Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 993 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
HumbleBug | 2010-03-29 13:15 | |
![]() | Tack för tipset om "bilddagboken". Hade ingen aning om sidan. Men den verkar ju ha en del intressant innehåll på din beskrivning... :/ | |
lailala | 2010-03-29 13:20 | |
![]() | Misslyckad:Jag hade facebook ett tag men tog beslutet att bojkotta skiten efter att jag såg liknande grejer som det jag länkade till ovan.Det är inte klokt. | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-03-29 13:44 | |
![]() | japp bra det megaherz bilddagboken är till för att visa sina vänner sitt vardagliga liv och även kolla vad vännerna gör. men bilddagboken har blivit som internettens Slitz sida där tjejerna tävlar mot varandra om vem som lägger upp värst bilder där dom har så lite kläder som möjligt.! och alla dessa 13 åringar som ser de äldre ta sådana kort får ju tanken att dom ska göra likadant | |
lillakia | 2010-03-29 14:44 | |
![]() | dessvärre fattar ju inte "barnen" att dessa bilder aldrig går att få bort, ännu mindre efter de kopierats | |
-Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-03-29 15:59 | |
![]() | Efter att ha läst inläggen här så kollade jag lite med sonen och hans flickvän (18 och 19 år) och de säger att det stämmer precis det ni säger. Jag bara häpnar! Bra om du andreask1990 tar tag i och anmäler det här..på så många ställen som möjligt! | |
wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-29 16:30 | |
![]() | usch ja, en 13årig vet ju inte särskilt mycket om saker och ting eg. | |
waliop | 2010-03-29 17:43 | |
![]() | Det är väl det som är baksidan med internet, att ungdomarna ständigt ska missbrukas av vuxna, och då menar jag faktiskt att som i BD där de vuxna ansvariga inte gör det dom ska. För barn är barn, dom behöver styras när dom blir för naiva och oförståndiga i sitt handlande. Man blir så jävla less. | |
Din K Ompis - Ej medlem längre | 2010-03-29 18:27 | |
![]() | Men var i hela friden är föräldrarna?? Jag är så sabla less på alla som förfasas över sajtägare, skolan eller "andras ungar" och vad de gör och inte gör. Men föräldrarna själva då? Tror de verkligen att de bara har ansvar när ungarna gjort något bra - så de kan slå sig för bröstet och skryta lite? Kan man tänka sig att man, som förälder i dagens IT-samhälle, måste vara med och hålla koll? Vara med, lägga sig i, vara obekväm, sätta gränser osv. Nej visst nej... Det ansvaret ligger ju på samhället... Duh! | |
wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-29 18:28 | |
![]() | Det är ju det, 40talister sitter inte så mycket vid datorn, de jobbar som läkare och har inte tid att kolla in allt som deras ungdomar gör. | |
-Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-03-29 18:45 | |
![]() | Men wplmr! Det är väl knappast 40-talisternas barn som är de barn vi talar om! Snarare 70-talisternas, som gärna lämnar över allt ansvar på någon annan... (nu generaliserar jag lite...) :) | |
wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-29 19:02 | |
![]() | ja det beror på, jag tror de med äldre yrkesverksamma föräldrar har det värst | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-29 22:49 | |
![]() | Jag fattar inte att fb får vara som det är, att det inte finns regler på vad man får lägga ut och så. Och att ingen kontrollerar det. Blir sjukt arg när ja såg länken som någon länkade till. Att man bara får starta sådana grupper, helt sjukt. Men som på bdb, då måste man väl "gå med på" att inte publicera vissa typer av bilder innan man får bli medlem. Varför är det ingen som liksom..följer upp det? På vissa sidor (ex. tidningar) när man ska debattera eller kommentera, så måste nån moderator godkänna inlägget innan det publiceras. Något sådant borde finnas på bdb också. Det är så lätt att ladda upp och sprida bilder.. | |
lailala | 2010-03-30 10:22 | |
![]() | Lustigt nog så ropade min 12-åriga dotter på mig igår kväll.-Mamman,mamma kolla två tjejer som är 11 och 12 år ligger i bara underkläderna i en säng på BDB!!Ja,så fick vi ha allvarliga samtal igen om varför de gjorde så,och om vad som kan hända osv.Min dotter försäkrade att hon aldrig skulle göra så(vilket jag inte heller tror)Men man vet aldrig,det gäller att nöta in det gång på gång.Det allra värsta är att småtjejer tror att de måste se ut på ett visst sätt,bete sig si och så.Allt för att vara sexiga.Skrämmande.DÄRFÖR tycker jag att det är äckligt att vuxna kvinnor på nåt vis uppmuntrar till det här på tex Facebook.Genom att acceptera -eller tyst låta det fortgå. | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-03-31 13:25 | |
![]() | ja det är förskräckligt. ! | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-03-31 13:26 | |
![]() | SiriusMusta - det enda du inte får göra är att lägga upp typ bilder på andra utan deras tillåtelse men annars är de upp till dig att lägga ut vad som helst | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-04-18 22:35 | |
![]() | hej hej.! nu är det fullt igång där igen..! massa tjejer håller på o viker ut sig o ägarna av sajten bryr sig inte ett piss! | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-18 22:45 | |
![]() | Oj, så gammal tråd så såg inte att du svarat på mitt inlägg. Nej men när jag gick med i bdb tex. (inte längre men för några år sedan) var det iaf så att man måste godkänna "reglerna" där det tex står att man inte får publicera bilder som är rasisitiska, hets mot folkgrupp osv.. då har jag för mig att man heller inte fick lägga ut bilder med lättklädda/halvnakna personer på.. Men man kanske får det nu då? Det är ju helt sjukt att det inte finns någon som kontrollerar.. | |
Pseudonymf | 2010-04-18 22:53 | |
![]() | Men är du säker på att du verkligen är inne på BDB? Låter tveksamt... Anyway. Man väljer väl det man vill se och nu har du ju engagerat dig. Ta det vidare eller lär dig blunda när du är inne på bilddagboken. Eller byt hela konceptet och strunta i att lägga ut dina bilder överhuvudtaget - då är du en bra förebild. | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-04-18 22:53 | |
![]() | jo jag vet ja tkr det är förskräckligt att inte föräldrarna ser vad deras barn gör vid datorn | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-04-18 23:08 | |
![]() | det är ju inte så att ja spanar in dom halvnakna tjejerna precis men när dom skickar sina biler till fokus För 10 kronor så att de visas i min skärmn varesig ja vill det eller inte.. dom betalar för att vi ska få deras uppmärksamhet ! | |