Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-16 23:44 | |
![]() | ramsay: Du fångade själva essensen i att vara PK - att vara rigid, onyanserad utifrån hur man tycker är mest klädsamt (socialt accepterat) att vara. Att inte ha modet att utgå från en egen ryggrad. | |
| ENAPEON | 2010-03-16 23:54 | |
![]() | Dödmetallörn: precis. Man ska inte använda PK. (det är inte pk) | |
| -Torskmacka | 2010-03-16 23:57 | |
![]() | jag tänker definitivt inte sträcka mig till att göra en "Sahlinare", och säga att betala skatt är coolt. skatt betalar vi redan för mycket. det är snarare coolt att göra avdrag för skatt... testa: cykelavdrag.. 250 kr/år. Om du inte har gångavstånd till busshållsplatsen som tar dig till jobbet... det är f*n coolt. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-17 00:25 | |
![]() | Intressant att ingen kallar den som kritiserar till exempel koprofagi för pk. Begreppet används nästan bara på feminister och människor som törs säga emot smygrasister och liknande. Det säger en hel del om de personer som tycker pk är ett vettigt argument. Undrar var det används mest: på Flashbacks härligt nyanserade diskussioner om invandrare, på Billingklubbens bloggar eller kanske här på Betapet? | |
| mrperfect | 2010-03-17 00:35 | |
![]() | kopro....? | |
| -Torskmacka | 2010-03-17 00:49 | |
![]() | ...fag? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 01:30 | |
![]() | är det pk att vara bitsk? tycker att tonen i den här tråden är lite bitsk. om man säger att beta har sina egne sociala kännetecken definierade av summan av skribenternas uppförande, kan man då säga att det är att gå i mittfåran att vara lite bitsk? bitsk* här: att ge uttryck för att de flesta andra skribenter är lite mindre vetande/ än en själv. det är häftigt att vara snäll och tro gott om andra. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-03-17 08:11 | |
![]() | -Är du PK?? -Ja, jag är Påklädd! | |
| psilvin | 2010-03-17 08:31 | |
![]() | Att ni ens diskuterar huruvida ni är eller inte är PK visar väl på att ni ändå förhåller er till att vara PK. Precis som i stort sett alla svenskar. Vi är nog ett av de mest politiskt korrekta länderna, som upprätthålls av menlösa själar. När vi börjar tillåta en öppenhet för ideologiskt handlande hos politiker och även hos medborgare så kan vi också börja öppna oss mot att vara mindre politiskt korrekta. Tills dess är vi alla idioter, mig inräknat.. | |
| Zmurfy | 2010-03-17 10:15 | |
![]() | PK i negativ bemärkelse handlar väl om automatik. När personer lever eller har åsikter efter en mall och inte efter eget huvud? När man slutar att ha egna åsikter eller kanske inte har förmåga till att dra egna slutsatser | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:12 | |
![]() | Ordet "bitsk" är väl också något som enbart används nedsättande för att sätta dit t ex kvinnor när argumenten tryter. Inte särskilt snällt och trevligt tycker jag. Ska man inte leva som man lär? Angående ämnet för tråden så vill nog en del här ha det som i Danmark, en politiker från Dansk Folkeparti skrev en krönika i Berlingske häromsistens. Han hävdade att "muslimska män slår ihjäl sina döttrar och låter deras farbröder våldta dem". Han fick inte särskilt mycket kritik för detta märkligt fördomsfulla uttalande. Folk var kanske rädda för att verka pk och resten var rädda för att bli kallade pk av de som tror att ett fritt och demokratiskt samhälle är samma sak som att okritiskt dalta med främlingsfientliga typer. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:23 | |
![]() | Dödmetallörn: Det är inte PK att kritisera klientelet i betaforum. Du kommer nog förstå när du varit här i några år till ;) Vill minnas att PK inte var lika mycket av ett skällsord för typ 15 år sedan. Eller så umgicks jag då med personer som strävade efter att vara politiskt korrekta. Om man säger "Det var inte så PK" om ett uttalande som är väldigt grovt, använder man kanske "PK" lite ironiskt. Har för mig att det kunde användas på det sättet fast seriöst och att personer vänligt kunde upplysa mig om att mitt resonemang inte var politiskt korrekt. Var det för att det var -97 eller för att jag råkade på medlemmar i politiska ungdomsförbund? | |
| magnusito | 2010-03-17 11:30 | |
![]() | Ofta blir personer, t ex politiker anklagade för att vara politiskt korrekta när de framför en medmänsklig åsikt. Om man däremot frmför åsikter i linje med satsa på dig själv och skit i andra så är man så modog så. Snarare är det politiskt korrekt att vara riktigt nyliberal i sina uttalanden. | |
| bj-olle | 2010-03-17 11:33 | |
![]() | a horse walks into a bar, barman says "why the long face?". horse says "i've got cancer" skrattade hejdlöst åt den igår. tänkte skriva den i skämttråden, men jag tror den är lika bra här. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-17 11:37 | |
![]() | Larvbrud: Jag tror begreppet tagits över och tvättats ur av diverse offentliga krafter som använder det för att trycka dit oliktänkande. Antifeministerna t ex, med Pär Ström i spetsen har nog fått köpa nya P och K-tangenter ganska många gånger vid det här laget. Läskigt nog var det bara några år sen det var lite gulligt när någon kallade sig själv PK, när jag var yngre sa man det på skoj till varandra, det var inget skällsord. Men det är ganska intressant att leva i ett land där folk är rädda för att säga negerboll samtidigt som de diskret spottar efter tjejen i slöja. | |
| bj-olle | 2010-03-17 11:42 | |
![]() | det gjordes en dokumentär om begreppet för p1 med intervjuer på kungliga operan, där de tänkte att det skulle vara mycket av den varan. inte illa program faktiskt. tror den var från 09 så kolla om ni kan hitta den. | |
| magnusito | 2010-03-17 14:20 | |
![]() | Det är väldigt pk att ständigt håna vad Mona Sahlin säger, innan man ens hört vad hon säger...................s amtidigt som Reinfeldt, Bildt o grabbarna beundras för den politik de genomdriver som gynnar dem själva...ett liv fyllt av städhjälp, barnflickor från Baltikum och aktier i bolag som de själva ger tillstånd till att lägga gasledningar i Östersjön. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-03-17 15:06 | |
![]() | dödmetallörn - "Ordet "bitsk" är väl också något som enbart används nedsättande för att sätta dit t ex kvinnor när argumenten tryter." Jag kallar inte någon bitsk. Att uttrycka sig bitskt är inte det samma som att vara det. Jag vill inte sätta dit någon - men gärna delge andra hur jag uppfattar det de säger. Det tycker jag är snällt av mig. Är helt öppen för andra tolkningar, som din, då jag ser den som varande personlig. Ber om ursäkt för att jag är så oprecis när det gäller att definiera vad i diskussionen jag uppfattar som bitskt. Ett kardinalfel. Men jag orkar inte riktigt engagera mig. Min fråga var ju också om någon uppfattade det som PK att ge uttryck för att de flesta andra skribenter är lite mindre vetande än en själv. Jag gör det. I sanningens namn får jag erkänna att jag sällar mig till skaran som tycker att deras världsbild är lite mer relevant och förnuftig än de flesta andras. Åh ödmjukhet - vart är du? (vänt till mig själv, får dock lånas av alla som vill) | |
| ingson | 2010-03-17 15:27 | |
![]() | I det postmodernistiska nanosamhället anses det efterstävansvärt att framkasta extrema dualistiska tankar som inte delas av etablissemanget och menigheten. Tankar som förr ansågs vara politiskt korrekta. Så nu är agenten polistisk korrekt när denne framför anti fd politsikt korrekta synpunker. *ängsligt* Var det politiskt korrekt? | |
| ingson | 2010-03-17 15:28 | |
![]() | Dessutom tror jag det är eftersträvansvärt, politiskt korrekt eller inte med stavfel ;) | |