Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 126 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-10-29 23:32 | |
![]() | jag håller med alla kritiker till en viss del. Men känslan av att nu ha bokat ett datum långt innan och se till så att man har alla ateraljer är inte samma sak som att börja fira jul redan nu. | |
| Snoosy | 2009-10-29 23:33 | |
![]() | Vi brukar baka pepparkakor och pyssla. Självklart ha julmusik på i bakgrunden :) Pepparkaksdegen brukar jag göra av receptet i ''vår kokbok'' Helt otroligt bra recept. Dubbel sats så att det räcker till alla. Receptet: Tant Harriets pepparkakor ur Vår Kokbok 300 g smör eller margarin 5 dl socker 1 dl sirap 1 msk ingefära 2 msk kanel 1 msk kryddnejlika 2 tsk malen kardemumma 1 msk bikarbonat 2 dl vatten 1,5 l vetemjöl (ca 900g) Blir ca 300 st Ungstemp 225 grader. Rör fett, socker och sirap smidigt tillsammans med kryddorna. Tillsätt bikarbonat och vatten och arbeta in mjölet. Arbeta degen smidig. Den ska vara rätt lös. Låt den vila över natten insvept i folie. Kavla degen tunt och gör fina "gubbar". Gräddas i mitten av ugnen ca 5 min. :) | |
| Snoosy | 2009-10-29 23:35 | |
![]() | *Obs! Viktigt att den får vila över natten. Om möjlighet finns, gärna fler nätter. En vecka :) Det gör att kakorna får mer smak av kryddorna. | |
| mrperfect | 2009-10-30 00:56 | |
![]() | Arkitekthuset eller va det heter har ju en tävling varje år i pepparkashusbygge | |
| Sote | 2009-10-30 08:16 | |
![]() | Jag är ett julfreak av stora mått. Det startar redan den här helgen då vi av tradition äter julmat. Jag älskar att laga julmat och ska stå i köket i princip hela lördagen och laga allt som hör julen till. Startar ieftermiddag med sisådär 150 köttbullar och en rostbiff som ska ini ugnen. Jag har för första gången redan börjat köpa lite julsaker som lampslingor, ny ljusstake m.m. men det är mest för att spara tid längre fram. Det läggs i skåp tills det är dags att ställa fram men det är skönt att ha en del saker klara. Jag älskar att julpyssla men får göra det själv för ungarna är för stora nu. Jag klär hela huset i julskrud utifrån och in och njuter av allt det vackra. Tack vare att jag startar med allt i god tid så slipper jag julstressen och kan ägna mig åt att bara njuta av alltihop. Jag har tom börjat köpa lite julklappar. Tänk när jag får barn barn nån gång(förhoppningsvis)-vil ken jävla grej!!! Då kan man starta om med nya små gnetter att pyssla tillsammans med-härligt! | |
| Tess 08 | 2009-10-30 11:52 | |
![]() | Jag har köpt en julklapp! Men det beror på att jag och min mamma hittade fina saker som min svärmor ska få... så hon får en av oss var så det blir ett par. Har också köpt två julstjärnor på fot (några veckor sen), men det handlar mest om att Clas Ohlson ligger så långt bort att jag kanske inte kommer dit mer före jul. Ingen julmat än och heller inge julgrejer uppe!!! Men man kan ju börja tänka och planera vad man ska baka, laga och pyssla :) Jag köpte även matporr i form av tidningen Hembakat där det var en massa recept på goda kakor, bröd och godis :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-10-30 12:50 | |
![]() | Jag brukar sällan julpyssla, dricker bara glöggen :), men jag tänkte komma med ett adekvat tips. Jag har just upptäckt att det finns en massa stearin att hämta i landets all kyrkor, har precis hämtat ca 10 kg för lite verksamhet. Så om ni vill stöpa ljus till julen så passa på att smita förbi er lokala kyrka och fråga om de inte har en del stearin att ge er. Håll er borta från mina kyrkor bara ;) | |
| Maja G | 2009-10-30 12:59 | |
![]() | jag har köpt Ahlgrens Julgranar...Tänkte proväta dom innan jul så man inte köper grisen i säcken:) Och dom är gooooda! | |
| nella35649 | 2009-10-30 13:35 | |
![]() | Jag tycker inte den riktiga julkänslan kommer förrän första advent.. så mysigt att sätta upp stjärnorna o stakarna i fönstret, byta gardiner o dricka glögg.. då börjar julen närma sej :) | |
| Mindymoo | 2009-10-30 14:06 | |
![]() | Det enda jag längtar efter är att sätta upp min vackra adventsstjärna i fönstret - en så kallad Herrnhutarstjärna (www.nordiskamuseet.s...n Id=6883). Och småningom slå in små billiga julklappar i roliga, snygga, oväntade paket. Förra året hittade jag juldoftande tvålar! | |
| Mindymoo | 2009-10-30 14:10 | |
![]() | bättre länk: adventsstjarna.blogspot.c om/ | |
| smörbit | 2009-10-30 17:02 | |
![]() | Kl 15.00 Ett bra klock slag att minas o carl-bertil som tar från de rika och ger till de fattiga:) | |
| Miss_jk | 2009-10-30 17:39 | |
![]() | Pysslar nästan hela tiden. Mycket lekmannamässigt dock, men ack så kul! www.pixbox.se/alb_sh...pa ge0.html | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-30 17:41 | |
![]() | Cool :-) | |
| Lill-IT | 2009-10-30 17:59 | |
![]() | Dottern och hennes kompis sitter och gör garntomtar just nu. De är pysslare av rang... men jag kommer inte långt efter. Älskar att pyssla och pynta, laga mat, baka och göra julgodis <3 | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-30 18:00 | |
![]() | Lillith, vilken härlig kvinna du är. :-) | |
| Lill-IT | 2009-10-30 18:01 | |
![]() | *rodnar lite klädsamt* ;-) | |
| slånbär | 2009-10-30 20:17 | |
![]() | Egentligen startar jag ju redan på sommaren då jag börjar med julklapparna. Jag sparar sommaren på flaskor och burkar och ger sedan bort i julklapp. Mycket uppskattat med en låda hemlagat som tex hallonsylt,björnbärssylt, körsbärssylt och saft, lingonorange,lingonsylt,j ordgubbssylt för att inte tala om inlagda eller torkade kantareller. Mycket uppskattade julklappar. Gör även olika sorters smaksatt vinäger. Tänkte pröva att krydda brännvin nån gång också. | |
| Tess 08 | 2009-10-30 20:31 | |
![]() | Lill-IT, visst ska det vara så :) Egen julmat, hemlagat mat- och fikabröd (mååånga sorter) och havrekex är ett måste!!!! (OBS! Så viktigt att många !!! behövs) MINST 4 sorters julgotta, men det är nog oftast betydligt fler :) Är det ingen som vill att jag ska skicka lite?? jag gör alltid mer än vad som går åt.... | |