Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 373

Forumkategorier

Användare Inlägg  
8507102009-09-27 17:47
Antal inlägg: 5222

tetracyklin fungerade för mig i ett halvår sen vänjer kroppen sig...

dock fungerade Rhoacutan något grymt på mig, den enda biverkning jag fick var torr hy och läppar så ett muncerat i veckan gick åt typ men grymt effektivt!!

apbur2009-09-27 18:00
Antal inlägg: 9699

Just ja, Roaccutan hette det som hade allvarliga bieffekter. Inte ett antibiotikum.

Skulle nog vilja påstå att antibiotika bara är en annan form av lindring det med.

8507102009-09-27 18:02

apbur: jo det kan ha bieffekter men allt det som har skrivits i tidningarna kan ju även vara personen i fråga skulle jag gissa på..

jag gjorde allt man inte skulle göra med medicinen som sola m.m. o jag kände inget av allt det som skrivits... men som sagt person till person!

frvib2009-09-27 18:02
Antal inlägg: 431

Roaccutan skrivs dock fortfarande ut, om än inte i lika stor omfattning som tidigare och det krävs särskild licens för att göra det.

apbur2009-09-27 18:11
Antal inlägg: 9699

Japp, läste precis det :)

850710, man tog dock dessa biverkningar på största allvar. Jag tror det krävs oerhörda bekymmer för att preparatet ska skrivas ut.

Hur som helst håller jag inte med Tess08 om att läkare är beredda att behandla även väldigt lindrig akne med antibiotika.
Jag tror huden ska vara ganska inflammerad för att någon sådan behandling ska sättas in.
Inga småfinnar på hakan.

8507102009-09-27 18:14

haha jop jag förstår o håller med dig, jag hade ju finnkampen varje dag i hela fejjan, rygg och axlar speciellt!

men det hjälpte grymt bra o jag kan absolut inte klaga!

Marby2009-09-27 18:15
Antal inlägg: 91

Kolla på www.vitaminb5.se

Det här FUNKAR!

Köp kapslarna, allt annat smakar illa. Att det är så många kapslar beror enligt dem på att framställningskostnaden skulle bli så hög annars....

8507102009-09-27 18:16

btw så tycker jag inte man ska skriva ut antibiotika för lite tonårsacne.

det är väl mer samhället som ger oss den perfekta bilden.

alla har vi mer eller mindre haft någon finne, så ingen är finnlös/perfekt!

Plumspapper - Ej medlem längre2009-09-27 18:51
Antal inlägg: 1005

Tror inte vitamin b-5 är det bästa alternativet eftersom den minskar fettet i huden så att aknebakterien inte har något att leva av. En biverkan som jag förstått kan vara torr hy (?).

Inbillar mig att det är bra att ha fet hy när man kommer upp i åren så man inte blir rynkigare än nödvändigt.

Finns en apparat vid namn zeno som zappar bort finnar genom att värmebahandla punktvis så att aknebakterien under huden dör.
Har testat den och den fungerar som trolleri. Perfekt om man bara har enstaka finnar men låg toleransnivå mot ojämnheter i huden.

Lär vara svindyr i nypris men jag skulle nog kunna tänka mig att betala för den. En lätt dyr och pervers pryl men folk beställer också sexleksaker så...

pallabra2009-09-27 18:56
Antal inlägg: 84

Mina tips för att få bättre hud:

Tvätta huden morgon och kväll med produkter avsedda för ansiktet. Glöm inte att återfukta. Lägg ansiktsmask en gång i veckan/varannan vecka. Jag brukar ta en återfuktande ena gången och en utrensande andra gången. Skrubba ansiktet med peelingkräm ungefär lika ofta som ansiktsmasken.

Jag är jättenoga med att ta bort sminket varje kväll samt använder I.Ds mineralssmink. Sedan jag började använda det tycker jag att min hud har blivit mkt bättre. Skulle aldrig i livet ta på mig en annan fondation igen.

Det är mina tips och det har gjort min hud bättre i alla fall :)

Plumspapper - Ej medlem längre2009-09-27 18:56

Magga: Vad använder du för smink? Småfinnar/knottror kan vara orsakade av kosmetika. Jag är lite kluven om vilket smink som är bäst. Mineralsmink är många gånger relativt rent och innehåller få ingredienser, å andra sidan borstar man verkligen in det i huden med borste vilket torde irritera känslig hy.

Byt sminkborstar ofta, tvätta och släng. Byt smink, var utan smink längre perioder.

Tvätta med vatten, skaffa smink som går att ta bort med enbart vatten eller lite olja.

Marby2009-09-27 19:46
Antal inlägg: 91

Vitaminb5 är det enda som funkat någotsånär på mig. Jo, en biverkan är att huden blir lite torrare, men det kan man ju faktiskt reglera med hur mycket b5 man stoppar i sig. Man behöver inte ta hela dosen. Det gör inte jag. Äter litegrann och det dämpar det feta. Perfekt!

mollee - Ej medlem längre2009-09-27 19:53
Antal inlägg: 6087

Jag har på senare tid drabbats av lite ( cirka 4-5) finnar på höger kinden av nån anledning, fattar ingenting...
Har aldrig haft finnar förut med undantag för någon lite blemma då o då under tonåren. Jag frågade min hudläkare vad det kunde bero på och jag höll på att skratta uhjäl mig när hon sa att jag kanske hade en sen pubertet :D

Någon som vet vad detta kan bero på? Att man får en hel klunga av finnar bara på ena ansiktshalvan när man befinner sig i 23 år åldern... konstigt.

Ska nog pröva den där proaktiv själv och se om det funkar.

BorderBeta2009-09-27 19:55
Antal inlägg: 233

För mig finns bara OCM.
Det enda som kommer nära mitt ansikte är ricinolja, olivolja, mandelolja och jojoba. Vatten genom ånga eller hett vatten på tvättlapp efter oljebahnadling.

Använd INTE krämer, masker, rengöringar etc.Det är totalt onödigt och skadligt. Jag tro rinte många av dagens hudvårdsprodukter kommer att vara godkända särskilt länge till.

Tinna2009-09-27 19:56
Antal inlägg: 20250

Mollee. Rosacea?

mollee - Ej medlem längre2009-09-27 19:57
Antal inlägg: 6087

Nja, man tycker ju att läkarn borde ha sett det isf :/

Plumspapper - Ej medlem längre2009-09-27 19:57

BorderBeta: OCM sägs ju vara bra mot finnar men hur bra är det att upphetta ansiktet dagligen med ånga eller hett vatten? Blir man inte rynkig med tiden? (tänker framåt :) )

Plumspapper - Ej medlem längre2009-09-27 19:58

mollee: Skitig mobiltelefon/telefon?

vita_syrener - Ej medlem längre2009-09-27 19:59
Antal inlägg: 22144

Aloe vera funkar på mig, men har heller aldrig besvärats av acne.

Tinna2009-09-27 20:00
Antal inlägg: 20250

Mobiler kan va bovar.. Fick nickelallergiutslag av min gamla.. :(

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?