Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| larsÅ | 2010-03-25 14:08 | |
![]() | remvanrijn: När du handlar i en affär och / eller övrigt företag undersöker du kanske hur styrelsen där har agerat och agerar? Det är också ett val; politikens motståndare visar sig ofta vara det slutna samhällets representanter. Inte är företagare speciellt öppna i sina verksamheter! Vi måste ha företag , men visst måste de " hållas i örat"! Likadant är det med politiker!! | |
| remvanrijn | 2010-03-25 14:56 | |
![]() | alla börsnoterade företag levererar en årsrapport där den som vill kan läsa ut vad han behöver veta om företagets agerande. Är du missnöjd har du som konsument faktiskt en rätt stor makt , under förutsättning att den fria konkurrensen fungerar och marknaden inte styrs av ett oligopol eller monopol. I det senaste oftast i form av staten och där återfinns väl de flesta anhängare bland vänterorienterade partier..som motsätter sig privata alternativ. | |
| larsÅ | 2010-03-25 17:55 | |
![]() | remvnrijn: Kan du verkligen säga att allt står i ett företags årsredovisning? Jag tänker inte gå in på det djupare än så här!! Kan du verkligen säga att man har konsumentmakt när man inte har information typ den vi alla som lyssnar på och / eller läser media har om politiker a´la Sahlin? | |
| E_Cantona | 2010-03-25 18:11 | |
![]() | Varför ska man rösta på Mona? Hon kommer ju skatta ihjäl oss tillsammans med Ohly. Wettrstrand bär ju iofs upp dessa två för miljöpartiet går fram med stormsteg men jag hoppas verkligen svenska folket inser sitt eget bästa och låter Fredrik o co sitta i åtminstone 4 år till... | |
| magnusito | 2010-03-25 18:11 | |
![]() | Jag tror att hon är så oerhört hämmad av att allt vänds emot henne hur hon än gör. Jag personligen tycker hon är bra. Det är löjligt att tjata om Toblerone samtidigt som Bildt, Reihnfeldt o grabbarna skor sig på alla tänkbara sätt. Titta bara på beslut om gasledningar till företag man har massor av aktier i, trots miljöpåverkan o dyl. Det är att sila mygg o svälja elefanter. | |
| janne121212 | 2010-03-25 18:22 | |
![]() | Det störtsa misstaget hon gjort var att liera sig med kommunisterna (ja jag vet att dom har piffat till sitt namn och försökt göra sig lite mer rumsrena). Att hamna i beroendeställning till dessa kommer att sänka sossarna så småningom om dom nu gud förbjude skulle vinna valet. | |
| Keiward | 2010-03-25 21:30 | |
![]() | Jag retar mig mkt på att hon pratar på ett så tillgjort sätt. Låter precis som om hon pratar med småbarn som inte förstår. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-25 21:31 | |
![]() | det är nog precis vad hon känner. | |
| -Torskmacka | 2010-03-25 22:14 | |
![]() | Keiward... fullträff. Hon pratar till sina väljare som om de vore utvecklingsstörda... övertydligt och upprepande. och i det lägger jag ingen värdering. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-25 22:38 | |
![]() | ramsay, ja förmodligen. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-03-25 22:56 | |
![]() | En och annan väljare behöver nog tydlighet. Det är väl bättre att hon är det än att en annan pratar så att de flesta fortfarande har frågetecken runt allt och springer till vallokalerna utan att ha den blekaste aning om vad partierna har lovat. | |
| -Torskmacka | 2010-03-25 22:58 | |
![]() | Mona kan få jobb på min korvfabrik i Dubai, när hon är färdig med politiken. | |
| waliop | 2010-03-25 23:13 | |
![]() | Sahlin, hon e bra. | |
| magnusito | 2010-03-25 23:23 | |
![]() | Och när Reinfeldt tillgjort sänker rösten och sammanbitet gör allt för att låta som sakligheten själv då blir vi trygga och säkra. Att inte fler ser igenom det är ju en gåta. Det är bara utanpåverk det handlar om. Mona påminner om Gittan från Hökarängen med för mycker maskara och hon får inte åtnjuta nån tilltro. Henne vågar vi inte släppa makten till. Hon kan väl inte vara att lita på. Men han som kommer från Täby och som är skolad att låta helt rätt, är man och inte sticker ut, honom litar vi på. | |
| magnusito | 2010-03-25 23:24 | |
![]() | Henne kan man driva emd somTorskmacka t ex. Reinfeldt är tillförlitlig han och behöver inte laga Torskmackas korv. Det är rent ut föraktfullt... | |
| -Torskmacka | 2010-03-26 20:20 | |
![]() | haha... föraktfullt? Du känner inte att du drog lite stora växlar där,magnusito? Jag tror faktiskt inte att Sahlin får sitta kvar om hon förlorar valet, och jag lägger ingen politisk värdering i det. Är det någon förutom Magnusito som tror det? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-26 20:51 | |
![]() | E jag ensam i detta land om att faktiskt gilla Mona Sahlin? :-o Jag gillar henne! | |
| Minta | 2010-03-29 01:15 | |
![]() | Hellre de rödgröna än Allianspolitik som kan klassas som en bokstavskombination AG, Alliansis Gravis - brist på empati för de säjmst bemedlade i samhället. | |
| Minta | 2010-03-29 01:15 | |
![]() | sämst | |
| Minta | 2010-03-29 01:18 | |
![]() | Ett bokstavssyndrom menar jag. | |