Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 372 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-23 20:33 | |
![]() | På grund av den synnerligen blodiga rojalistiska historien är jag inbiten motståndare till kungahus. Det är en kvarleva från det förflutna och i min mening så finns det ingen plats för fenomenet i en demokratisk statsmakt. Men å andra sidan så passar väl 100 000 kronors väskor bra in i mönstret. Det är så absurt att någon som sitter på en post som representant för svenska folket så tydligt markerar den raka motsatsen att det på något sätt manifisterar just det sjuka med kungahus. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-11-23 20:39 | |
![]() | Touché :D | |
| fo sho | 2009-11-23 22:08 | |
![]() | Pengarna som kungahuset kostar är nog bara en bråkdel av alla byråkratiposter och annat onödigt som vi betalar bra mycket mer för än nån krona per år. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-23 22:15 | |
![]() | Det finns många mycket snyggare väskor än Viktorias! Trist att slänga pengar på ful-väskor. Jag har ca 10 olika för tillfället...den dyraste var en Moshino,men det gav jag bara 200 kr för på Teneriffa. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-11-23 22:19 | |
![]() | Det låter som en väska... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-23 22:34 | |
![]() | Jag säger som Magda Graaf: Dom största fynden gör man på Basarer utomlands. Alltså när det gäller kläder och väskor. | |
| Måns_E | 2009-11-23 22:38 | |
![]() | Jag förutsätter att prinsessan får göra vad hon vill för sina pengar, huruvida hon får ta emot mutor är jag däremot inte lika säker på. Det är väl i så fall mer intressant intressant att diskutera apanagets storlek, vad kungahuset skall vara bra för och vad en eventuell förtjänst kan vara värd. Själv tycker jag att det är förlegat och faktiskt inte alls någon särskild goodwill avskaffa eländet. | |
| Måns_E | 2009-11-23 22:40 | |
![]() | hm, kanske inte så värst väl formulerat men i vilket fall som helst; avskaffa kungahuset! | |
| Jelly Fish - Ej medlem längre | 2009-11-23 22:52 | |
![]() | Och jag som förfasade mig över familjen som gjorde av med 50 papp på Ullared..... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-23 22:58 | |
![]() | 48.000 var det! Den familjen är helt crazy! | |
| _Tezza_ | 2009-11-24 14:08 | |
![]() | Det luktar avundsjuka på långa vägar.... Fan har man cash så ska man handla, har man det inte så ansöker man om kredit:) Tycker inte det är stötande.. hade kännts mer stötande om hon skänkt 100.000:- till Rädda Barnen. Jag har fan inte råd att skänka så mkt pengar till dem... Då känner ju jag mig som en dålig människa som bara hostar upp en tia. Nä, då känns det bättre att hon köpt en väskjävel som hon ändå kommer tröttna på snart och sälja till någon Second Hand butik. Då har ju jag chansen att håva in den till ett mildare pris :) | |
| åsnis | 2009-11-24 15:18 | |
![]() | Helt ot, men iaf: I dag kom jag på mig att fundera på följande: räknas apanage som inkomst, var Silvia och Kungen föräldralediga, om Victoria abdikerar (sedan hon tillträtt som drottning), har hon då rätt att stämpla när karensen gått ut? Vilken a-kassa bör hon tillhöra? Nåväl: Tycker det är intressant att så många upprörs över en väska. Slott, bilar, resor mm - allt som kännetecknar klassiskt lyxliv är väl något vårt kungahus lägger kulor på. Vad representerar en väska för ynka hundratusen i jämförelse? Den släpper inte ut avgaser och går inte att köra för fort med iaf, som man kan med kungens sportbilar. | |
| Uli Hoeness | 2009-11-24 15:22 | |
![]() | Nu är det ju skattebetalarna som står för notan så oavsett om man väljer att kalla kritiken för avundsjuka eller ej är den befogad. Det finns inget rimligt skäl till att personen i fråga ens ska råka ha 100 000:- att spendea på just ingenting. Enda skälet till att Sverige inte har republik, som alla vettiga länder redan haft ett bra tag, är att svenska folket saknar allt vad handlingskraft heter och därför finner sig i situationen, precis som man gör i alla andra situationer man försätts i. "Det kunde ju varit värre", fy fan. | |
| bujum | 2009-11-24 15:26 | |
![]() | Sjælv ær jag væsktokig, men har køpt alla mina fina mærkesvæskor utom en på loppis och e-bay. den sista en fin skinnvæska før 10 kronor på loppis | |
| Oleg Salenko | 2009-11-24 15:26 | |
![]() | Jag måste tillstå att instämma i Uli Hoeness resonemang här. Det är någonting som inte står helt rätt här och det hade det definitivt gjort om man börjat applicera den klassiska, fina och framförallt effektiva östeuropeiska modellen i tid. Tiden börjar rinna ut för Sverige. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-11-24 15:33 | |
![]() | Tycker Silvia ska kasta sina diamanter och köpa något anständigt på Guldfynds rea som hon kan ha på Nobelfesten. Så här får det ju inte gå till. | |
| caughtbock | 2009-11-24 16:00 | |
![]() | Är lite inne på åsnis spår... Det var då själva f*n vad man gnäller så fort någon i kungafamiljen slösar pengar på en dyr väska. Sportbilar, resor till St Tropez/Dubai/u name it osv. borde väl också hamna under kategorin "onödigt"? Gnäll på det också tack. | |
| mrperfect | 2009-11-24 16:06 | |
![]() | jag såg att någon på blocket hade annonserat ut en väska för 6500 som tydigen var en märkesväska, även det ligger väl lite högt för de flesta? till _Tezza_ : ifall någon i kungafamiljen säljer en väska så kommer ju affektionsvärdet att göra att värdet ÖKAR, så då kan man få ihop en halv mille till ex Cancerfonden.......... :) | |
| Mja-u - Ej medlem längre | 2009-11-24 16:40 | |
![]() | Jag undrar verkligen vad som rör sig i skallen på någon som betalar 100 papp för en VÄSKA?! Kan denne person verkligen vara en god ambassadör för Sverige..? :S | |
| ingson | 2009-11-24 17:00 | |
![]() | Det är ju det som är hela ideen med kungahuset, att de ska vara förmer än andra människor. Med glitter och glamour. Vissst kan kronprinsessan gå i mysdress och bära sminket mm i en ICA-kasse. Men ingen jädra svensk mjäkighet, antingen avskaffar vi monarkin eller också kostar vi kungahuset så att sultanen av Brunei blir grön av avund | |