Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 366 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2009-12-17 21:46 | |
![]() | Då kommer en favoritkommentar jag väntat på att få uttrycka. Hur defenieras bra... Får bara bra argument vädras och som sagt hur def du det. Detta def är ju så populärt att slänga i huvudet på folk som tar sig friheten att tycka något. | |
| ANDERStG | 2009-12-17 21:46 | |
![]() | magnusito: Givetvis, bra tolkning... Jag menar att det finns problemindivider i alla grupper, varför gå hårt åt just muslimer eller gävlebor? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:46 | |
![]() | bra y not! | |
| magnusito | 2009-12-17 21:47 | |
![]() | tvålis vem är sur, hur def du sur och vad ger dig rätten att vara så trångsynt. Är man sämre om man är sur, nu är du diskriminerande | |
| regression | 2009-12-17 21:47 | |
![]() | magnusito, Du kan ju söka på ''jaap'' i forumets sökmotor. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:48 | |
![]() | Exakt. Kände du dig träffad? | |
| tattarfinkel | 2009-12-17 21:49 | |
![]() | Klart man kan göra. Men det är iofs bara min åsikt. Men du måste hålla med om att det är viss sanning i det? Om en häst är uppväxt tillsammans med en flock kossor i en hage och aldrig någonsin har sett en annan häst, den tror att den själv är en kossa. Men den är en Häst. | |
| regression | 2009-12-17 21:50 | |
![]() | Att likna muslimer och svenskar vid olika djurarter är rasistiskt. | |
| ANDERStG | 2009-12-17 21:50 | |
![]() | Vacker fabel, vad säger den oss? Ska vi lägga ner Saab? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:52 | |
![]() | Är det mig du frågar tattarfinkel? Då säger jag bara, att nu lämnar jag denna tråd innan jag helt kreverar. :( Ajöss | |
| magnusito | 2009-12-17 21:57 | |
![]() | Nej det gör ajg inte för jag är inte sur, men du verkar vara sur och trångsynt. Lägger rabarber på vad som får sägas och inte. | |
| tattarfinkel | 2009-12-17 22:01 | |
![]() | Lägga ner Saab? Tyvärr har jag inte följt så noga hur det går på den fronten. Jag har inget emot fredliga muslimer (eller folk från andra religioner heller för den delen). Har till och med några muslimska vänner. Det jag vill säga är att en individ med starka rötter från mellan-östern inte är svensk i samma bemärkelse som en med rötter från Sverige. | |
| päron1 | 2009-12-17 22:10 | |
![]() | sydsvenskan.se/sveri...14 1430.ece | |
| y not | 2009-12-17 22:11 | |
![]() | bove. Jag uppskattar dina inlägg och bra att du försöker skilja på vad som är islamofobiskt, enbart framlingsfientligt och rädsla och bara vanliga fördomar, plus att man givetvis skal kunna diskutera företeelser. Jag står ändå kvar vid min åsikt att en massa trpådar startar med en förment täckmantel till att diskutera en företeelsen, men syftet är att miskreditera islam. Och försvararna av rätten att kritisera islam låter ju heller inte vänta på sig utan ger mig i sak rätt punkt för punkt. Bara det att jämföra muslimer med en annan djurart visar ganska tydligt. Och klart att Saab blir ett kinesiskt bilmärke om det ägs utvecklas och säljs av kineser. För den skull behöver det inte vara en sämre bil. Som borde varit poängen om det var nån poäng med att jämföra saabar? | |
| päron1 | 2009-12-17 22:13 | |
![]() | Är inte detta skrämmande så säg. Klart man blir rädd för att islam ska "ta över" Sverige.... | |
| y not | 2009-12-17 22:14 | |
![]() | päron. Ja det förekommer, och det är ett problem. Men problemet löses inte med hjälp av intolerans och rädsla, utan av förståelse och ett gott bemötande. barnen till invandrare från andra kulturer hamnar ofta i ett mellanläge. Många gånger ställs den patriarkaliska familjstrukturen på huvudet när de invandrar då barnen är de som snabbast anammar den svenska kulturen och språket, sen kvinnorna och sist mannen som hamanr i underläge i sin egen familj. | |
| y not | 2009-12-17 22:15 | |
![]() | Nej päron att islam tar över Sverig händer inte med annat än att svenskarn per definition till majortiteten blir muslimer, och om så sker är väl inte värre än att det för tillfället är borgarna som tat över sverige. | |
| pion ekrot | 2009-12-17 22:16 | |
![]() | päron: Blir du rädd för alla män när du läser om våldtäkter? | |
| päron1 | 2009-12-17 22:17 | |
![]() | Jo, för jag vägrar bli förtryckt som muslimska kvinnor. | |
| päron1 | 2009-12-17 22:19 | |
![]() | pion ekrot: Rädsla är ingenting man styr över, så man kan inte välja vad man vill bli rädd för. | |