Antal inlägg: 460

Jaha emmylicious, så att skita ner någon annans soptunna bara för att det är folk som bor i hyreshus som "äger" den är helt okej? Fy f*n!

emmylicious2009-04-26 21:46

Det händer VÄLDIGT sällan att jag använder soptunnor vid hyreshus, för jag tycker inte det är helt okej heller såklart, men om jag vet att det inte finns nån låda i närheten och det är långt kvar hem så har det hänt att påsen åkt i en soptunna vid ett hyreshus.

pennyjenny2009-04-26 21:48
Antal inlägg: 528

Jag tänkte lite som du där, Goliath. Helt okej så länge man inte själv behöver städa ur tunnan alltså.

kajix2009-04-26 21:51
Antal inlägg: 7767

Sprätter hunden jord över bajset? Så bra. Hur får man den att göra det?

pennyjenny2009-04-26 21:53
Antal inlägg: 528

Det gör vår hund åxå. Han går iväg nån meter och så sprätter ahn.

Minta2009-04-26 21:53
Antal inlägg: 20042

Vad gör man med alla människor som bajsar i naturen och inte plockar upp efter sig?

Lilla Busan2009-04-26 21:58
Antal inlägg: 896

Men seriöst.... Går du ENBART promenader där det inte finns ett endaset hus/lägenhet/boende under din sträcka?

Om jag är ute o går o någon av mina fyra grand danois får för sig att skita så plockar jag givetvis upp det ..... Sen är det ju bara att kasta det i närmaste soptunna.

Visst kommunen borde sätta upp flera soptunnor o speciellt om det inte finns en enda där du bor MEN det är inte deras ansvar att plocka upp efter dina hundar.. Om du skiter totalt i att ta upp det så begår du en straffbar handling även om jag inte vet hur dryga böter man får .

Som sagt var , såvida du inte enbart går i ödemarken, men det uppfattar jag inte att du gör av det du beskriver i forumtrådets start, så är det ju bara att plocka upp o kasta i närmaste soptunna.

Under alla år jag gjort detta är det då ingen som klagat , istället har jag fått beröm för att jag är en sån duktig skitplockare *asg*

O skulle tro att merparten av folk tycker det är mer okej att du nyttjar deras tunna til en liten påse hundbajs än att dem trampar i det..

kepp on plocking.. Puss på er

MatsJoel2009-04-26 22:31
Antal inlägg: 686

Jag har gått hundpromenader i princip dagligen från det att jag var 7-8 tills jag flyttade hemifrån vid 15 års ålder. Jag är osäker på om jag plockat upp hundskit en endaste gång. Bajsar era hundar mitt i vägen eller vad är grejen?

emmylicious2009-04-26 22:35

nej, men det är inte trevligt när det ligger hundbajs längs vägkanten heller, inte längs gång/cykelbanor. Dessutom bajsar dom ju i snödrivor, och när det smälter så hamnar det ju ibland på vägen.

trashone - Ej medlem längre2009-04-26 23:29
Antal inlägg: 18678

På tal om, hundbajspåsar innehållandes skit skall inte kastas i ens vanliga tunna.

TheAngel2009-04-26 23:37
Antal inlägg: 3

jag hatar våren pga allt hundbajs som kommer fram! har inte hund men några i min familj har. dom plockar upp bajset efter hundarna. har man hund ska man plocka upp efter dom annars ska man inte äga en hund! sen till dig som startade tråden =) byt promenad svängen borde finnas någon soptunna nån annan gångstig. fortsätt att ta upp bajset.

och människor som bajsar ute vid bilparkeringar skäms på er! (en vid min mammas faster hade gjort det. och hundarna rullar och äter upp detta ifall man inte hinner med)!!! va äkligt!

Minta2009-04-26 23:55
Antal inlägg: 20042

Precis vad jag menar TheAngel, ni som inte har hund har ingen aning om hur mycket människobajs det finns som hundarna äter och rullar sig i. Ännu värre än att trampa i hundbajs är att få hem människobajs i sitt hem som finns på hunden och i hundens mun.

Pillemarisk2009-04-27 00:03
Antal inlägg: 159

Region Skåne inför ett pantsystem för att få hundägarna att plocka upp bajset efter sina sällskapsdjur. Lämna in avföringen i en automat och få ett värdekvitto i retur. Detta kan sedan lösas in mot kontanter på Skånetrafikens försäljningsställen.

trashone - Ej medlem längre2009-04-27 00:13

Vad B att det ens skall behövas.

Pillemarisk2009-04-27 00:15
Antal inlägg: 159

mmm

sophistry - Ej medlem längre2009-04-27 00:27
Antal inlägg: 277

"... Det finns ingen papperskorg på hela området där jag bor:( så ja har funderat på att strunta och plocka upp efter mina hundar för det är inte kul och gå en hel promis med bajs ..."

Vadå papperskorg? Jag bor på landet och här finns inga korgar för hundbajs. Man tar bajset hem och lägger det i sin egen soptunna eller gräver ner i sin kompost. Även på landet är det tråkigt med bajskorvar vid vägarna och i värsta fall i skosulorna.

Det är sorgligt att en del inte plockar bajset efter sin hund. Alla hundägare blir hatade bara för att en del missköter sig.

Basta - Ej medlem längre2009-04-27 00:29
Antal inlägg: 3528

pillemarisk: Kan jag tömma min tank på landet i plastsäckar och få en del sköna kronor då? Eller har dom folk som analyserar innehållet i påsarna?

Lilla Busan2009-04-27 01:58
Antal inlägg: 896

Trashone darlingen ...

Jag har ALDRIG hört att man inte skulel kunna lägga hundbajspåsar i vanliga tunnor.. Visserligen är ju innehållet i påsen nedbrytbart men icke påsen...

O jag hävdar fortfarande att dem flesta skulle anse attd et är ok att man kastar en ynklig påse i deras sopor istället för att skita i att ta upp skiten.

Vad gäller att man skall få ngt för att man tar hand om hundskiten säger jag bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fjantigt... Skaffar man hund får man väl se till att plocka efter sig...

En annan fråga är ju alla dessa katter som skiter ute.. VARFÖR klagas det typ aldrig på det ?

Pusskalas till Trashie o kram till er andra

trashone - Ej medlem längre2009-04-27 02:01

Hör med sophämtarna så får ni se.

Kalasar tillbaka

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?