Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2009-12-29 13:28
Antal inlägg: 7442

Jag har haft dator sen jag var 6 år och spelat många "våldsspel". Men tycker jag klarade mig hyfsat i alla fall :-).

Det mesta beror på föräldrarna och inte på datorspel eller hur mycket man sitter framför datorn... jag fick sitta hur mycket jag ville, och det kanske blev lite för mycket ibland men jag klubbar inte människor på stan för den sakens skull.

Något som jag tycker man bör tänka på dock är att försöka ha en ergonomisk arbetsplats framför datorn även för barn.. med tanke på att samhället genomsyras av datorer och att man kommer sitta framför dem fram till pensionen eller längre så bör man köra ergonomiska tillbehör till max!

odin - Administratör2009-12-29 13:29
Antal inlägg: 7442

Datorer är kreativt. Det finns så många oändligt kreativa saker att göra med en dator... tex programmera Betapet :-)

Pseudonymf2009-12-29 17:00
Antal inlägg: 8282

Åh. Jag halvdog nästan där. Hur gick vi från mördarspel, till barnuppfostran, till att vara ONLINE (bäst att skriva med versaler så att folk förstår vad man menar), till att skapa någon sorts laganda genom att "hålla" på varandra i ett utbyte av åsikter.

Men ok:
Jag föreslog Fia som ett alternativ till att låta sina barn spela mördarspel. Detta uppmärksammades av någon som kallade det för jävligt dumt. Nu är det konstaterat att det är så jävla dumt att det nästan inte är sant att barn ska spela sociala spel. Barnuppfostran kom in i bilden då denne förälder som beskrev min idé om sällskapsspel som inte innehöll brutala mord, blev ifrågasatt av mig att ha en jävla dum uppfostringmetod. Men jag tar nog tillbaka allt när jag ser hur sunt ni se på saken. Låt era barn spela spel där det mördas till höger och vänster. Jag håller för övrigt på den som vinner, om det nu ska vara viktigt. För övrigt har jag inga barn, spelar inte mördarspel och är ONLINE på Betapet för att jag inte kan låta bli att läsa i det alltför ofta substansfria forumet och för att spela spel med bokstäver samt bilda ord där jag satsar på att rulla MÖRDARE och SPLATTER samt HALSHUGGEN och IHJÄLSKJUTEN så ofta jag kan. Är Caps Lock-förbundet nöjda nu?

Nu ska jag gå ut och skjuta lite...

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 17:05
Antal inlägg: 4050

"Nu är det konstaterat att det är så jävla dumt att det nästan inte är sant att barn ska spela sociala spel."

Haha.

bobo flux2009-12-29 17:08
Antal inlägg: 11371

Jag måste lira AC II på krysslådan snart...det suger lite i speltarmen...

Pseudonymf2009-12-29 17:09

Mmm... speltarm...

slånbär2009-12-29 17:20
Antal inlägg: 5539

jösses....som Baloo sa i en för övrigt våldbefriad barnfilm.
Det är nog rätt stor skillnad på små barn och nästan vuxna barn vad gäller dataspelande. Där kan vi nog vara nästan överens iallafall. Finns inget dumt i att låta barn spela Fia med knuff men att tro att man kan få nästan vuxna barn att byta ut WOW eller Assasins mot Fia och tycka det är roligt det är faktiskt väldigt naivt. Då har man själv inga tonårsbarn om man tror att det skulle funka. Dessutom så är det i sig ingen uppfostringsmetod att låta barnen leva i sin datavärld med måtta utan enbart en av många saker man låter eller inte låter sina barn göra.
Som jag har skrivit ett par gånger redan-Jag ser hellre att mina tonåringar spelar mördarspel hemma än är ute och super och bråkar på stan.

Pseudonymf2009-12-29 17:53

Men det är nog oftare mer "vuxna barn" än små barn som går och skjuter folk. Men nog om det. God fortsättning och må deras hälsosamma mördande gå väl.

Tinna2009-12-30 12:10
Antal inlägg: 20250

➤bobo flux 2009-12-29 17:08:
   “Jag måste lira AC II på krysslådan snart...det
    suger lite i speltarmen...”

Jag vill också!! *mumlar någe om orättvisa*

bobo flux2009-12-30 12:47
Antal inlägg: 11371

Dessvärre hinner man inte spela i nuläget. Tydligen ska det vara bra mycket bättre än ettan, som jag inte provat.

danske2009-12-30 12:56
Antal inlägg: 2

AC2 är ju inte ens roligt. Vet jag är off topic . Men ändå AC1 e bättre . Fast gillar ingen av dem i stortsätt. fast roligast i ju Betapet :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?