Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ässät2009-11-27 00:40
Antal inlägg: 4824

Hahaha olgaviktoria.. ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-11-27 00:43
Antal inlägg: 7605

Kan ungdomligt oförstånd, ansvarslöshet och ett visst mått av att pinka revir vara ett stadium som de flesta av oss går igenom i en omogen fas? Inte trevligt för det.

Ässät2009-11-27 00:55
Antal inlägg: 4824

Jag kan inte minnas att jag gjorde det som ung heller faktiskt

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 01:00
Antal inlägg: 6087

Vem vet vad folk har klampat på och klivit i med sina skor egentligen... Kan ju finnas både hundbajs, äckliga tuggummin och smält glass under skorna som folk slänger upp på sätena.
Inte fan vill man att sådana rester skall fastna på fin-kjolen eller på misssixty jeansen :/
Håller med, det är ohyfsat och ouppfostrat. Och äckligt!

Rooobert2009-11-27 01:10
Antal inlägg: 4

Det är väl typiskt svensk att sitta och vara förbannad i smyg sen skriva av sig på internet eller berätta för kompisarna.

Sen är det jävligt skönt att slänga upp fötterna på tåg, skor av såklart.

Globularis2009-11-27 01:17
Antal inlägg: 153

Dra av en rökare och spotta på golvet och börja lev rövare själv Konrad så skall du se att det löser sig. (Dagens lågutbildade beter sig som apor, men så är deras föräldrar också bombade).

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 01:21

Rooobert, syftet med TS inlägg var väl just att han tyckte man skulle säga ifrån och inte bara sitta där som ett fån och inte agera när någon beter sig opassande?
Själv säger jag nästan alltid ifrån om jag tycker någon beter sig allmänt vidrigt eller förstör allmän/privat egendom.

Förstår inte heller varför folk har så svårt att säga ifrån när folk beter sig svinigt och förstör för andra. Vad kan dom göra? Kasta skorna i huvudet på en?

dwight2009-11-27 01:24
Antal inlägg: 210

Jag tycker det är oansvarigt och arrogant av de individer som betett sig så förskräckligt åt. Fy katten alltså! Attans när jag var ung gjorde man aldrig så! Då satt man min sann på sin plats med knäna böjda så att de började blöda. Det var goda tider det. Länge leve inga-fötter-på-sätena Konrad

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 01:33

Men det är ju ohyfsat!
Finns väl kanske värre saker att ägna uppmärksamheten åt egentligen, men det ser förskräckligt ut med folk som inte kan sitta ner ordentligt på samma vis som att det är otrevligt när folk pratar med öppen mun, eller fiser rakt framför ansiktet på en.
Okej, det är väl inte hela världen, men enligt mig ouppfostrat och respektlös mot de som kan bete sig.

Tänk om alla skulle sitta med fötterna uppslängda på sätet mitt emot.
Eller gå runt och slänga med handväskor, trängas i köer eller varför inte bara skita i den allmänna ordningen och bete sig så som man behagar...

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 01:33

"äter med öppen mun" skulle det stå givetvis, inte "pratar"! :)

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 01:34

Fan, nu är jag trött. Menade folk som pratar när de har med munnen full av mat! Haha

PeterBp2009-11-27 01:45
Antal inlägg: 24

LÅtsas att du mår illa. Simulera kväljningar och res dig. Fråga pm det gåtr bra att kräkas i knäet på ngn av tjejerna!

//P

Syntax-Fe2009-11-27 02:15
Antal inlägg: 319

dwight: ta med en gammal dagstidning o lägg på sätet innan du placerar fötterna där, så klagar nog ingen. (om det inte är just för provokationens skull du gör det.)
konrad: man behöver inte vara gammal för att ha fått en vettig uppfostran. det handlar inte om ålder utan om attityd gentemot sina medmänniskor och det gemensamma rummet man vistas i. Stå på dig!

hojjo2009-11-27 02:41
Antal inlägg: 34

Jag lägger då upp mina fötter på sätet om jag kan.
Det är betydligt skönare, är skorna blöta och/eller geggiga, tar jag av dom/lägger en tidning under.
Inte annars, och jag har inte sett att sätet blir skitigare efteråt.
Då är det ju värre med folk som vägrar flytta sina väskor när det inte finns platser kvar.

Hest_HeroN2009-11-27 06:10
Antal inlägg: 5

Ja det där med väskor är det värsta jag vet!!! Som idag när jag åkte lokalbuss i sthlm - bussen är så gott som fullsatt, två personer sitter "på rad" med sina (inte allt för stora) väskor bredvid sig och tar tillsammans upp fyra platser. Försiktiga, ängsliga (och för den här tidsåldern) alldeles för snälla och oegoistiska äldre, tittar längtande på dessa platser medan de med stor möda trevar sig bakåt i bussen. Man måste praktiskt tagit sätta sig på dessa väskor innan väskägarna i fråga surt och förnärmt, utan ett vänligt ljud, rycker åt sig väskorna - dem svarar eller ger inte ens ett vänligt ansikte till svar på frågan "ursäkta, får jag sitta här?" USCH!

I "fötterna-på-sätet-frågan " kan jag hålla med om att man måste ta aktion mot detta! Men jag tänker också ta upp det här med respekten för äldre och den svenska rädslan att själv agera. Att "man känner sig nöjd så länge någon annan visar respekt".

Och du dwight - det finns inget som retar mig mer än små killar som tror att de är tuffa bara för att de skriver spydiga saker på internet.

Hej förresten Jack :)

Miss_jk2009-11-27 06:29
Antal inlägg: 8941

Jag tror att folk drar sig för att säga ifrån av den enkla anledningen att man inte har en aning om VEM det är man säger till. Det står ju i tidningarna var och varannan dag om att någon sagt till om någon liten grej och då blivit misshandlad. Jag vill så innerligt säga ifrån när jag ser sådant, men jag vågar inte.

Mimikryp2009-11-27 07:19
Antal inlägg: 9057

Bra sagt, Miss_jk!
Själv kan jag tänka mig att ta upp fötterna på sätet mittemot OM det inte är så mycket folk och jag SJÄLVKLART tar av skorna först, ELLER lägger en tidning under!

mrperfect2009-11-27 12:26
Antal inlägg: 11437

förresten så har man olika tänk då det gäller hur rädd man är om sina egna kläder, jag skulle aldrig komma på tanken att sitta ner utomhus, i trappor eller på T-banegolvet utan t ex en tidning eller sittplatta. Fast många gör det ohämmat. det är ju eg deras problem ända tills dom sätter sig på Bussen där jag ska sitta sedan med min rock för 6000 spänn...

mollee - Ej medlem längre2009-11-27 12:38

Är som dig Mrperfect när det gäller kläder. Dock har jag inget plagg värt mer än 2000 kr :)
Men jag har lärt mig att vara rädd om mina saker.
Däremot är jag ex ute och promenerar med mina slitnaste jeans och en gammal fleecetröja från år -99, så har jag inga problem med att sitta ner på trappor, golv o.s.v.
Fast varför skulle man sitta på T-bane golvet över huvud taget?
Finns väl sittplatser?

mrperfect2009-11-27 13:06
Antal inlägg: 11437

Ibland är det ju väldigt fullbelagt i Tbana och Pendeltåg, då sitter en del ungdomar på golvet, egentlöigen ska vi ju vara taxamma för det för då blir det ju fler platser åt oss "äldre" :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?