Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rockopongo2009-11-22 17:06
Antal inlägg: 231

Är det någon kvinna här som har försökt bli som senaste bildförslaget "hamilton"...det är inte så lätt....inte heller så naturligt, iaf inte för mig, som kvinna skall procenten underhudsfett vara mer än så... tråkigt att se/läsa så många diss av ens eget utseende.... men det är kanske så att vi alla har något att klaga på hos oss själva vad vet jag?

sina_shataz2009-11-22 17:07
Antal inlägg: 251

det är la bara att följa sitt eget ideal istället för att lyssna på andra. Man formar väl sin kropp som man vill ha den för att må bra själv och inte för att andra ska se en som ett objekt.

mollee - Ej medlem längre2009-11-22 17:08
Antal inlägg: 6087

Så är det rockopongo.
Jag älskar mig själv och försöker gilla den jag är.
Men visst har alla något som vi känner att vi skulle kunna bättra på.

Man får försöka hitta någon slags balans. Inre harmoni är viktigast, och att man tar hand om sig själv!

Larvbrud - Ej medlem längre2009-11-22 17:17
Antal inlägg: 4050

Det roligaste måste ändå vara att hålla på med någon aktivitet man tycker är meningsfull eller rolig. Fast visst, behöver man forma kroppen och har ett ideal man vill nå upp till kan det säkert vara motiverande.

Tvålis - Ej medlem längre2009-11-22 17:32
Antal inlägg: 4429

Jag tycker att det är jättesnyggt när kvinnor mår bra med sig själva. Sen är ju Linda Hamilton sjukt snygg i T2 och då är det ju lite muskler.. Jag tycker att det är mycket snyggare än lönnfeta tjejer som jag själv..

mollee - Ej medlem längre2009-11-22 17:41

Men tvålis! Det tror jag inte ett dugg på.
Är det inte du på bilden eller vad?

blaster-no1 - Ej medlem längre2009-11-22 17:44
Antal inlägg: 18

Vilka idiotiska inlägg det finns i denna tråden. T.ex "lika naturligt somlastbilschaufförer med läppstift och ögonskugga". Vad är det för onaturligt med det? Alla borde följa sina egna ideal och vara de personer de vill vara. Vilken tråkig värld vi skulla ha om alla såg lika ut. Nej bort med den påtvingade könsnormen och fram med individualism istället.

Men för att svara på ursprungsfrågan: Muskler på kvinnor är precis lika vackert som på män. Eller om man så tycker lika fult som på män. Jag ser ingen skillnad i det.

ramsay - Ej medlem längre2009-11-22 17:48
Antal inlägg: 9204

suck

mollee - Ej medlem längre2009-11-22 17:50

Håller med blaster-no1.
Alla har rätt att vara som vi önskar att vara. Och självklart skall man acceptera andra människor trots att de inte följer normen.

Och alla tycker vi olika och det får man också försöka acceptera!
Jag tycker som sagt inte det är snygg med kvinnor som ser ut som muskelberg, men jag dömer dom inte för det.

Individualism är bra!

kokills2009-11-22 17:52
Antal inlägg: 67

Men måste det ena utesluta det andra? Man kan väl vara nöjd med den egna kroppen fast ändå gilla exempelvis Linda Hamilton? Sen måste man ju lägga ribban för sig själv på en reell nivå och inte sukta efter att efterlikna en kändis som har betalt för att träna.
Jag gillar både vältränade och runda kvinnor. I slutändan sitter det ju ändå i hur hon trivs med sin kropp.

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-11-22 18:08
Antal inlägg: 253

Jag tycker att det är vackert med lite muskler. Hellre muskler än bara fett, men hellre spinkig än muskulös. Så länge man har ett tillräckligt tjockt lager muskulatur samt underhudsfett nog att fungera som stötdämpning när det annars riskerar att bli benknotor mot benknotor, så kan man känna sig lyckad.
//Karsten, PhD

pico20042009-11-22 18:15
Antal inlägg: 24

Hur utseendefixerade är ni egentligen?! Jag är rätt muskulös men jag tränar aldrig för hur jag skall se ut - man skall väl ändå träna för att bli frisk och bli bra på sin idrott? Muskler är ju bara en funktion av att jag tränar. Är jag skadad ett tag så krymper de men ingen kring mig ser det för de kollar inte :)

Araknoidea2009-11-22 18:20
Antal inlägg: 783

Rockpongo
Så om man inte har så mycket underhudsfett är det fel på en då? Och jag är super nöjd med min kropp nästan så att jag blir attraherad av mig själv :=)

Pico
Så det är mer normalt att träna för att bli bra på sin idrott än att göra det för utseendets skull.. BB är kanske min sport ;)

mollee - Ej medlem längre2009-11-22 18:22

Pico2004:
Ursäkta, men i mina ögon lät det där väldigt dömande.

leker2009-11-22 18:24
Antal inlägg: 733

Jag tycker det är snyggt med en lagom tränad kropp, gärna synliga muskler :)

Rhotheta2009-11-22 19:35
Antal inlägg: 4992

Oj, vad är godast?
Kött, fisk, potatisgratäng, tomatsoppa, öl, vin, lakrits, choklad............?

Det finns många olika kroppar som är sexiga, lönnfeta, såväl som deffade.
Kan inte lätt tänka ut någon riktigt bra regel. Ändå tänder man ju inte automatiskt på allt med puls, så någonting måste det ju vara?

Men har nog aldrig träffat på en tjej IRL med så mycket muskler att det varit avtändande. Hon på bilden ovan signalerar ju dock psykisk ohälsa och är rätt läskig faktiskt;)

leker2009-11-22 19:37
Antal inlägg: 733

*fnys*

Rhotheta2009-11-22 19:39

Öh...inte leker alltså, utan den här

www.michelemaroldo.c...he le_2.jpg

Om det nu är en tjej. definitionsfråga.
Hon kanske är XX-kromosom, men jag är inte helt övertygad;)

Rhotheta2009-11-22 19:39

Sorry;)

sorryme1 - Ej medlem längre2009-11-22 19:43
Antal inlägg: 254

Jag tycker att lagom är bäst:-)
Å vad jag älskar ordet lagom som egentligen inte säger någonting:-)

Nja men jag föredra kvinnliga former och lite hull än för muskulös. Men jag gillar inte för mycket muskler på killar heller ska tilläggas. Min man får gärna ha en liten ölkula på magen,,det stör mej inte:-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?