Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-03 00:31 | |
![]() | +el | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-09-03 00:32 | |
![]() | På vilket sätt har jag jävlats med handikapptoaletter? | |
| DennisPlz | 2009-09-03 00:47 | |
![]() | run-marie: En viss störning och/eller minst ett handikapp krävs för att förstå mina inlägg. Du är bara inte tillräckligt gravt skadad, men du missar å andra sidan inget. | |
| run-marie | 2009-09-03 00:58 | |
![]() | Dennis, en viss störning har jag säkert, men det räcker kanske inte med minst 1 handikapp? Om det nu var ironiskt menat så kunde du ju ha använt dig av åtminstone 1 smiley? Nej, jag kanske inte missade nåt å andra sidan. :-) | |
| magga | 2009-09-03 02:14 | |
![]() | Jag går hellre på handikapptoaletter för de är större och jag vill kunna spegla mig utan att någon annan står bredvid och stirrar. Om någon tar i handtaget så skyndar jag mig ju ut givetvis. Men jag tycker alla har rätt att använda den, | |
| Miss_jk | 2009-09-03 06:51 | |
![]() | Nej, handikapp och funktionshinder är inte synonyma ord. Jag har astma, vilket är ett handikapp för mig, men jag är inte funktionshindrad. | |
| ___Tania___ | 2009-09-03 08:05 | |
![]() | Vad har parkeringar med toaletter att göra? Används de som andrahandsval? Jag går in på handikapptoan om den är ledig och Ren. Har aldrig varit med om någon kö. Skulle det komma en person som sitter ner, skulle jag lämna företräde, för att jag vill och är artig, inte för att personen ifråga har rätt att gå före. | |
| RikaM | 2009-09-03 08:16 | |
![]() | En del personer som är rullstolsburna har även problem med inkontinens vilket leder till att de kan behöva en toalett NU. Är den anpassade toaletten upptagen eller att det är kö kan det vara försent och personen gör ner sig. Av det skälet skulle jag lämna företräde till en rullstolsburen person. | |
| wildman | 2009-09-03 08:34 | |
![]() | Klart man väljer den "vanliga" toaletten i första hand. Men är den upptagen och handikapptoaletten ledig tar jag SJÄLVKLART den. Som sagts här tidigare, det handlar om att toaletten är handikappANPASSAD, inte tingad för handikappade. Sen tycker jag att det är enbart löjligt att förutsätta att handikappade skulle ha mer problem med blåsan än någon annan. I så fall skulle jag gissa att 70 åriga gubbar, där prostataproblem är extremt vanliga är de som rent generellt kissnödigare än andra. | |
| bobo flux | 2009-09-03 08:37 | |
![]() | RikaM, då kan det ju bli så att de andra som står i kön gör ner sig. Man får ju anta att de blivit nödiga före den rullstolsbundne, eftersom de ställt sig i kön före honom/henne. De kan ju ha stått där i flera minuter redan och är jättenödiga. Och som det skrevs tidigare i tråden, det finns ju även människor som inte sitter i rullstol som kan ha inkontinens. | |
| konkav | 2009-09-03 09:01 | |
![]() | Det heter inte rullstolsbunden såvida personen inte är fastbunden med rep i rullstolen? Rullstolsburen tack. Handikapptoaletter är i första hand anvisade till personer med handikapp och vad ett handikapp är verkar inte så många veta. Det kan vara fysiskt och psykiskt. Stort eller litet. Barn med autism exempelvis klarar ibland inte av trånga utrymmen eller att köa överhuvudtaget. Sen behöver man inte ta för givet att alla personer som sitter i rullstol skulle bli fly förbannade om någon nu använt toaletten innan denne. Kräver företräde. Jag kan gott köa i rullstol likaväl som ni köar på två ben. Blir ni arga om någon använt den vanliga innan ni går eller? | |
| wildman | 2009-09-03 09:06 | |
![]() | Jag kan fö erkänna att jag inte heller har några som helst skrupler att använda damtoaletten om herrtoan är upptagen. Jag tycker att det är sjukt att vi ens delar upp toaletterna. Må vara där det är så där man går in i ett rum som har många toaletter, men när vi pratar om singeltoaletter? | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-09-03 09:07 | |
![]() | Jag är bunden både till min familj och mitt jobb utan att se minsta tillstymmelsen till rep... Men så har jag inga problem i världen över huvud taget, så jag har aldrig gått igång på semantik. Och om vi nu ska vara språkfascister, kan man verkligen anvisa ett ting till något. Är det inte snarare att handikappade är anvisade till handikapptoaletter, men inte vice versa? | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-09-03 09:08 | |
![]() | Ovan till konkav. | |
| konkav | 2009-09-03 09:18 | |
![]() | Okej. Men jag är inte bunden till rullstol. Den bara bär mig från punkt 1 och 2. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-03 09:53 | |
![]() | Jag har använt handikappstoaletterna, men endast då jag varit vääääääldigt nödig och dom vanliga toaletterna upptagna. | |
| Ordfobi | 2009-09-03 10:19 | |
![]() | Det stora problemet med toalettköer är väl inte handikapptoalett, eller inte, utan alla som fått för sig att muggen är nåt sminkrum, där man i lugn och ro kan både spackla sig och tupera håret, medan köerna växer på. | |
| Minta | 2009-09-03 10:27 | |
![]() | Ibland får någon mycket kissnödig person gå före i kön. Det förstår alla. | |
| Blue Lagoon | 2009-09-03 10:29 | |
![]() | Toalett som toalett. De sk handikapptoaletterna är som wildman skriver anpassade för de som är rullstolsburna inte enbart till för dem. Varför stå och köa till en "vanlig" toalett om hk-toan är ledig? Verkar helkorkat imho! | |
| Bolerria | 2009-09-03 10:43 | |
![]() | Man får väl hoppas att de som har inkontinensproblem använder inkontinensskydd så att de i värsta fall slipper göra ner sig i byxan. | |