Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:56 | |
![]() | gagnad=lämpad | |
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:01 | |
![]() | Berätta lite om Danzig nu istället. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:05 | |
![]() | tjejer som vill vara kvinnliga och tex dansa rumba snyggt bör inte spela fotboll, nej. damfotboll är dessutom tråkigt och ointressant. men alla gör som dom vill. att man inte accepterar att alla har olika uppsättningar och att alla konstellationer av kvinnliga/manliga kromosomer och identiteter finns å ska börja labbtesta trots yttre könstillhörigheter är ju facsistiskt! man är INTE vara facist för att man gillar traditionella könsroller. det är en flummig vänsterfeministisk myt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:06 | |
![]() | frälsaren kan pma om han/hon skulle vara intresserad | |
| Liftactiv | 2010-01-16 14:06 | |
![]() | Traditionella könsroller; Semenya kontra "vad hon nu heter i let's dance"? Nu svamlar du. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:09 | |
![]() | eh va? jag trodde detta var din frågorna: är det inte du som tycker (läst i en annan tråd) att tjejer inte ens ska spela fotboll för att de blir så okvinnliga? Men helt okej att VARA "okvinna" och tävla mot andra kvinnor, det är det? Förklara gärna hur du tänker! jag har förklarat hur jag tänker i båda. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:18 | |
![]() | Att vara lik Helena bergström kan aldrig vara en komplimang. ramsay, du är inte lik henne. Nu vet jag inte hur ofta du snörvlar med röd näsa förstås, men ändå... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:19 | |
![]() | TACK sylvia! ngn som förstår...:) | |
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-16 14:38 | |
![]() | Helena Bergström är det mest osmakliga gråtvåpet i det svenska skådespelarstallet. Får rysningar bara jag hör hennes namn. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-16 17:47 | |
![]() | Min yngsta dotter verkar ha en genetisk skillnad så tillvida att hon är oförmögen att bygga fett. Allt blir muskler. Så där är det lilla strecket som utan att tänka på det häver sig upp med en arm för att sätta sig på en gunga, glömmer bort det för att hon ser nåt annat och håller kvar det läget en stund. Hon är utan tvekan byggd annorlunda än hennes två systrar som delvis eller helt saknar det. Genetiska förutsättningar kommer alltid att vara olika för att tävla fysiskt och mentalt. Det är väl därför vi tävlar? Eller varför tävlar vi? Nu blev jag osäker.. Så meningslöst egentligen. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-16 17:53 | |
![]() | Tycker hon liknar henne, utifrån den bild hon har här. Men helt säker kan jag inte vara eftersom jag inte sett ramsay irl. | |
| Behringer | 2010-01-16 17:58 | |
![]() | Om jag minns alldeles rätt så säger genitalierna kvinna medan testosteronhalten säger man. Därav hennesresultat i idrottsvärlden | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-01-16 18:06 | |
![]() | med tanke på namnet så tar ja de som att de är en man semenya....se-men-ya :P | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 18:10 | |
![]() | Och vi vet ju alla vad det engelska ordet semen betyder. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 18:11 | |
![]() | Semen... ja? :-) | |
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-16 18:16 | |
![]() | Vi fattar Robert, men du skiljer dig lite från många andra män. Jag tex brukar inte tacka ja när nån erbjuder semen. | |
| dilivio | 2010-01-16 18:25 | |
![]() | Frälsaren, är du kräsen? | |
| _Simon_ | 2010-01-16 18:29 | |
![]() | Med risk att detta redan sagts. Man har gjort tester men resultatet hemlighålls av respekt till Semenaya, eller hur det stavas, och hon får behålla medaljen. Det är vad jag har hört. | |
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-16 18:30 | |
![]() | Skämta, gapar såklart glatt. | |
| 655556 | 2010-01-16 19:20 | |
![]() | I stort sett alla kvinnliga elitidrottare, å speciellt i mer eller mindre strikt fysiska grenar, har högre testosteronhalt än den genomsnittlige kvinnan. "Lika förutsättningar" hormonellt är därmed lika löjligt att tro på som att motorisk talang skulle vara jämnfördelad över befolkningen. I fall som detta får man ju dock ta sig en funderare, vad är viktigast: att en person som inte har en tydlig könsidentitet får lov att tävla på elitnivå eller att de som tävlar mot varandra om guld och ära faktiskt är av samma biologiska kön? Jag skulle värdera det senare som viktigare. Semenya kommer att drabbas av min inställning om det visar/har visat sig att hon är man eller åtminstone inte kvinna. En annan viktig aspekt är emellertid om hon/han själv var fullt medveten om sin tillhörighet och trots detta tog chansen för att nå toppen som kvinnlig idrottsutövare. Media är oerhört duktiga på att skapa snyfthistorier kring enskilda fall men värdelösa dels på att stå för någon tydlig hållning kring hur regelverk ska se ut (så länge hjärta och smärta kan blandas in tycks man kunna blanda och ge vad gäller juridisk behandling och dyl.) och dels på att se till individens egna ansvar i det hela. Semenya kan mycket väl ha en tuff bakgrund bakom sig och såg idrotten som en chans ur missären, och ett medvetet val att trotsa reglementet är isf förklar- och i viss mån försvarbart, men det gör inte henne mer förtjänt av lindring behandling än om en stenrik schweizisk "androgyn person" gjort samma bedrift. Resultatet för majoriteten, de mottävlande är nämligen helt identiskt. | |