Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 624 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pumpslang - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:34 | |
![]() | Truman Capotes "Med kallt blod" om ett i år 50 år gammalt mord där en hel familj utplånades. Den boken anses ju vara ett mästerverk! | |
| Normal Pojke - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:34 | |
![]() | Herr Musslas tips verkar vara en köttig liten sak. | |
| graystone | 2009-06-30 22:42 | |
![]() | Shantaram av Gregory David Roberts är en perfekt semesterbok som inte tar slut i första taget. Handlar om hans liv i Bombay, på rymmen från ett fängelsestraff i Australien. | |
| abk | 2009-06-30 22:49 | |
![]() | Klassiker - Anne Franks dagbok. Finns numera i den fullständiga versionen, den gavs inte ut förrän hennes fars fru dött. Lägerfånge A5272 - Eva Schloss Evas mamma gifte sig med Anne Franks pappa efter kriget och denna bok handlar om familjens liv innan och under kriget. Blackbird - Jennifer Luack Samma genere som Pojken som inte fanns och liknande. Helt klart läsvärt. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-30 22:52 | |
![]() | Ängel på sjunde trappsteget / Frank Black (lätt osäker på titeln) | |
| VaKul | 2009-06-30 22:56 | |
![]() | Skärseld, skriven av f.d porrstjärnan Linda Lovelace(stavningen??)... som handlar om hur hon lurades in i porrindustrin! Otroligt färgstark bok, som ska läsas för vad det ÄR(en bok) och inte vad det handlar om och sina egna aspekter ang. porrindustrin! Otroligt bra, men "jobbig" bok.. Annars funkar Bibeln ganska bra...där finns allting från kärlek, mord, svartsjuka, sex och allt som ingår i en såpa... | |
| abk | 2009-06-30 23:06 | |
![]() | Bitely - Änglen på sjunde trappsteget är skriven av Frank McCourt. Han har även skrivit 'Tis. Båda är riktigt bra, bör helst läsas på engelska för att få den rätta känslan :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-30 23:12 | |
![]() | Bra abk, då är vi 1-1 med stavningskontrollen för mitt nicknamn är bitley :) McCourt it is then! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-30 23:20 | |
![]() | Ängel på sjunde trappsteget / ja bitley den är SKITBRA | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-30 23:30 | |
![]() | Varulvsdansen-Sigge Eklund Snabba Cash-Jens Lapidus Ego Girl-Carolina Gynning I Skymningen-Elfred Kumm | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-30 23:31 | |
![]() | "En av Grabbarna" | |
| angie_hell | 2009-06-30 23:32 | |
![]() | Mor gifter sig av Moa martinsson är en klassiker. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-07-01 02:42 | |
![]() | Ja, men snabba cash är ju verkligen en sann berättelse. Gah. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-07-01 05:17 | |
![]() | "Tusen små bitar" och "Min vän Leonard", båda av James Frey, bra läsvärda böcker som handlar om James liv. Han är alkoholiserad och håller på med knark, man får följa hans väg upp och ned genom livet. "Min vän Leonard" är en fristående fortsättning på "Tusen små bitar", båda är lika bra och välskrivna, man grips med i hans öde. James var f. ö gäst hos Oprah för några år sen, det var så jag hörde talas om boken. Två tjocka pocketböcker perfekta att läsa nu i sommartid på stranden :) | |
| rufs | 2009-07-01 08:06 | |
![]() | Så dumt! Mia Törnblom om hennes liv som missbrukare | |
| mijand | 2009-07-01 08:33 | |
![]() | Denna bok måste läsas, den är helt otrolig. Flykten från Stalins läger www.bokrecension.se/...91 8505738X | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-07-01 08:46 | |
![]() | Anneli72: I skuggan av värmen är väl första boken om Eva, och Bortom ljus och mörker en fristående fortsättning? Letar nu efter I skuggan av värmen för att få läsa båda böckerna. Tror att det finns en del till men är inte säker. | |
| Husa | 2009-07-01 10:14 | |
![]() | "Ut ur mörkret" skriven av Linda Caine och Robin Royston. Helt plötsligt börjar otäcka minnesbilder dyka upp i Linda Caines drömmar. Hon blir deprimerad och självdestruktiv till synes helt utan anledning. Hon har en kärleksfull man, 2 underbara barn och en egen atelje och lever ett liv hon trivs med. Då bestämmer hon sej för att göra en "inre resa" tillsammans med sin psykiater, Robin Royston. Det som då dyker upp är fruktansvärda händelser från hennes barndom, som helt tar andan ur läsaren. Och en hemlighet som hon som liten flicka lovade att aldrig avslöja.... För mej var det här en oerhört stark bok och jag fängslades av hur en människas psyke är konstruerat och hur det kan påverka en människas liv....fast det som hänt "bara" finns i det undermedvetna...bland det bästa jag nånsin läst!! | |
| SamiEmelie | 2009-07-01 11:08 | |
![]() | Då tycker jag att du ska läsa, "Flickan med de röda skorna" av Maria Houdsen. "Berättelsen om Hannahs kamp mot sin svåra sjukdom och hennes familjs ansträngningar är en gripande skildring om att hantera det ofattbara - att en liten människa bara får bli tre år." | |
| rockshit | 2009-07-01 11:09 | |
![]() | "Farfar var rasbiolog" skriven av Eva Dahlgren handlar om människovärde igår och idag, mycket läsvärd! | |