Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jensa802 | 2009-08-25 14:24 | |
![]() | I det förra inlägget inte om kvalite på camen ahha ha/fan att du skrev där i mellan,lät ju jävligt fel nu HQAAHAHHAHA | |
| apbur | 2009-08-25 14:24 | |
![]() | Vad är det för skillnad på otrohet och svek? Otrohet är väl just ett svek? | |
| Tess 08 | 2009-08-25 14:30 | |
![]() | Otrohet är alltid ett svek, men svek behöver inte vara otrohet | |
| Equuleus | 2009-08-25 14:32 | |
![]() | Apbur, otrohet är ett svek men alla svek är inte otrohet. Att definera otrohet utifrån vad partnern tycker känns för mig att göra det lätt för sig. Man frånsäger sig allt eget ansvar. Så länge partnern tycker det är okej så är allt okej. När jag läser dom som skriver på så vis så undrar jag spontant, men du - vad du tycker du själv? I min värld så blir det ändå kluvet. Är det otrohet att titta på porr? Sex genom en webbkamera blir ju trots allt inget annat än porr i realtid. För mig blir det ändå enkelt. Genom att vända på frågeställningen så hittar jag snabbt svaret. Skulle jag uppskatta om min partner körde den prylen? Svaret kommer blixtsnabbt och är nej. Alltså är det för mig en form av otrohet. Det jag inte vill att min partner ska göra ska jag givetvis inte själv syssla med. Till sist, varför funderar man ens i banor kring camsexs varande som otrohet eller inte? I min relation så riktar jag tankarna och energin åt sambon. Då blir ju alla andra former av sex med andra personer totalt ointressant. | |
| _Tezza_ | 2009-08-25 14:35 | |
![]() | Kunde inte sagt det bättre själv Tess :) | |
| Skugga | 2009-08-25 14:37 | |
![]() | *blir kär i Equuleus* | |
| jensa802 | 2009-08-25 14:38 | |
![]() | Jag startade tråden för att jag hört en massa olika tankar kring detta. Bara fysisk kontakt, som en kyss är otrohet tycker vissa medans andra tycker att det räcker med att gå in i den viruella världen räcker för vad gränsen är nådd, som sagt alla tycker så olika. Vill få en uppfattning vad människor i allmenhet tycker. | |
| jensa802 | 2009-08-25 14:40 | |
![]() | Då blir jag *kär i TEZZA* | |
| apbur | 2009-08-25 14:40 | |
![]() | Equuleus, ja, du och Tess har rätt. Jag tyckte det var märkligt bara att vilja skilja på dessa och säga att camsex är ett svek men inte otrohet. Otrohet handlar ju inte om några fysiska gränser utan överenskomna gränser, mer eller mindre uttalade, som överskrids. Alltså blir det ett svek. Jag håller med dig om att man egentligen måste gå via sig själv. En person som får fritt fram från sin partner att ha sex med vem som helst och således är det trots att de själva inte hade velat det motsatta är lika omoraliska i mina ögon som en otrogen person. Att svika sina egna övertygelser för att man kan få direkt egen vinning är mycket fult. | |
| apbur | 2009-08-25 14:42 | |
![]() | Jensa802, det är för att alla människor har olika gränser. Att förklara exakt var sin egen gräns går till andra i ett internetforum är ganska fruktlöst. Vill du föra någon form av statistik? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-08-25 14:45 | |
![]() | Jag vet inte vad som klassas som otrohet eller ej. Men nog fasiken skulle åtminstånde jag bli riktigt förbaskad om jag kom på min kille med att ha webbsex. Det är upp till var och en att bestäma var gränsen går för otrohet, men även om webbsex ej skulle klassas som otrohey är det ju ändå respektlöst gentemot sin partner, samma sak gäller telefonsex. Enligt mig går gränsen vid otrohet vid hångel. Kramar och pussar går dock enligt mig bra, om det är på en vänskalplig nivå | |
| jensa802 | 2009-08-25 14:48 | |
![]() | Statistik,nej. Bara intresserad av att se hur man i frågor som denna.Inte har något glasklart svar skapar disskution. Sen att det vart detta ämne beror på att någon i min närhet tog upp detta. Så jag tyckte det va ett intressant ämne. Inget mer än så.... | |
| vindsus86 | 2009-08-25 14:49 | |
![]() | Jag står fast vid att jag tycker otrohet är vad man kommit fram till i förhållandet även om equuleus tycker man gör det lätt för sig då. Vissa ser ju inte sex som något som har med kärlek och känslor att göra utan bara något lustfyllt och spännande som är kul att göra med allt och alla. Om då den andre partern tycker det är okej och även den har rätt till att ha sex med andra eftersom båda tycker att deras relation går djupare än så, så är det väl inget fel på det. Det räcker inte alltid att ställa sig själv frågan "Hur hade jag reagerat?" eftersom man själv kanske skiter fullständigt i om partnern sitter och har camsex, medan partnern tycker det är ett fruktansvärt svek och skulle bli förkrossad om den fick veta. Som skugga skrev tidigare i tråden så tycker jag att man bör prata om vad för gränser man skall ha inom förhållandet så båda slipper bli sårade, eftersom alla har så väldigt olika referensramar när det kommer till otrohet. Att man sedan sätter gränsen vid "kyssar är okej, men inte sex" så behöver ju inte det betyda att man springer ut och kysser på folk. | |
| Equuleus | 2009-08-25 14:50 | |
![]() | Skugga, du smickrar mig. :-) Jensa802, precis som Apbur skriver så är gränserna olika för alla. Men är det inte så att du egentligen själv känner vad som är okej? Nu vet jag inte om du kört camsexprylen med nån annan fast du är i en relation men låt säga att du har. Om du då upplevt skam efteråt, är inte det ett tecken på att du själv tycker du var otrogen? Till syvende och sist så svarar man ju bara för sig själv och inför sig själv. Möjligen också inför sin partner men det är ändå du som ska leva med dom handlingar du utfört och de konsekvenser dina handlingar får. Ser man på det ur det perspektivet så spelar det ju ingen roll om camsex defineras som otrohet. Frågan blir ju snarare om du är villig att ta konsekvenserna av att ha camsex? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-25 14:52 | |
![]() | Apbur:"Vad är det för skillnad på otrohet och svek? Otrohet är väl just ett svek?" Syftar du på något inlägg? Mitt? | |
| apbur | 2009-08-25 14:55 | |
![]() | Nej, jag syftade på det _Tezza_ skrev och som jensa802 höll med i. | |
| Equuleus | 2009-08-25 14:58 | |
![]() | Vindsus86, jag vidhåller att det är att göra det lätt för sig om man låter partner definera vad otrohet är. Jag köper ditt resonemang men tycker du missar en viktig aspekt. Ditt eget ansvar. Du nämner att man ibland inte har samma värderingar som sin partner. Det du tycker är okej blir en stor fråga för partnern. Fine, du är en poäng där men tror du inte att det i sig är en indikation på att man är i ofas i relationen? Att man kan separera sex och kärlek från varandra köper jag. Jag är sådan själv och vill nog påstå att dom flesta män mer eller mindre resonerar så. Men i min värld är kärleken överordnad sexet och därför finns det inte på världskartan att tänka på att göra något som skulle såra min partner. Jag vill tydligt påtala att jag inte med ett ord nämt något som skulle kunna uppfattas som dömande. Folk får leva sina liv precis hur dom vill men frågan ställdes och jag gav min personliga syn på det. | |
| ulle2 | 2009-08-25 14:59 | |
![]() | Ja det är ju som nästan alla säger att det är ju en form av otrohet. i dessa tider kanske man skall skriva ett kontrakt med den andre vad som är okej i förhållandet. Nej skämtade bara. Men jag vet att jag skulle känna mig som om jag hade varit otrogen mot min man om jag gjorde det eller han mot mig. Men alla är vi ju olika så det kan ju bli många osikter om det. | |
| bobo flux | 2009-08-25 15:02 | |
![]() | Jag hade inte kunnat leva med mig själv om jag haft camsex med någon annan om jag haft flickvän. Solklart otrohet. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-25 15:03 | |
![]() | ok | |