Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:22 | |
![]() | Aldrig. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:24 | |
![]() | Men vänta nu. Är det polisens fel att det inte har jobb och att deras situation är som den är? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:24 | |
![]() | Det är väl samma problem i alla städer i Europa som tagit emot invandrare och klumpat ihop dem i förorter. Sverige är tyvärr inget undantag. Det är naiva politkers fel som lever i teorivärlden istället för att befinna sig i verkligheten och ta sitt samhällsansvar. Fast det är väl betydligt lättare att gömma sig i någon rikemanskommun med bara svenskar och skryta för sina vänner hur pass kulinariska och kulturellt liberala dem är. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:26 | |
![]() | Nej SiriusMusta, det är inte polisens fel :) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:27 | |
![]() | Ja men hur kan du säga då att du förstår ilskan mot polisen? Det gör ju bara sitt jobb..? | |
| KenKarlsson | 2009-08-26 23:29 | |
![]() | "och jag är väldigt kritisk till vissa metoder de använder sig av. " Haha, vilka metoder då? mvh kenny | |
| bobo flux | 2009-08-26 23:31 | |
![]() | "Till er som inte förstår varför de är arga kan jag ju ställa en fråga. Hur många gånger per år blir ni stannade av polisen när ni är ute och kör? Skulle vara intressant att veta." caughtbock, vad har det med saken att göra? Antalet variabler för hur många gånger man blir stoppad är ju ganska stort, exempelvis vägar man kör, var polisen satt upp kontroller, etc etc...Jag ser inte vad det har med stenkastande ungdomar och deras frustration över polisens beteende. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:32 | |
![]() | "Ja men hur kan du säga då att du förstår ilskan mot polisen? Det gör ju bara sitt jobb..?" Här känns det passande att ta upp mitt exempel. Jag frågade här i forumet: "Till er som inte förstår varför de är arga kan jag ju ställa en fråga. Hur många gånger per år blir ni stannade av polisen när ni är ute och kör?" Jag fick ett svar, "Aldrig". Jag skulle gissa att de flesta blir stannade av polisen väldigt sällan när det gäller "rutincheckar". Då kan man fråga sig varför jag känner till flera personer som blir stannade minst en gång i veckan för att blåsa och bli utfrågade. Ett roligt sammanträffande? I think not. | |
| hungerstrejk | 2009-08-26 23:33 | |
![]() | caughtbock. jag känner igen dig från skolan. | |
| bobo flux | 2009-08-26 23:34 | |
![]() | caughtbock, så länge man är nykter och inte har något att dölja så kan väl polisen stanna en hur många gånger som helst? | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:35 | |
![]() | "caughtbock, vad har det med saken att göra? Antalet variabler för hur många gånger man blir stoppad är ju ganska stort, exempelvis vägar man kör, var polisen satt upp kontroller, etc etc..." Javisst, om du har svensk och kör volvo. ;) "Jag ser inte vad det har med stenkastande ungdomar och deras frustration över polisens beteende." Jag diskuterar varför de är arga, inget annat. Stenkastning är idiotiskt. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:35 | |
![]() | är svensk* | |
| apbur | 2009-08-26 23:38 | |
![]() | Men hade jag bott bredvid Hells Angels och gillat motorcyklar hade ju inte det varit så konstigt att jag blev kollad ibland. Hur ska polisen göra då för att ringa in brottligheten? | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:38 | |
![]() | bobo flux: Så du hade tyckt att det var helt okej att bli stannad av polisen var och varannan dag för att bevisa din oskuld? Knappast. Det är förtryckande och förödmjukande. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:39 | |
![]() | *OT* Hungerstrejk: Jag vet säkert vem du är, men jag ser inte på din bild :( Vilken skola? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:40 | |
![]() | Caughtblock Så du menar att eftersom polisen är ineffektiva i sitt arbete genom att stanna oskyldigt folk bara för dem har fel hudfärg, så rättfärdigar det att man kastar sten på ambulanspersonal och sätter eld på containrar? | |
| hungerstrejk | 2009-08-26 23:43 | |
![]() | Klareberg! | |
| bobo flux | 2009-08-26 23:44 | |
![]() | Min spontana känsla är att om man går berserk pga av att man stoppas en eller flera gånger i veckan av polisen utan att man har något att dölja så ligger det någon form av extrem lättkränkthet i botten. Jag välkomnar den dag jag blir stoppad några gånger i veckan. Då vet jag att poliserna är där de ska vara, ute i samhället :) | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:45 | |
![]() | Caughtblock "Så du menar att eftersom polisen är ineffektiva i sitt arbete genom att stanna oskyldigt folk bara för dem har fel hudfärg, så rättfärdigar det att man kastar sten på ambulanspersonal och sätter eld på containrar?" Ja, det är precis det jag menar. (Eller så kan du scrolla up och läsa ca 3 inlägg jag har gjort där det klart och tydligt står att jag inte rättfärdigar stenkastning. :) ) | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 23:46 | |
![]() | Caughtblock! Huvudet på spiken! En kompis till mig blev bestulen på bilen. Den var helslaktad! Efter massa inköp av däck, fälgar, lampor, rutor, lås, m.m.... så var han ute och körde. självklart blir han stoppad av polis. Den som kikar in i bilen, säger i radion: "Japp, den är snodd!" Efter kontroll får han åka vidare. OCH ja, jag blir arg! Utbildad akademiker, född i Sverige, utan brottsregister, och måste hålla huvudet iskallt när nån slänger ur sig sitt korkade bladder. Bileen hittades för övrig på Söder, knappast ett Hisingsbackaliknande område. | |