Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-06-04 16:38 | |
![]() | Det är väl inte att man vill ha kryddor och annat som brukar vara till t.ex. fisk och kött som är problemet. Men att kalla något för "sillfri sill" är väl ändå rätt fånigt? Kött är kött, morötter morötter. Osv. | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 16:41 | |
![]() | "Sen finns de vissa som ex jag som inte tål kött. då kan man sakna vissa smaker ibland, exempelvis korv." Hurdant kött, all kött? Och vad är det för ämnen i köttet som du inte tål? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-06-04 16:57 | |
![]() | Ja, en ytterst intressant företeelse. Jag har aldrig någonsin hört talas om ens någon som inte tål kött. Berätta! | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-06-04 17:08 | |
![]() | Jodå, det finns många som inte tål kött. Det kan noteras att "löä" inte syftar på rena allergier - vad jag kan förstå... Finns det intresse av en mer ingående förklaring, så återkommer jag gärna, men nu ska jag rusa! | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 17:41 | |
![]() | Men hur då inte tål kött? VAD i köttet tål man inte? Finns olika kött. Upplyser. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-04 17:49 | |
![]() | Jag vet en enda i mitt hela liv, som inte tålde fett kött, stekt mat och kryddor, så vegetariska alternativ var också uteslutna. Han hade Chrons sjukdom och fick mest äta basisk mat; potatis, spannmål, lite yoghurt och smör. Kokt fisk och kokt fågel gick bra också. Om han åt t ex korv, fick han hemskt ont, diarré och blödde ur magen...Nu vet jag inte hur han mår, för vi har inte haft kontakt på många år. | |
| apbur | 2009-06-04 18:10 | |
![]() | Jag tror inte heller det finns någon ren köttallergi, däremot precis som mommes säger kan olika matsmältningsdefekter, tarmsjukdomar och dylikt göra att man tål vissa livsmedel bättre än andra. Intolerans är ju ett ganska svårtolkat tillstånd men skiljer ju sig från allergi då allergi frisätter histamin som gör att man får inflammationssymtom. Jag tror man får hålla isär begreppen lite här och tvivlar starkt på att någon kan komma med en rimlig förklaring till köttallergi då immunologi är ytterst komplicerat. Någon med kunskaper inom det området hade aldrig påstått att man kan vara allergisk mot alla former av kött. Nonsens. | |
| Skid Row - Ej medlem längre | 2009-06-04 18:20 | |
![]() | Hej du gamle indian | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-04 18:25 | |
![]() | Fast man kan vara själsligt allergisk mot kött, för att man inte står ut med att någon annan levande varelse ska dö, för att jag ska bli mätt. Jag förstår det också, men så finkänslig och snäll är inte jag. Är frysen tom och familjen hungrig, hugger jag huvudet av en tjäder... | |
| apbur | 2009-06-04 18:37 | |
![]() | Anafylaktisk chock orsakad av själslig allergi. Nja. Hur botar man det då? Adrenalinanpuller och KBT? :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-04 18:54 | |
![]() | Ångestattack kanske det blir...säkert lika obehagligt som diarré... | |
| Miss_jk | 2009-06-04 19:00 | |
![]() | Ett tips är att du gör något roligare av färskpotatisen också. Har en grej som gör att det blir världens godaste potatis, men jag måste kolla med svärfar först. Är inte säker på hur han gör. Han grillar den i folie med dill och salt, men jag ska koll aom det är något mer. Ruskigt gott i alla fall! Grillspett med lite olika kalla såser? Marinerad och grillad tofu: Tofu Enkel marinad: Sojasås Olja Liquid smoke Salt Peppar Marinera tofun, gärna några timmar så att den får dra åt sig marinaden, men lite snabbt funkar också. Grilla! (Kanske inte passar till potatis? Är inte vegetarian själv, så...) | |
| Loppan65 | 2009-06-04 19:03 | |
![]() | Jag har ett jätte gott recept på encilladas som kan göras dagen före och bara gratineras vid måltiden - gott med grönsallad och öl o nubbe till. mejla om du är intresserad | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:30 | |
![]() | Skriv gärna receptet här, enchilladas låter gott. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-04 21:03 | |
![]() | En god röra blir det om man tar naturell yoghurt, riven gurka, olja och vitlök, som tzatziki alltså, och sedan mosar ned en rejäl bit fetaost i den. | |
| Miss_jk | 2009-06-04 21:04 | |
![]() | Guacamole med mögelost i är en hit också! | |
| Mindymoo | 2009-06-05 13:42 | |
![]() | Vill bara säga att om man levt vegetariskt länge så reagerar magen om man råkar få i sig kött, köttbuljong eller hönsbuljong som är vanlig i kinamat. Jag förvarnar på restauranger, om det är animalisk buljong blir jag sjuk. Veggis sedan 42 år så ni fattar... | |