Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-03-08 19:17 | |
![]() | Barn borde börja leka mer och spela mindre tv-spel. Jag vet åtminstone ett skräckexempel med en individ som inte fyllt 9 år än och som är helt inplastad i tv-spel :O | |
| guni | 2010-03-08 19:32 | |
![]() | Nu kom jag på en lek till. Vi hoppade tvist med gummiband! Vad kul. Ibland lekte jag med killarna. Då hade vi små krigsgubbar som vi gjorde diverse skydd åt i sandlådan. Sedan kastade vi stenar som bomber. Blev de träffade så var just de kringsgubbarna ur leken. Mina barn har inte lekt något utav det som nämnts här ... tyvärr. | |
| teamgrens | 2010-03-08 20:51 | |
![]() | Vi lekte bland annat hela havet stormar. Skattjakt i lag. Hoppa kråka. Någon som vet var man kan hitta regler till gamla barnlekar? Hade varit kul att lära barnen lite "nya" lekar... | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-08 21:52 | |
![]() | Ååååh! Hoppa tvist!!! :D | |
| Snoosy | 2010-03-08 22:32 | |
![]() | sirius, kan det vara ''näsan'' du menar :P iaf så kallade vi den så. Man rtingade in alla. sen kapades näsan av där någon kastade pinnen. Men varöfr inte svansen :) Passar ju också risotto, vi spelade också ''nigger'' man förstår ju att namnet är ändrat med tanke på det klimat som finns i dagens läge. Man önskar att det var samma tider nu som då. Man reflekterade inte över ord och tänkte på rasism. ''negerbollar'' är ett annat ord som man inte heller använder längre pga att det är anses kränkande. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 22:36 | |
![]() | Snoosy: nee ja tycker inte det låter bekant, men vad vet jag. kanske har dåligt minne :) | |
| Snoosy | 2010-03-08 22:37 | |
![]() | ijer, den hade jag helt glömt. Den var kul :) 7e, kan det ha varit att stå bak och fram och kasta genom benen mot väggen, för att sen snabbt vända sig runt och fånga bollen? iaf gjorde vi så :) | |
| Snoosy | 2010-03-08 22:43 | |
![]() | Näsan: Dom som var med gjorde en ring på grusplanen. Som var deras bo. Man använde en pinne som man slängde mot någon av de andra. Gärna in mot ringen. Där pinnen hamnade fick den personen kapa sitt bo och välja vilken de ville spara. Lyckades dom sparka iväg pinnen fick dom bygga en näsa för att fylla ut boet. Det gick ut på att inringa dom andra med sin näsa. Och självklart att kapa sin motspelades bo. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 22:44 | |
![]() | Jaa du, det kan ha varit den där. Lekte den bara någon gång så jag minns inte så tydligt, minns bara att jag tyckte den var spännande. :)) | |
| mrperfect | 2010-03-08 23:02 | |
![]() | På vår skola hade man målat en nigger-ruta och gav fan i vad spelet kallades | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-08 23:05 | |
![]() | King heter det nu. | |
| Katitzi65 | 2010-03-08 23:27 | |
![]() | Burken, Kurragömma, Hallihallå, Tjuv&Polis, Röda-Vita rosen, Herre på täppan, Bondtolvan med hopprep,långrep och tvistband, | |
| Pluttisen | 2010-03-09 10:28 | |
![]() | vad sugen jag vart på att leka nu :) Men jag ser att ingen har skrivit "under hökens vingar" :) | |
| Snoosy | 2010-03-09 13:53 | |
![]() | hökens vingar ? :) | |
| Pluttisen | 2010-03-09 15:55 | |
![]() | Ja, en står med ryggen vänd mot resten som är med å säger "under hökens vingar kom" Å då svarar de andra med att fråga "vilken färg?" Då väljer den som "står" en färg å de andra som har den färgen får då gå förbi den som står, resten får springa och försöka att inte bli tagna. De som blir tagna får hjälpa till att försöka ta de andra som är kvar... | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-09 16:33 | |
![]() | Ja, de körde vi också på idrotten :D när vi hade skridskor. Jätte kul! Sen körde vi också "Kom alla mina små kycklingar".. | |
| Satyra | 2010-03-09 16:45 | |
![]() | Röda-vita-rosen, Burken, Mor hur mycket är klockan, Jag begär krig mot ..., Kull, Kurragömma, Gömma nyckel, hopplekar som twist och hopprep/långrep, bollekar som redan nämnt här, Brännboll, Vollyboll utomhus, Smakleken och inte att förglömma ... Ryska posten. ;-) Fler lekar kommer jag inte på för tillfället. | |
| Satyra | 2010-03-09 16:46 | |
![]() | www.youtube.com/watc...MT mzUx5ZxE | |
| Satyra | 2010-03-09 16:49 | |
![]() | Sanning eller konka för tusan! Jo, här ute i skärgården där jag är uppvuxen var det främst Ryska posten och Sanning eller konka man ville leka! ;-) | |
| Satyra | 2010-03-09 16:52 | |
![]() | Svarta Madam kom jag på nu också. Ja jisses, det var tider det. Inga TV-program att titta på och inga datorer. :-) | |