Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 460

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajix2009-10-13 21:16
Antal inlägg: 7767

uncle leo är rätt skön också. och lloyd braun.

serenity now!

Linn79 - Ej medlem längre2009-10-13 21:30
Antal inlägg: 4279

Seinfeld är otroligt roligt. George är en fantastisk karaktär, men det är dynamiken mellan karaktärerna som gör det roligt.

amandahug - Ej medlem längre2009-10-13 22:22
Antal inlägg: 608

Jag gillade Seinfeld förut. Sträckkollade på alla avsnitt under ett par månader, och sen dejtade jag en tjej som såg ut om Jerry. Då tyckte jag inte längre att det var roligt och slutade.

Challe_B - Ej medlem längre2009-10-13 22:28
Antal inlägg: 5853

Avsnittet där George dejtar en tjej som liknar Jerry är sjukt roligt!

schnauzer84 - Ej medlem längre2009-10-13 22:30
Antal inlägg: 2

Seinfeld är sämst

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 22:38
Antal inlägg: 401

schnauzer84.. alla har rätt till en åsikt. Även om det inte var det själva tråden skulle handla om från början.

tydal2009-10-13 22:38
Antal inlägg: 548

Och så alla vardagssituationer man känner igen sig i. Till exempel finns ju the Soup Nazi på riktigt i en svensk småstad där han driver en lunchrestaurang. Eller drev, jag vet inte om den finns kvar nu. Det är många år sen jag gick dit.

Men man gick dit, varje dag, för maten var så god. Han kunde verkligen laga mat. Men det gällde att man följde de oskrivna reglerna; stod rätt i kön, tog bricka när man skulle, högt och tydligt sa vilken maträtt man ville ha när det var ens tur, tog ett steg till höger och betalade.

Ordning och reda. Absolut inte säga något mer, och framför allt inte klaga på något. Det var totalförbjudet.

Jag är ju en snäll och blygsam man, så allt gick ju bra och jag åt på den här restaurangen dag efter dag... Ända till mina föräldrar hälsade på och jag tänkte att de skulle få smaka på den goda maten.

Jag hade ju blivit så van vid hur man skulle uppföra sig på restaurangen att jag inte tänkte på att det var något speciellt, så jag glömde helt att varna mina föräldrar.

Med mamma är det ingen fara, hon är snäll och blygsam som jag. Men pappa däremot... Han har äkta småländskt blod i sina ådror, så jag behöver väl inte säga mer...

Dagen vi skulle äta var en lördag, och då hade restaurangen ett speciellt lördagserbjudande som innebar att man fick kaffe efter maten, men dryck ingick inte.

Pappa sträckte sig efter en lättöl och frågade restaurangägaren:

- Jag dricker ju inte kaffe, så då kanske dryck till maten kan ingå i stället?

Jag fick en klump i halsen och ville sjunka genom jorden. "Det här händer inte", tänkte jag, "varför sa jag inte till pappa?"

- NEJ, röt restaurangägaren till, kaffe ingår, inte dryck. Dryck kostar extra.

Jaha, tänkte pappa, och ställde tillbaka lättölen för att ta kranvatten i stället.

- Nej, men ta vad du vill dricka, sa mamma, jag bjuder ju.

Restaurangägaren kände naturligtvis igen mig och såg att jag var i sällskap med personen som ville ha gratis dryck och jag funderade på om jag skulle våga gå dit igen. Kanske. Det kanske inte var så farligt ändå...

Maträtten för dagen var pannbiff. När pappa hade fått sin tallrik såg han till sin förskräckelse att det inte fanns någon lingonsylt. Återigen gjorde han misstaget att öppna munnen, även om det var lite artigare denna gång:

- Ursäkta, har ni lingonsylt?
- Det kostar fem kronor.
- Fem kronor för lingonsylt?
- Då kostar det tio kronor för att du ifrågasatte.

Pappa suckar och tar fram plånboken.

Efter att vi hade ätit gick pappa fram till restaurangägaren och tackade så mycket för den goda maten. Men jag tror inte det hjälpte.

Jag gick aldrig mer till den restaurangen.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 22:41

Haha.. mycket underhållande :)

carinau2009-10-13 22:56
Antal inlägg: 882

Jag tycker Seinfeld är genial, trots sina år på nacken. Larrys egen show får jag däremot pill i benen av.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 22:58

Simma Lugnt Larry, som den heter på svenska, är inte lika bra. Har inte sett lika mycket av den heller, men jag tycker den håller hög klass också. Köpte första säsongen på DVD för nån vecka sen :)

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 23:00

En sak jag lagt märke till är att Larry och Jerrys röster, gester etc är mycket lika varandra. Båda har den där "nästan börja skratta"-minen och det höga tonläget. Gillar't :)

KLuBBeR - Ej medlem längre2009-10-13 23:02
Antal inlägg: 5771

Jag blir aldrig trött på den här serien. George är en fantastisk karaktär - kanske den bästa alla kategorier - någonsin. För att svara på TS frågeställning så skulle jag personligen definitivt kategorisera Seinfeld som en smart humorserie.

Få humorserier är så här genomtänkta och välskrivna samt med en förmåga att lyckas lyfta fram mänskliga beteendedetaljer, med (ofta) enorm igenkänningsfaktor, genom briljanta dialoger och skådespelarprestationer.

Den enda humorserien jag kan komma på på rak arm som kan mäta sig på den punkten är brittiska The Office.

Senfeld - me loves you! <3

caughtbock2009-10-13 23:04
Antal inlägg: 7699

Jag kan bara hålla med Klubber :)

KLuBBeR - Ej medlem längre2009-10-13 23:05
Antal inlägg: 5771

:)

carinau2009-10-13 23:09

Det som du var med om, tydal, är sådant som förgyller livet i efterhand på något vis. :)

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 23:11

Åh The Office!! Herreguuuud vilken bra jämförelse! Så otroligt bra serie! Alla dessa små detaljer, skådespelarprestationer etc! Brittiska är klart min favorit, men amerikanska versionen ligger inte långt undan :)

bomah - Ej medlem längre2009-10-13 23:29
Antal inlägg: 1021

Seinfeld är verkligen ett stycke tv-historia i sin genre. Upplever annars de flesta komediserier från andra sidan pölen vara riktigt usla jämförelse, även om Scrubs var helt ok.

carinau2009-10-13 23:37

Ja, det känns som om humorn i England stämmer bättre överens med vår. Eller i alla fall men min.

bomah - Ej medlem längre2009-10-13 23:42
Antal inlägg: 1021

Ja, instämmer. Flera av de hyfsade serierna från hollywood är ju efterapningar på engelska förlagor. Bla. Scrubs - Green wing, The Office (US) - The Office.

JefautjOuer2009-10-13 23:44
Antal inlägg: 373

Seinfeld är smart-humor. En annan favorit är Black Books :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?