Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 747 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mr_Fungus | 2010-03-10 14:31 | |
![]() | Humor kan jag se i allt som finns på vår jord. Dock blir jag konfys när Björn Rosenström eller dylika artister spelas. Det ligger helt enkelt inte i mig att skratta åt den genren :P sorry. Möjligtvis att vissa låtar av Eddie Meduza kan vara roliga (långt ifrån alla) men då krävs det någon form av bitande satir eller fyndighet. | |
| Pinjong56 - Ej medlem längre | 2010-03-10 14:40 | |
![]() | minns inte kanske magister bj- ,börjar bli glömsk särskilt sådant som jag rensat bort en gång... | |
| bobo flux | 2010-03-10 15:00 | |
![]() | "Exakt Linn håller med och vi som är äldre än fyra år har växt ifrån det." Brokenstring, i min bok krävs det lite mer än en viss sorts musiksmak för att jämställas med en fyraåring. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-10 15:05 | |
![]() | www.youtube.com/watc...vi e_player Det går ju inte att inte tycka detta är roligt. Jag hoppas att jag aldrig blir en lika sur kärring som en annan här i forumet. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-10 15:17 | |
![]() | Nja jag tycker inte det bobo flux. Jag sa vad jag tyckte och sen är det nog med det anser jag. Och dina kommentarer egenskap om hur jag är bryr jag mej nada om. Kalla mej gärna surkärring om du vill och har behov av det! | |
| bobo flux | 2010-03-10 15:51 | |
![]() | Brokenstring, ska det endast krävas att man gillar en viss musik för att jämställas med en fyraåring så kan väl de som lyssnar på svartmetall utan vidare anses vara djävulsdyrkare, de som lyssnar på schlager vara fjollor och de som lyssnar på rap vara gangsters? Tv-serier som South Park och Little Britain är ju i mångt och mycket baserade på samma koncept, ska de som kollar på såna program också jämställas med fyraåringar? | |
| ssvonkolera | 2010-03-10 15:58 | |
![]() | Brokenstrin: Är det så lätt att göra bedömningar angående folks mentala utveckling så skulle det vara intressant att höra vad för slags musik du lyssnar på. I övrigt: R.I.P Håkan Florå. Göb göb, ditt slan! | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-10 16:32 | |
![]() | Men nu tycker jag ni fokuserar lite väl mycket på vad jag tycker. Tråden handlar inte om hjärnkirurgi direkt. Jag tycker musiken är osmaklig och löjlig. Sen säger jag inte att personerna som gillar det är 4 år i utvecklingen på alla plan för att de har en usel musiksmak enligt mej då. Men jag skulle ha väldigt svårt för att vara tillsammans med en kille som lyssnar på sådan musik och har den humorn. Men glöm nu att jag jämförde det med en fyraåring. Det var ett uttryck som man kastar ur sig om barnsliga saker helt enkelt. Nu kanske tråden kan återgå till ursprungsfrågan om vad man gillar musiken eller vad det nu ska kallas. | |
| ArgsintEva | 2010-03-10 19:15 | |
![]() | Så klart att man ÄLSKAR Onkel Konkel... Ett gäng härliga KALMAR-GRABBAR.... Bodde innan nära stan.....*SUCK* saknar.....ALLT dör å så Öland :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:41 | |
![]() | Håller inte med om att man är genialisk för att man är provocerande (I så fall skulle varenda fyllo som kissar på stan vara ett geni) Möjligen om provokationen leder till en intressant debatt som kan leda till förändring och utveckling i samhället. Tycker inte att Onkel Kånkel eller Eddie M har bidragit med något värt att diskutera och den här tråden är ett tecken på det. Ingenstans diskuterar vi deras budskap eller hur vi ställer oss till det utan bara "ja bra jätteroligt!" eller "nä, blä barnsligt!" (ungefär). | |
| bj-olle | 2010-03-10 19:46 | |
![]() | pinjong56, jag är hyfsat säker på min sak. har alla skivorna. när jag gick på royal college of music i london var det extra skoj att trava runt i det där viktorianska palatset bland byster och oljemålningar på gamla professorer och vissla med i spetälske leffe och blinka till dörrvakterna! och linn79, jag tror att man om man vill finna nåt slags budskap i den här musiken, ja då får man leta länge... | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:48 | |
![]() | ssvonkolera och bobo flux, tummen upp. Linn, måste allt ha ett budskap? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:49 | |
![]() | bj-olle - Eddie Meduza sjöng ju iofs ngt i stil med "fruntimmer är madrasser med hål i". Det är en rätt tydlig signal/budskap. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:50 | |
![]() | WCstol - nej, det har jag inte påstått | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:52 | |
![]() | Nä precis, då kan man diskutera vad man tycker om dom, favoritlåt och grejer. Eller? Själv gillar jag Smek mig guran och Du är ett ägg. De är så ickebudskapiga men ack så bra. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:59 | |
![]() | Att man tycker om dom kan ju också bero på att man växte upp med den musiken. Vissa här som tycker så illa om den kanske växte upp i ett superkristet/tråkigt hem. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-10 19:59 | |
![]() | Visst kan du diskutera vad du vill - det är som sagt inte det jag skriver om mitt inlägg. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-10 20:01 | |
![]() | Så om en person inte gillar det du gillar är det per automatik kristna och/eller tråkiga? Intressant, jag ska börja applicera det argumentet i livets alla skeden. "Du gillar inte Carola? Då är du från ett trasigt missbrukarhem" | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-10 20:05 | |
![]() | Intressant tråd denna:-) Man får frågan vad man tycker om onkel kånkel. Jag svarar vad jag tycker, lägger till ett uttryck som att man är barnslig om man gillar denna musik. Och helt plötsligt så är man uppväxt i ett superkristet hem, surkärring och inskränkt,,hehe,,vad får ni allt ifrån? | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-10 20:10 | |
![]() | Grejen är att när man börjar diskutera en sak så bygger det vidare till andra diskutioner. Så är det i alla trådar, right? | |